Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?
Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)
Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D
Kommentit (3002)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa saatetaan ottaa vettä juomavedeksi tai ruuanlaittoon vessan hanasta mikä on minusta todella ällöttävää.
Samaa vetthän se on kuin keittiönhanasta tulevakin
Ehkä samaa vettä mutta hana täynnä kakka ja persebakteereita jotka tarttuvat siihen veteenkin.
En ole tiennyt että juomassani vedessä jonka otan vessan hanasta on persebakteereja...
Vierailija kirjoitti:
Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.
What the hell did I just read ?
Vierailija kirjoitti:
Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.
Meillä töissä vessa- ja käsipyyhepaperi vaihtui puolta halvempaan ja rutkasti ohuempaan. Olen miettinyt, että liekö tullut säästöä, kun saa nyhtää paljon pidemmästi. Käsipyyhepaperia kaksi arkkia, joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän perheen, jossa lapset ovat 5-10 v. ja kaikkien pitää alkaa valmistautua nukkumaanmenoon klo 19, vaikka kenelläkään ei ole erityisen aikaista herätystä.
Syynä täytyy olla se, että nukkumaanmenoaika pysyy vakiona, jotta on "helpompi" herätä kouluaamuisin, kun keho on tottunut heräämään tiettyyn kellonaikaan. Muussa tapauksessa kuulostaa hyvin oudolta.
Vierailija kirjoitti:
eräässää perheessä ei saanut juoda mitään ruoan kanssa. kun oli lautasen syönyt tyhjäksi, sai juoda lasin vettä/mehua/tms.
Ruuansulatus alkaa syljenerityksestä, mikä taas häiriintyy, jos juo kesken syömisen. Kun syöminen on päättynyt, juodaan.
Itä-Suomessa oli aikanaan ihan yleistä että ovia ei koskaan ikinä suljeta, kaikki on yhteistä ja suihkuunkin mennään ovi auki. Meidän luokalla vuonna -91 taisi olla ehkä 6 lasta, joilla ovet saivat olla vapaasti kiinni ja saivat käydä suihkussa kylpyhuoneen ovi kiinni. Kadehdimme heitä aina ja olimme ihan hämmästyksissämme, kun meistä muista se oli kummallista. Joissain perheissä vanhemmat kylvettivät lapsensa rippijuhliin asti, äiti tytöt ja isä pojat. Kävivät siis samaan aikaan suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenperheessä näitä riitti;
-appelsiinimehua sai ottaa vain puoli lasillista
-suihkussa ei saanut käydä kuin silloin jos lämmitettiin sauna. Suihkussa ei myöskään saanut lotrailla turhia.
-leivän päälle ei koskaan saanut laittaa kuin vain yhtä päällistä, vaikka jääkaapissa olisi ollut useampaa tarjolla
-vessaa ei saanut vetää jos oli tehnyt vain "pienen" asian
-musiikkia ei saanut kuunnella enää iltakuuden jälkeen
-lapset eivät saaneet sanoa missään vanhempiaan vastaan
-Iltaisin täytyi töröttää lähes täydessä hiljaisuudessa ja katsoa telkkaria "yhdessä perheen kanssa".
Vanhat hyvät ajat!
Vierailija kirjoitti:
Minulla tekee nyt kauheasti mieli lettuja ja se on teidän syy! Pakko mennä puotiin ostamaan tarpeet ja taas paino nousee. Teidän syy!
Kannattaa ostaa marketista niitä valmiita räiskäleitä. Saa kaikki yhtäaikaa valmiina ja ne voi mikrottaa lämpimäksi kerralla.
En tiedä mihin täältä hävisi viestini, mutta siis kaverilla karkkipäivänä ostettiin missä äx-pussit ja ne täytyi tyhjätä keittiön pöydälle tämän äidin vahtiessa. Kaveri inhosi niitä salmiakki-karkkeja ja tämän veli taas rakasti niitä, mutta inhosi hedelmiä. Kysyin kerran mikseivät he tehneet niin että veli söisi salmiakit ja kaveri hedelmät, niin hiedän äitinsä järkevästi perusteltu vastaus oli "Siksi, koska minä määrään täällä säännöt"
Siinä sitten aina lauantaisin irvisteltiin, koska ne kaikki karkit oli pakko syödä. Munakelloon väännettiin 15 min ja oli oltava syöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sellainen sääntö, että lettuja ei syödä ennen kuin kaikki on paistettu. Paistajana mua ärsyttää, jos se lettupino ei kasva vaan siitä tullaan hakemaan sitä mukaa kun valmistuu :)
Miehelläni oli tämä sääntö, kunnes ymmärsi että mikä järki niitä kylmiä lettuja on enää pastamisen lopuksi syödä.
Nyt syödään heti paiston jälkeen.
Pitäkää lettulautanen lämpimässä uunissa alumii ifolio päällä niin pysyvät lämpiminä paiston ajan.
Miksi, kun ne voi syödä heti.
Koska meillä on tapana istua koko perheen samaan aikaan syömään lettuja eikä niin, että ensin syö esikoinen ja menee sitten tekemään omiaan, sitten kuopus ja palaa jatkamaan leikkejään, sen jälkeen lettuja syö harrastukseensa kiirehtivä isä ja viimeisenä keskimmäinen lapsista, joka on saanut odotella aikansa, että hänellekin riittää. Tietty jos letuilla on tarkoitus vain täyttää joku tietty kaloritarve ja ne voi syödä pikaruokana, niin miksipä ei jokainen söisi yksinään.
Kas, lättyjankkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti aina aivan ehdottomasti vielä teininäkin käydä vessassa aina ennen syöntiä. Tytöt eivät saaneet leikkauttaa hiuksia kuin kerran pari vuodessa ja silloinkin vain vähän. 16 vuotiaana kaverini leikkasi hiukseni lyhyeksi eikä äiti oikeen asiasta pitänyt. Nyt olen 19 ja vieläkin on lyhyet hiukset kiitos traumojen.
Tuo WC-käyntipakko ennen syöntiä on hyvä, että tulisi tavaksi käyd aina, ettei tule pöydässä hätä.
Te ootte varmaan samassa työpaikassa mun kanssa. Meidän kerroksen vessat on aina varattuna kauan aikaa just ennen ruokataukoa kun siellä on joku isolla hädällä. Yh.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mihin täältä hävisi viestini, mutta siis kaverilla karkkipäivänä ostettiin missä äx-pussit ja ne täytyi tyhjätä keittiön pöydälle tämän äidin vahtiessa. Kaveri inhosi niitä salmiakki-karkkeja ja tämän veli taas rakasti niitä, mutta inhosi hedelmiä. Kysyin kerran mikseivät he tehneet niin että veli söisi salmiakit ja kaveri hedelmät, niin hiedän äitinsä järkevästi perusteltu vastaus oli "Siksi, koska minä määrään täällä säännöt"
Siinä sitten aina lauantaisin irvisteltiin, koska ne kaikki karkit oli pakko syödä. Munakelloon väännettiin 15 min ja oli oltava syöty.
Järjetöntä.
Kirjoituksestasi tuli mieleen, että töissä piti tulla vuoroviikoin kahdeksaan tai yhdeksään. Ehdotin, että tulen aina yhdeksään ja lähden viideltä töistä ja aamuvuoroista pitävät saavat tulla aina kahdeksaan. Ehdotukseeni ei suostuttu, koska pitää olla reilu kaikkia kohtaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sellainen sääntö, että lettuja ei syödä ennen kuin kaikki on paistettu. Paistajana mua ärsyttää, jos se lettupino ei kasva vaan siitä tullaan hakemaan sitä mukaa kun valmistuu :)
Meillä vaihdetaan paistajaa välillä ettei kaikkien tarvi syödä kylmiä lättyjä... varmaan tyhmä sääntö jonkun mielestä tämäkin
Eikö voi foliota laittaa päälle, että pinkka pysyy lämpimänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eräässää perheessä ei saanut juoda mitään ruoan kanssa. kun oli lautasen syönyt tyhjäksi, sai juoda lasin vettä/mehua/tms.
Ruuansulatus alkaa syljenerityksestä, mikä taas häiriintyy, jos juo kesken syömisen. Kun syöminen on päättynyt, juodaan.
Vittu mitä paskaa.
En tiedä johtuuko miesystävän perheestä vai kulttuurista (hollanti), mutta leivoksia saa syödä vain ja ainoastaan kahvin kanssa kun on vieraita kylässä. Ei ole siis jälkiruokaa. Joskus tietty illallisen jälkeen juodaan/tarjotaan kahvia mutta silloin ei saa syödä leivonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella yhdellä tytöllä oli kamala isä. Hänelle piti soittaa töihin lupaa jopa television katseluun. Mehua sai kaataa vain puolikas lasillinen ja laimentaa veteen (yök..). Läksyjä piti tehdä joka päivä kolme tuntia. Isä hallitsi talon ainoana miehenä vaimon ja tytärten jokaista liikettä, suuttuessaan kävi käsiksi, jopa toiseen ystävääni, kenen kengistä tuli kuraa eteisen lattialle. Talossa vallitsi aina hyytävä hiljaisuus ja kuolemantunnelma.
Tietokonetta he saivat käyttää vain jos isä istui vieressä, jopa lähes täysi-ikäisenä. Nämä tyttäret asuvat vieläkin kotona, viimeksi kun puhuttiin, ei isä kuulemma ole antanut muuttaa kotoa.
En ymmärrä miksi tottelevat, eivät tosin ole koskaan väittäneet vastaan ja ovat äärimmäisen sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä.
Ikää on reilusti yli kaksikymmentä.
Tällainen olen minäkin. Se on vaan jännä juttu, kun kasvaa tällaisessa kurissa ja on itse enemmän tai vähemmän hiljainen/arka luonne, niin ei sellaiset poismuuttamiset ym, mitä normaalit ihmiset tekevät, olekaan ihan niin helppo juttu kuin voisi luulla. Olkaa onnellisia, jotka olette kasvaneet normaaleissa kodeissa:(
Ettei lihassa käynyttäkään veistä saa käyttää vegaaniäidin ruokiin. Pyhyys meni muuten. Tavallaan kunnioitan tätä.
Ettei muka kanamunia voi laittaa kokonaisina mikroon:)! Mikähän siinä menetetään:)?
Jos oli vaikka reissussa isovanhempien kanssa piti lapsen itse päivittäin olla vanhempiin yhteydessä. Ei ollenkaan riittänyt että isovanhemmat olisivat soittaneet.