Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2541/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.

Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?

Jos mä kaadun naamalleni p*skaan, pesen vedellä ja saippualla, kahteen kertaan. Samoin käyttäisin saippuaa jos kaatuisin naamalleni kusilätäkköön. Mutta vessassa mulle riittää paperi molemmissa eritteissä.

Vierailija
2542/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saatu mennä virpomaan, koska se oli kerjäämistä vanhempien mielestä. En kuitenkaan muista kadehtineeni kavereitani, jotka pukeutuivat hauskoihin asuihin ja lähtivät keräämään isoa palkkasaalista, koska mut oli myös kasvatettu ajattelemaan, että meidän perhe on paras ja muut ovat huonoja ja tyhmiä. Vasta aikuisena olen tajunnut, kuinka kateellinen olin esim tästä virpomisasiasta, mutta lapsena sitä jännästi ajattelee niinkuin vanhemmat on laittaneet ajattelemaan. Ainakin, jos vanhemmat ovat todella vahvoja persoonia ja itse ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteaikaisen ystäväni piti aina vuoden vaihtuessa valita yksi kaveri, joka sai alkavan vuoden aikana vierailla hänen kotonaan. Siis vain yksi, eikä vierailijaa saanut vaihtaa kesken vuoden.

Vierailija
2544/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa saatetaan ottaa vettä juomavedeksi tai ruuanlaittoon vessan hanasta mikä on minusta todella ällöttävää.

Samaa vetthän se on kuin keittiönhanasta tulevakin

Ehkä samaa vettä mutta hana täynnä kakka ja persebakteereita jotka tarttuvat siihen veteenkin.

Minä olen koko elämäni ajan pessyt hampaaani vessan hanasta tulevalla vedellä.

Vierailija
2545/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitä sanotaan, että lapsettomat ovat itsekkäitä, mutta tämä ketju kyllä paljastaa, että juurikin vanhemmat ovat niitä itsekkäitä sääntöhelvetteineen. Pitävät lapsiaan omana omaisuutenaan.

Vierailija
2546/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.

Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?

Enemmänhän sitä paperia kuivaamiseen menee?

Ei mene.

Vierailija
2547/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaatii että syön keittiössä silloin kun appivanhemmat ovat meillä käymässä. Siis vaikka minä ne ruoat valmistan. Hän sitten lasten ja omien vanhempiensa kanssa syö ruokasalissa mutta minä en. Perustelee sitä niin että on ikävää jos minä koko ajan nousen pöydästä hakemaan lisää milloin mitäkin, niin siksi on vähemmän häiritsevää jos olen keittiössä koko ajan ja tulen kun kutsutaan.

Vierailija
2548/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa saatetaan ottaa vettä juomavedeksi tai ruuanlaittoon vessan hanasta mikä on minusta todella ällöttävää.

Ehkä samaa vettä mutta hana täynnä kakka ja persebakteereita jotka tarttuvat siihen veteenkin.

No aika harva hieroo persettään hanaan.

Pönttöä vetäessä ulostebakteerit leijailevat pitkään ilmassa, siksi esim hammasharjat tulee säilyttää peilikaapissa, tutkittu juttu.

Vierailija
2549/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ehkä niin sisäsiittoisia ?

Vierailija
2550/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika harva hieroo persettään hanaan.

Pönttöä vetäessä ulostebakteerit leijailevat pitkään ilmassa, siksi esim hammasharjat tulee säilyttää peilikaapissa, tutkittu juttu.

Pöntöissä on myös kansi, jonka voi sulkea...

Vierailija
2551/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoimmat säännöt ovat yleensä ideologisia tai uskonnollisia. Lapset eivät voi valita, niin joutuvat kärsimään.

Vierailija
2552/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettuhommaan on pakko sanoa että ihmiset kai paistavat erilaisia lettuja ja ovat tottuneita siihen tiettyyn tyyliin sitten. Mun äiti paistoi aina ohuita rapeita lettuja, jotka syötiin sitä mukaa kun niitä valmistui. Itse teen samaa, ja olen tottunut ihaniin rapeareunaisiin herkkuihin. Olenkin etenkin lapsena kyläpaikoissa joskus pettynyt kauheasti kun ensin ilahduin kun kuulin että lettuja tarjolla, ja vaikka ne sai heti eteensä niin niistä oli paistettu paksuhkoja löllöjä. Jos lettu on lähtötilanteessa jo paksuhko löllerö, niitä voi varmaan pinota vaikka millaisen kasan ilman että rakenne muuttuu. Mutta ohuiden rapeiden jemmailu folioiden alla pilaa rapeuden ja lettunautinnon.

Lettuihin liittyvä ikävä tapa ex-anopilla oli lisäksi vielä pinon joka kerroksen väliin ripotella sokeria. Mulle letut on voissa paistettu suolainen herkku, kauhea pettymys että pinossa nahistuneita pehmeitä herkkuja joissa rouskuu sokeri pitäis mussuttaa.

Lämpimänä pysyminen on toissijaista, maku ja rakenne ensisijaista! Minulle siis ja muutamille muillekin kuulemma, mutta enemmistö on kai tottunut erilaiseen meininkiin....

2553/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän sitä paperia kuivaamiseen menee?

Voi hallelujaa. Pyyhkeellä se prse kuivataan eikä paperilla. Sillä omalla.

Vierailija
2554/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perssilmästä ei pöpöt suuhun pääse, naamasta pääsee, joten täysin eri asia.

Vierailija
2555/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lapsuudenkaverin kotona eivät lapset saati näiden kaverit saaneet jostain syystä puhua perheen isälle mitään, ei kysyä mitään tai pyytää mitään. Syynä oli se, että tämän piti saada levätä koska hänellä oli niin rankka työ. Häntä eivät siis saaneet lapset häiritä.

Vierailija
2556/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lettuhommaan on pakko sanoa että ihmiset kai paistavat erilaisia lettuja ja ovat tottuneita siihen tiettyyn tyyliin sitten. Mun äiti paistoi aina ohuita rapeita lettuja, jotka syötiin sitä mukaa kun niitä valmistui. Itse teen samaa, ja olen tottunut ihaniin rapeareunaisiin herkkuihin. Olenkin etenkin lapsena kyläpaikoissa joskus pettynyt kauheasti kun ensin ilahduin kun kuulin että lettuja tarjolla, ja vaikka ne sai heti eteensä niin niistä oli paistettu paksuhkoja löllöjä. Jos lettu on lähtötilanteessa jo paksuhko löllerö, niitä voi varmaan pinota vaikka millaisen kasan ilman että rakenne muuttuu. Mutta ohuiden rapeiden jemmailu folioiden alla pilaa rapeuden ja lettunautinnon.

Lettuihin liittyvä ikävä tapa ex-anopilla oli lisäksi vielä pinon joka kerroksen väliin ripotella sokeria. Mulle letut on voissa paistettu suolainen herkku, kauhea pettymys että pinossa nahistuneita pehmeitä herkkuja joissa rouskuu sokeri pitäis mussuttaa.

Lämpimänä pysyminen on toissijaista, maku ja rakenne ensisijaista! Minulle siis ja muutamille muillekin kuulemma, mutta enemmistö on kai tottunut erilaiseen meininkiin....

Jos kaikki letunsyöjät lukisivat tämän, ei enempää väittelyä aiheesta tarvittaisi.

Vierailija
2557/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkujen kotona oli lapsuudessa aina tosi steriilin siistiä vaikka lapsia oli 5. Perheen äiti kyllä siivosi tosi paljon. Heillä myös aina säännöllisesti 5 ruokailua päivässä. Kaikki jotenkin aina niin tip Top. Varmaan olis voinut nuolla sitä lattiaa pelkäämättä pöpöjä.

Jotenkin lapsena ihmettelin tuota. Siellä kyllä lapset pakotettiin siivoamaan säännöllisesti sekä huolehtimaan pienemmistä sisaruksista.

Jollain oli aina vuoro siivota iltapala-ainekset pois pöydästä. Ruokailun jälkeen aina siivottiin heti.

Omassa kodissa oli aina jotkut juoppobileet joka vkl ja äiti nukkui krapulaa viikonloppuisin. Lasten limut juotiin krapulaan ja pettyneenä menin lapsena jääkaapille kun ei ollutkaan Spriteä jäljellä.

Olen aina kadehtinut tuota serkkujen kodin tunnelmaa ja siisteyttä. Asuvat myös järven rannalla ja kesällä sain viettää heillä aikaa. On jäänyt ihan parhaat muistot kun pelattiin Nintendoa piha-aitassa ja ikkunasta näkyy järvimaisema. Kerran kesäyönä mentiin serkun kanssa paistamaan makkaraa kalliolle kauniiseen auringon laskuun. Nämä perheen lapset on myös kaikki menestyneet elämässä hyvin. Hyvät ammatit ja puolisot. Itse taas olen eronnut ja olen yh..

Kesäisin sain lapsena aina tuntea olevani osa tuota perhettä

Näitä kesiä vieläkin 35 v. muistelen.

Vierailija
2558/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen sääntö, että lettuja ei syödä ennen kuin kaikki on paistettu. Paistajana mua ärsyttää, jos se lettupino ei kasva vaan siitä tullaan hakemaan sitä mukaa kun valmistuu :)

Miehelläni oli tämä sääntö, kunnes ymmärsi että mikä järki niitä kylmiä lettuja on enää pastamisen lopuksi syödä.

Nyt syödään heti paiston jälkeen.

Kylmiä?? Kyllä ne siinä pinossa kuule jopa kuumina pysyvät. Meilläkin paistetaan ensin kaikki letut, ja kaikki käydään yhdessä sitten pöytään syömään. Ja kyllä saa muuten jäähdytellä niitä lettuja hiukan ettei suu pala.

Just näin. Letut syödään yhdessä pöydän ääressä kun kaikki on paistettu. Eivät tietenkään ole tulikuumina, mutta kermavaahto pysyy vaahtona letun päällä

Vierailija
2559/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille paksuille on eri nimitys, pannukakut. Ja sitten on vielä äkäset. Kaikki erilaisella taikinalla

Vierailija
2560/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista letuista: yhdessä perheessä on sääntö, että lettujen kanssa pitää AINA syödä vaniljajäätelöä ilman hilloa. Sen kanssa niin laihaa kahvia, että kupin pohja näkyy läpi.