Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2021/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena yhden kaverin perheessä ei saanut leikkiä olevansa mikään eläin koska se loukkaa ihmisiä jos verrataan eläimeen. Menimme sitten aina metsään piiloon leikkimään jotain peuroja ja pupuja. Ja aina piti keksiä yhteinen valhe että mitä olimme muka leikkineet kun heidän äitinsä aina kysyi. Sovittiin sitten aina etukäteen esim. että tänään sanomme että menimme piilosta. :D Aika surullista näin jälkeenpäinkin ajateltuna.

Eläinten leikkiminen lapsena oli just parasta! Muistan kun aura-auto talvella kokosi kunnon keot niin mentiin sinne ja kaiveltiin koloja ja kuviteltiin olevamme kettuja ja susia. :D

Tuntuu että pienenä oli aina kauheasti lunta, ja juuri sopivaa lumilinnalunta

Vierailija
2022/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kielsi lapsiaan koskemasta suihkuun eli sitä ei saanut ottaa telineestä pois. Mietin että miten ihmeessä alapesu suoritetaan ja pidin typeränä sääntönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverin luona piti aina katsoa Kauniit ja Rohkeat. Elettiin ysärin alkuvuosia, ja olin noin 7 v.. Silloin jaksot olivat vielä tunnin mittaisia. Kaikki toiminta piti tuolloin keskeyttää. Kaverini sekä kaverin äiti ja mummi istuivat kuin tatit äänettöminä television ääressä. Minusta kyseessä oli maailman tylsin sarja, enkä olisi millään halunnut istua tuntia katsomassa sitä kun ihmiset jauhavat samoista asioista jaksosta toiseen. Ihmettelin myös sitä, ettei sarjassa oltu koskaan ulkona. :D

Vierailija
2024/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran vessassa ei saa käydä kakalla ettei putket mene tukkoon.

Vierailija
2025/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lettujen paistaminen on musta inhottavaa, en tykkää siitä ollenkaan. Inhoan myös sitä, kun ruokaa tullaan närppimään etukäteen. Letut katoavat ja mukavan yhteisen lettuhetken sijaan mulle jää vain ne mutanttiletut yksin syötäväksi ja rasvainen keittiö siivottavaksi. Joten, jos minä ruoan valmistan, niin minä myös päätän milloin syödään. Muut saavat tehdä tavallaan, minä teen näin em. syistä.

Sama meillä. Minä paistan letut, eikä kukaan tule härppimään kesken paistamisen. Yhdessä ne sitten syödään pöydän ääressä istuen. Tämä on meillä laki.

Ne on muuten lättyjä.

Vierailija
2026/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut on parhaita juuri pannulta tulleina, kun ne ovat mukavan rapsakoita. Jos odottaa että koko kasa on paistettu muuttuu rakenne pehmeäksi. Kyllä ne pitää syödä heti paiston jälkeen!

Vierailija
2027/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska muuten huomata, miten ajat ovat tämän ketjun aloittamisesta muuttuneet. Alkupäässä naureskellaan sähkön säästämiselle ja ruoasta pihistelemiselle, mutta nytpä ei naurata.

Ja just edellisessä viestissä naureskeltiin ruoan säästämiselle.

Toistaiseksi naurattaa.

Mitä hauskaa siinä on, jos jossain perheessä on niin tiukkaa että ruokaa pitää säännöstellä?

Vierailija
2028/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa lapset ovat 5-10 v. ja kaikkien pitää alkaa valmistautua nukkumaanmenoon klo 19, vaikka kenelläkään ei ole erityisen aikaista herätystä.

Ei paha ollenkaan. Aletaan ajoissa valmistautua nukkumaan menemiseen ja rauhoittumiseen. Ennätetään lukaista iltasatukin. Tällöin vältetään iltariehuminen, joka pienimmille lapsille on tyypillistä. Kun lapsen mieli tasoitellaan rauhallisella iltarutiinilla, niin uni tulee helpommin. Viisivuotiaan sänkyynmeno on just passeli klo 20 ja viimeistään klo 21.

Vierailija
2029/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin luona on pari outoa sääntöä...

Arkkupakastimen päällä ei saa istua. Menee muka rikki. Joopa... :D

Käytettyjä teepusseja ei saa laittaa lavuaariin, vaan ne pitää laittaa suoraan roskiin. Pussitee on järkyttävän wt muutenkin. Ja omapa on tulviva bioastiasa sitten ei kuulu mulle....

Mitäs nyt ihmettä? 😂

Pusseissa saa laadukkaitakin teelajeja, itselläni on toisen poiminnan darjeeling tällä hetkellä käytössä. Pussitee on kätevää. On toki irtoteetäkin, mutta jos vain yhden kupillisen töiden lomassa haluan juoda niin pussiteetä aina. Iltaisin miehen kanssa sitten haudutetaan pannussa isompi satsi. Moni laadukkaampi teeliike jopa pussittaa irtoteen pyydettäessä.

Bioastia ei meillä ainakaan ole mitenkään erityisen märkä vaikka sinne menevätkin suoraan. Inhottavalta kuulostaa jättää pussit lavuaariin keräämään bakteereita, parempi että ovat siellä bioskassa. Lavuaarille on muutkin käyttöä kuin teepussien hilloaminen. Yäk.

Wt on sitä, että jättää roskiaan lojumaan lavuaariin.

Pussitee on aina se huonoin tee, olit sinä mitä mieltä tahansa. Tämä on fakta, jonka olen oppinut koulussa.

Ai sinä oletkin niitä ihmisiä jotka uskovat sokeasti siihen mitä lapsena joskus aikoja sitten on opetettu. Omaa järkeä, arviointikykyä ja makuaistia ei kannata käyttää kouluvuosien jälkeen. Ja mikään asiahan ei tietenkään ole muuttunut kouluaikojesi jälkeen, kuten mitä teelaatuja kaupoissa myydään.

Eri

Allergia ihmisenä en juo näitä makuteepusseja. Ovat esanssia ja väriaineita täynnä. Onneksi on myös ihan tavallista teetäkin pussissa. Toki se irtotee laadukaasta lajista parasta. 

Vierailija
2030/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lettujen paistaminen on musta inhottavaa, en tykkää siitä ollenkaan. Inhoan myös sitä, kun ruokaa tullaan närppimään etukäteen. Letut katoavat ja mukavan yhteisen lettuhetken sijaan mulle jää vain ne mutanttiletut yksin syötäväksi ja rasvainen keittiö siivottavaksi. Joten, jos minä ruoan valmistan, niin minä myös päätän milloin syödään. Muut saavat tehdä tavallaan, minä teen näin em. syistä.

Sama meillä. Minä paistan letut, eikä kukaan tule härppimään kesken paistamisen. Yhdessä ne sitten syödään pöydän ääressä istuen. Tämä on meillä laki.

Kuulostaapa leppoisalta perhehetkeltä. Not.

Niinpä. Muumeilla on sääntö, että letut syödään sitä mukaa kuin paistetaan, se on "juuri se oikea tapa". 

Vierailija
2031/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverilla oli sääntö lapsilleen, että verhoihin ei saa koskea. Niitä ei saanut siirrellä ikkunan eteen vaan ne piti vaan roikkua paikallaan. Heti mylväisi että ei saa koskea verhoihin. Kertoi tätä siis minulle, en ole ollut näkemässä. 

Suu auki kuuntelin, että mitä hittoa.

Ymmärrän jos kieltää ettei niissä saa roikkua, jos olisi roikuttu, mutta ettei saa edes koskea. 

Vierailija
2032/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllästyttää kirjoitti:

Meillä on sellainen "sääntö" että vaimo saa täyttää kalenteriaan mielin määrin kaikenmaailman kissanristiäisillä, työpalavereilla, tyttöjen illoilla, yhdistystoiminnan tapahtumilla (ihan höpön höpön hommaa) tms.

Harvassa on taas ne viikonloput, kun ei pukkaa jotain seminaaria, koulutusviikonloppua / laivaristeilyä tai jotain muuta paskaa.

Alkaa hiljalleen jo kyllästyttää touhu.

Jätä se emakko!

Vierailija
2033/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä perheitä, jotka eivät tarjoa lasten vieraileville kavereille ruokaa. Muistan vieläkin kun tultiin kaverini kanssa koulusta, ja vain häntä huudeltiin syömään. Oli kauheeta odottaa toisen huoneessa yksin ja kauhee nälkä..

Jos saan lapsia niin pidän siitä huolen, ettei kukaan kaveri jää yksin huoneeseen odottelemaan.

Koska se johti aina siihen että lapsi tuli meille vain käymään ja ruoka-aikaan. Sitten taas kavereiden kanssa ulos (ei meidän lasten kanssa).

Vierailija
2034/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanoissa ei saa nukkua paitsi jos on käynyt ensin suihkussa. Muutoin nukutaan päiväpeiton päällä viltin alla.

No todellakin. Sängyssä nukutaan puhtaana eikä sinne viedä päivän pölyjä.

Vierailija
2035/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattojen piiskaaminen ulkona, kun imuri ajaisi asian paljon tehokkaammin. Mutta kun äiti ja isoäiti on opettanut :-D

Vierailija
2036/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuus laskeutui kello 20.30 kun perheen vanhemmat menivät nukkumaan. Ja sen jälkeen ei saanut kuulua pihahdustakaan. Ei vessassa, suihkussa tai jääkaapilla käymistä. Telkkaria ei saanut enää aukaista. Lapset nukkuivat yläkerrassa ja äiti oli heille hiljaista hipsuttelua varten kutonut villasukatkin.

Vanhemmat olivat iltaunista porukkaa ja heräsivät itse 4-5 maissa. Heidän herättyään alkoi jumalaton mekkala, tekivät aamupalaa isolla metelillä ja perheen äiti usein siivosi (IMUROI) jo silloin viiden maissa aamulla.

Kaverini perhe 90-luvulla. Oltiin yleensä yökylässä meillä.

Meillä sai kyllä valvoa, mutta hiljaa.

Vanhemmat heräsi myös joskus viiden aikoihin, ja ei paljoa muiden unia kunnioitettu edes viikonloppuisin. Tätä en ole ikinä tajunnut, miksi ei voi antaa toisten nukkua, kun mekin oltiin ihan kusi sukassa iltaisin.

Vierailija
2037/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 18.00 jälkeen meillä ei lapsena saanut syödä mitään ja juodakin vain vettä, koska isä oli lukenut, että sen jälkeen syöminen lihottaa. Eli jos söit vaikka leipää ja kello tuli 18, niin sitä ei saanut syödä loppuun, jos se oli kesken, koska se loppu leivästä olisi kohottanut, vaikka ennen sitä se ei lihottanut. Muistan yhä, kuinka joskus oli vaikea nukahtaa illalla, kun oli kova nälkä, mutta ei saanut syödä, koska se olisi lihottanut. Minäkin olin teininä melko laiha, melkeinpä liian laiha mutta silti isä kielsi syömisen, että en vain lihoisi. Tämä johti siihen, että joskus yritin salakuljettaa ruokaa huoneeseeni, mutta jäin kiinni koska isä oli niin tarkka siitä, että mitä jääkaapissa oli ja sitten minua rangaistiin. Nyt minulla on omia lapsia ja he kyllä saavat syödä tarpeeksi, koska meillä ei lapsia nälällä kiusata.

Vierailija
2038/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastuksista/pojista ei saanut puhua, varsinkaan nuorempien sisarusten kuullen. Siis oli ok sanoa jotakin "Näin Teron tänään kaupassa" muttei saanut sanoa esim "Voi kauhea kun punastuin kun se söpö Tero oli kaupassa"

Koska isän mielestä pojista on vain harmia. Meitä oli neljä tyttöä. Muistaakseni siinä vaiheessa kun vanhin meistä alkoi 19-vuotiaana seurustella niin hän sai puhua poikaystävästään, me nuoremmat emme vieläkään.

Entisenä poikana isäsi tiesi, mitä kolleilla pyöri mielessä :D

Se sama mikä tytöillä.

Kyllähän se antaa jos on äitiinsä tullu. Ja jos on isäänsä tullut suorastaan pyytää.

Vierailija
2039/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näitä sijaisperheiksi haluavia testata mitenkään, että ovatko henkisesti kelvollisia hommaan? Esimerkiksi nuo kiihkouskovaisuuteen liittyvät hamepakot ja hiustenvärit eivät voi olla mielenterveydeltään tasapainoisen ihmisen sääntöjä.

Mikä vika on hamepakossa tai siinä, ettei saa värjätä hiuksiaan violetiksi, jos haluaa? Onhan se hyvä, että lapsesta tietää kumpaa sukupuolta hän on ilman, että tarvitsee kysyä, kun näyttää kuin ulkoavaruudesta tulleelta. Myös kesätyömarkkinoilla konservatiivinen ulkonäkö on vain hyvä asia.

Että mitä vikaa on siinä, että lapselle opetetaan kuinka tietyn värinen tukka "houkuttelee paholaista"?

Lähi-Idässä muinoin kaikki punatukkaiset olivat orjakaupan tulosta. Joten ulkopuolisina ja naisina pahoja jo itsessään.

Vierailija
2040/3002 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuus kodissani vierashuone, johon vieraat aina ohjattiin kun heitä kävi ja siellä myös tarjottiin vieraille kahvit. Muuten sitä huonetta ei käytetty ja varsinkaan me lapset emme saaneet mennä sinne, ellei ollut vieraita kylässä.

Lelut, pelit, kirjat ja muut tavarat täytyi aina pitää omassa huoneessa eikä niitä saanut viedä esimerkiksi olohuoneeseen, jossa olisi ollut enemmän tilaa leikkiä ja jos meillä lapsilla oli kavereita kylässä, niin heidän kanssaan piti ehdottomasti olla vain omassa huoneessa. Heille ei saanut myöskään tarjota mitään, ei edes lasillista vettä, koska meillä ei muka olisi ollut varaa ruokkia vieraiden kakaroita. Mutta että joku vesilasillinen oli kielletty, vaikka kaverilla olisi ollut kova jano.

Kaikki ruoka oli pakko tehdä alusta asti itse ja mitään valmiina ei voitu ostaa. Äiti aina valitti, että kuinka raskasta oli tehdä aina ruoka itse, mutta kun koskaan ei siis voinut ostaa mitään valmisruokaa. Leivätkin oli pakko leipoa itse, vaikka kaupasta olisi saanut valmista leipää.

Pihalla oli omenapuita ja marjapensaat. Joka vuosi omenat ja marjat oli kerättävä talteen ja tehtävä niistä mehuja ja hilloja, vaikka niitä ei sitten juuri koskaan syöty tai juotu. Kauhea vaiva vain siksi, että ne mehut ja hillot sitten heitettiin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi