Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2561/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaatii että syön keittiössä silloin kun appivanhemmat ovat meillä käymässä. Siis vaikka minä ne ruoat valmistan. Hän sitten lasten ja omien vanhempiensa kanssa syö ruokasalissa mutta minä en. Perustelee sitä niin että on ikävää jos minä koko ajan nousen pöydästä hakemaan lisää milloin mitäkin, niin siksi on vähemmän häiritsevää jos olen keittiössä koko ajan ja tulen kun kutsutaan.

Tuo ei enää ole normaalia missään perheessä. Kohteleeko miehesi sinua muuten hyvin? Sano miehellesi että ensi kerralla palkkaa tarjoilijan anopin vierailun ajaksi.

Vierailija
2562/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaatii että syön keittiössä silloin kun appivanhemmat ovat meillä käymässä. Siis vaikka minä ne ruoat valmistan. Hän sitten lasten ja omien vanhempiensa kanssa syö ruokasalissa mutta minä en. Perustelee sitä niin että on ikävää jos minä koko ajan nousen pöydästä hakemaan lisää milloin mitäkin, niin siksi on vähemmän häiritsevää jos olen keittiössä koko ajan ja tulen kun kutsutaan.

Sinä suostut tähän? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lötkölettu kirjoitti:

Mikään ei oo niin kamala ku puol tuntia pastettu haalee lötkö lettu. Syömättä jää

Letut maistuu kylmänäkin hyvälle. Jopa yön yli jääkaapissa olleet. Olisko lettutaikinassa joku vika?

Vierailija
2564/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.

Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?

Perssilmästä ei pöpöt suuhun pääse, naamasta pääsee, joten täysin eri asia.

Enpä voi ymmärtää tuota käsisuihkun käyttöä. Eihän sitä saa edes sellaiseen asentoon, että se osuisi lähellekään pöllönsilmää? Sitten ollaan perse ja selkä märkänä, samalla kastellaan vessan lattia.

Ai pyyhkeellä kuivataan? Joka pyyhkimisen jälkeen uusi puhdas pyyhe.. 

Vierailija
2565/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs perhe on kutsunut meidän perheen syömään pari kertaa. Kummallakin kerralla homma meni niin, että isäntäväki ilmoitti jo syöneensä ja pyysivät meitä alkamaan syömään. Perhe istui itse sohvalla ja tuijotti kun me söimme (tupakeittiö). Olisivat edes istuneet siinä ruokapöydän ääressä seurassamme vaikka kahvikuppi kädessä, mutta ei!

Olimme molemmilla kerroilla ajoissa, siitä ei ollut kysymys. Ehkä ajattelivat, että tulee liian ahdasta pöydässä ja söivät itse ensin?

Ehkä tosiaan syynä on tilan puute. Heillä ei ehkä ollut ruokapöytää 8:lle. Eikä ylimääräistä pöytää. Kaikilla ei nimittäin ole

Vierailija
2566/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin perheessä lapset eivät saaneet katsella telkkaria, ei edes lastenohjelmia. Vanhemmat katselivat monta ohjelmaa illassa, ja lasten piti leikkiä sillä aikaa omassa huoneessaan, eikä saanut häiritä aikuisia.  

Ehkä siinä sitten suojeltiin lapsia, mutta samalla kävi niin ettei vanhemmat ja lapset viettäneet paljonkaan aikaa yhdessä. 

Meillä ei katsottu telkkaria lainkaan lasten ollessa pieniä ja ihan hienosti löytyi aikaa yhteiselle ajalle. Ei muuten vieläkään katsota

Vierailija
2567/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lapsena nukke, joka oli todella hieno ja ilmeisesti ollut kohtalaisen kallis, mutta sillä ei saanut leikkä ollenkaan. Se oli huoneessani kirjahyllyssä ylähyllyllä niin, että en ylettynyt millään siihen. En edes nousemalla tuolille tai jakkaralle. Vanhemmat itse ostivat sen ja laittoivat sen sinne, mutta sanoivat että se ei ole lelu vaan koriste. Miksi hankkia lapselle kallis nukke vain koristeeksi, jos siihen ei saa edes koskea?

Sama juttu. Kaikki lelut jotka sain otettiin pois minulta ja pistettiin talteen. Myöhemmin jo kouluikäisenä huomasin että ne oli annettu pikkusiskolleni.

Vierailija
2568/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lukee, niin tuntuukin siltä, että meidän perhe on sittenkin aika normaali! :)

Ai niinku paranormaali 🤣🤣🤣

Vierailija
2569/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wc asia eli vessaa ei saanut vetää, jos vain kävi pienellä asialla.

Siinä haettiin kait jotain kuviteltua säästöä.

Joillekin voi tulla yllätyksenä, mutta vessan vetäminen kuluttaa vettä ja vesi maksaa.

Vierailija
2570/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessani vanhemmat halusivat nukkua myöhään ja me lapset jouduimme olemaan hiljaa huoneissamme kunnes he heräsivät. Vessassa sai käydä jos oli ihan pakko, mutta sitä ei saanut vetää että vanhemmat eivät herää siihen. Vaikka olisi ollut nälkä ja olisimme jo osanneet tehdä itsekin aamiaista hiljaa, niin silti piti olla hiljaa omissa huoneissa. Ainakin minä sitten salakuljetin huoneeseeni ruokaa kuten leipää ja hedelmiä.

Ihan järkevä sääntö silloin, jos ei oikeasti löydy sitä taitoa olla hiljaa. Meillä saavat viikonloppuisin syödä aamupalan itse, mutta televisiota ei voi antaa katsoa, makkari on olohuoneen vieressä, mutta eivät sitä osaa hiljaa katsoa, vaikka itse niin kuvittelevat...

Vierailija
2571/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.

Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?

Perssilmästä ei pöpöt suuhun pääse, naamasta pääsee, joten täysin eri asia.

Enpä voi ymmärtää tuota käsisuihkun käyttöä. Eihän sitä saa edes sellaiseen asentoon, että se osuisi lähellekään pöllönsilmää? Sitten ollaan perse ja selkä märkänä, samalla kastellaan vessan lattia.

Ai pyyhkeellä kuivataan? Joka pyyhkimisen jälkeen uusi puhdas pyyhe.. 

Jännä juttu, että tätä vaan monet tekee päivittäin, eilä mitään ongelmaa ole veden suuntaamisessa tai roiskumisessa. Jotkut käyttää samaa pyyhettä muutaman kerran, puhdasta takapuoltahan sillä taputellaan kuivaksi. Itsellä on pieniä pyyhkeitä n. 15-20 kappaletta vessanpöntön vieressä kärryissä, niillä sitten kuivataan. Kevyesti sitten menee muun 60C pyykin joukossa.

Meillä on yksi aikuinen ja kaksi tyttö lasta. Pienemmän pyllyn myös pesen joka kerta kakan jälkeen, isompi vain pyyhkii itse, ei halua vielä käsisuihkua alkaa itse käyttämään.

Vierailija
2572/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omasta tuttavapiiristä tule mitään mieleen, mutta jossain vastaavassa ketjussa joskus joku kertoi perheestä, jossa takapihalle ei saanut talvella astua, ettei lumi mene ruman näköiseksi.

Meillä tän ei tarvinnut olla mikään sääntö vaan kellekään ei olis tullut mieleenkään mennä tallaamaan takapihaa, joka oli iuin kaunis poatikortti koko talvikauden. Takapiha ei siis ollut reitti mihinkään eli tää ei vaatinut mitään kikkailua, kuljettiin etu- ja sivuovesta. Piha reunan lumisine kuusineen ja omenapuineen oli hyvin kaunis ja rauhallinen ja sitö katsoessa olkkarin ikkunoista tuli jotenkin levollinen olo,, miksi se olisi pitänyt sotkea. Eri asia ehkä jos sen takapihan läpi menisi joku oleellinen reitti. Meillä ei mennyt.

Vierailija
2573/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän sitä paperia kuivaamiseen menee?

Voi hallelujaa. Pyyhkeellä se prse kuivataan eikä paperilla. Sillä omalla.

Onko teillä siis jokaiselle perheenjäsenelle erikseen peppupyyhe, erikseen kasvopyyhe, ja sitten vielä yhteinen käsipyyhe ja vieraspyyhe? Minne nämä kaikki pyyhkeet mahtuu?

Sinkulla vielä onnistuisi, mutta jo 3-lapsinen ja 2-aikuisinen perhe tarvitsisi 12 pyyhekoukkua pyyhkeineen! Missään perheessä en ole tällaista pyyheriviä nähnyt. Miten perheellisen pitäisi hoitaa homma?

Vierailija
2574/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut hyvin rasvoittuva päänahka, ja erityisesti se vaivasi nuorena. Äitini laimensi jo valmiiksi laimeaa shampoota pulloon. Tukka ei tullut juuri koskaan sillä litkulla kunnolla puhtaaksi. Vasta vaihto-oppilaana Amerikassa tajusin, että tukan ja päänahan voi todellakin pestä laimentamattomalla shampoolla, ja siitä tulee puhdas ja ilmava.

Äitini oli kieltänyt laimentamattoman shampoon käytön.. Nykytiedon mukaan shampoosta lähtee teho pois, jos sen laimentaa vedellä pulloon.

Voisikohan tässä olla köyhyys kyseessä. Köyhissä perheissä olen törmännyt vastaaviin sääntöihin, kun ovat epätoivoisesti yrittäneet säästää kaikessa.

(Mutta joo, vähän väärä tapa säästää, kun shampoo voi pilaantua.)

Vierailija
2575/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaverini kotona ei koskaan tarjottu mitään syötävää tai juotavaa kun odottelin kaveriani ruokailunsa ajan leikkimään ulos.

2576/3002 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa saatetaan ottaa vettä juomavedeksi tai ruuanlaittoon vessan hanasta mikä on minusta todella ällöttävää.

Samaaa vettä sinne tulee, kuin muihinkin huoneisiin missä on hana

Vierailija
2577/3002 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että Suomessa tulee paksukaisia ihan kautta linjan ja nuorten lihavuus lisääntyy jos normaalit säännölliset ateria rytmit onkin vaan tyhmiä sääntöjä jne, ja huonoksi myös sun hampaille tommonen jatkuva napostelu. ja se "nälässä" odottelu on kyllä ihan siellä korvien välissä jos tosiaan syöt normaalisti aamulla ja lounasta.

Vierailija
2578/3002 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa saatetaan ottaa vettä juomavedeksi tai ruuanlaittoon vessan hanasta mikä on minusta todella ällöttävää.

Samaaa vettä sinne tulee, kuin muihinkin huoneisiin missä on hana

Suomessa jopa wc:n huuhteluvesi on juomakelpoista.

Vierailija
2579/3002 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa vetthän se on kuin keittiönhanasta tulevakin

Ehkä samaa vettä mutta hana täynnä kakka ja persebakteereita jotka tarttuvat siihen veteenkin.

No aika harva hieroo persettään hanaan.

Pönttöä vetäessä ulostebakteerit leijailevat pitkään ilmassa, siksi esim hammasharjat tulee säilyttää peilikaapissa, tutkittu juttu.

Pöntössä on kansi siksi, että...

Vierailija
2580/3002 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen tytär ei saanut nukkua samassa huoneessa kihlatunsa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän