Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?
Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)
Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D
Kommentit (3002)
ei sentään tuhatluku :D
1970...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin teini ja asuin vielä vanhempien kanssa, suihkussa ei saanut käydä joka päivä, ettei vettä mene liikaa. Meillä saa käydä suihkussa vaikka kolme kertaa päivässä, jäi kyllä niin kauheat traumat tuosta asiasta.
Siinähä sitten kärvistelet kalliin sähkön aikana
Turhaa ja typerää käydä monta kertaa päivässä suihkussa, jos ei tee todella likaista työtä. Ei se ihokaan tykkää jatkuvasta lotraamisesta
Kai tässä oli kyse, että SAA käydä vaikka kolme kertaa. Ei tarvitse käydä eikä ehkä käydäkään :D
Juu ja meilläkin saa käydä. Ihan vaikka neljäkin kertaa päivässä :D
Inttikaverin perheessä vaimo kumartuu vuoteeseen rukoilemaan ja mies laittaa pikkarit syrjään ja taitavasti saavat orga.asmin aina kun rukous loppuu.
Sama joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän perheen, jossa papan pikku prinsessariiviö (opettajankin kauhu kuulemani mukaan) joutuu "tekosistaan" tyhjentämään/täyttämään tiskikoneen ja mamsellin tilillä olevat rahat muutetaan osakkeiksi. Rikkaat osaa :D!
Millaisen tulevaisuuden järkkää äiti tyttärelleen rankaisemalla (kaikille kuuluvilla) kotitöillä? huh huh, puistattaa ihan...mutta koko perhe on muutenkin olevinaan kuin brittihovissa, mitään eivät halua tehdä kotona, piiat ja siivoojat on palkattu, mutta sekään ei riitä...
No - nyt kuus vuotta myöhemmin toi kersa on tod. näk. vähintään piilonisti.
Se ettei oo sääntöjä. Etenkin nykyään tuntuu olevan enemmän sääntö kun poikkeus. Lapsuudessa ei ollu mitään erikoisia sääntöjä eikä niitä ole omillekkaan lapsille ellei ny pidä sitä outona ettei 300 neliöisessä talossa saa suotta pitää joka huoneessa valoja, etenkään jos koko kerros jää tyhjilleen.
Mahmut kirjoitti:
Meilä miehet syö ensi ja sitte naiset jos ruoka jää.
Oletteko miettineet, että te miehet joudutte nussimaan sitten toisianne, kun naiset kuolee nälkään?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä perheessä joutuu kaikki lapsen kaverit riisumaan itsensä alusvaatteisilleen, paljaat jalat jne, ettei tule pöpöjä sisään..
Mitäs hemmetin pedofiilejä siellä asuu?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ei saanut viettää aikaa kotona sisällä, varsinkaan kesällä, koska hänen äitinsä oli aina hyvin hermostunut ja käski heti painumaan ulos, jos vaikka vessassa kotona kävi. Me sitten istuskeltiin tuntikausia jossain tai käveltiin ympäriinsä, kunnes vasta illalla sai mennä kotiinsa. Sääntö koski ilmeisesti myös hänen isäänsä, joka istuskeli paikallisessa kaikki päivät.
Äiti möi itseään saadakseen isukille kaljarahaa ja pelkäsi, että jälkikasvu törmää asiakkaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kaverin luona on pari outoa sääntöä...
Arkkupakastimen päällä ei saa istua. Menee muka rikki. Joopa... :D
Käytettyjä teepusseja ei saa laittaa lavuaariin, vaan ne pitää laittaa suoraan roskiin. Pussitee on järkyttävän wt muutenkin. Ja omapa on tulviva bioastiasa sitten ei kuulu mulle....
Mitäs nyt ihmettä? 😂
Pusseissa saa laadukkaitakin teelajeja, itselläni on toisen poiminnan darjeeling tällä hetkellä käytössä. Pussitee on kätevää. On toki irtoteetäkin, mutta jos vain yhden kupillisen töiden lomassa haluan juoda niin pussiteetä aina. Iltaisin miehen kanssa sitten haudutetaan pannussa isompi satsi. Moni laadukkaampi teeliike jopa pussittaa irtoteen pyydettäessä.
Bioastia ei meillä ainakaan ole mitenkään erityisen märkä vaikka sinne menevätkin suoraan. Inhottavalta kuulostaa jättää pussit lavuaariin keräämään bakteereita, parempi että ovat siellä bioskassa. Lavuaarille on muutkin käyttöä kuin teepussien hilloaminen. Yäk.
Wt on sitä, että jättää roskiaan lojumaan lavuaariin.
Meillä sai laittaa juustoa ja makkaraa tai kinkkua/lohta leivän päälle mutta kun olin kaverini luona kylässä niin isänsä istui pöydän päässä ja sanoi 'että sitten kaikki muistaa että vain yhtä sorttia saa laittaa leivän päälle,' Näki varmaan että olin juuston jälkeen kurkottamassa kättä makkaran suuntaan :)
Hauska muuten huomata, miten ajat ovat tämän ketjun aloittamisesta muuttuneet. Alkupäässä naureskellaan sähkön säästämiselle ja ruoasta pihistelemiselle, mutta nytpä ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Hauska muuten huomata, miten ajat ovat tämän ketjun aloittamisesta muuttuneet. Alkupäässä naureskellaan sähkön säästämiselle ja ruoasta pihistelemiselle, mutta nytpä ei naurata.
Ja just edellisessä viestissä naureskeltiin ruoan säästämiselle.
Pekka Pekan Pekka kirjoitti:
Isovanhempieni mökillä savusaunan kiukaalle ei saanut ikinä heittää kylmää vettä vaan sen piti olla kuumaa padasta otettua vettä ettei muka kiuaskivet kylmety.
Ei tiennyt vaari mitä minä nyt diplomi-insinöörinä tiedän, että kylmä vesi & kuuma vesi viilentävät kiviä melkotavalla saman verran. Veden kaasuuntuminen höyryksi (kun siis löylyä otetaan) kuluttaa satakertaisesti enemmän energiaa ja siis kylmentää kivet.
Meillä ukki selitti tuon asian niin, että jos kylmää vettä heittää kuumille kiville, niin ne saattaa "räjähtää" ja haljeta. Edelleen heitän kiukaalle kuumaa vettä. Varmuuden vuoksi :)
KatiT kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin migreenistä, olin yökylässä 15-vuotiaana kaverillani ja he eivät suostuneet antamaan minulle särkylääkettä vaan hokivat että juo vettä, juo vettä. Soitin jopa isälleni ja sanoin että puhuu kaverin äidille että antaa minulle särkylääkkeen. No ei käynyt, kun ei lääkkeet ole lapsia varten ja heillä on sääntö ettei lääkkeitä syö alle 18-vuotiaat. Migreenikohtaus meni niin pahaksi että isä joutui hakemaan minut joskus klo 23.30 kotiin kun eivät voineet antaa yhtä hikistä särkylääkettä.
Tuskin oli migreeni, jos normaalilla särkylääkkeellä olisi ohi mennyt. Tosin ehkä sen särkylääkkeen olisi silti voinut antaa.
Migreenejä on erilaisia. Itselläni esim migreeniin harvemmin liittyy pääkipua, mutta silloin kun liittyy niin kyllä siihen särkylääke ainakin jonkin verran auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja just edellisessä viestissä naureskeltiin ruoan säästämiselle.
Toistaiseksi naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Pekka Pekan Pekka kirjoitti:
Isovanhempieni mökillä savusaunan kiukaalle ei saanut ikinä heittää kylmää vettä vaan sen piti olla kuumaa padasta otettua vettä ettei muka kiuaskivet kylmety.
Ei tiennyt vaari mitä minä nyt diplomi-insinöörinä tiedän, että kylmä vesi & kuuma vesi viilentävät kiviä melkotavalla saman verran. Veden kaasuuntuminen höyryksi (kun siis löylyä otetaan) kuluttaa satakertaisesti enemmän energiaa ja siis kylmentää kivet.
Meillä ukki selitti tuon asian niin, että jos kylmää vettä heittää kuumille kiville, niin ne saattaa "räjähtää" ja haljeta. Edelleen heitän kiukaalle kuumaa vettä. Varmuuden vuoksi :)
Muutaman kymmenenkään asteen lämpötilaero ei tunnu kuumissa kivissä juurikaan. Meillä tuntui olevan, että löylyvesi oli aina vääränlämpöistä saunassa, jos joku muu kuin isä sen laittoi.
Meillä ei edes ollut ikinä juustoa ja makkaraa samaan aikaan, että siihen piti tyytyä, mitä kaapissa oli. Kinkku oli vielä mun lapsuudessa "parempaa" ruokaa, eikä sitä arkena syöty. Kasviksia ei myöskään ollut. Omituista oli se, että meillä ei sitten muuta välipalaa, aamupalaa tai iltapalaa ollutkaan kuin se voileipä. Ei jogurttia, marjoja, hedelmiä, vanukkaita tai mitään. Lämmin ruoka oli joka päivä ja joskus harvoin äiti teki kiisseliä, paistoi munia tai lettuja, mutta leivällä elettiin.
Vierailija kirjoitti:
Sata sivua ja kahdeksan vuotta ketjua, ja lettujankkaus vain jatkuu ja jatkuu.
Se selvästikin iskee herkkään kohtaan. Osapuolet eivät tunnu tavoittavan toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
KatiT kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin migreenistä, olin yökylässä 15-vuotiaana kaverillani ja he eivät suostuneet antamaan minulle särkylääkettä vaan hokivat että juo vettä, juo vettä. Soitin jopa isälleni ja sanoin että puhuu kaverin äidille että antaa minulle särkylääkkeen. No ei käynyt, kun ei lääkkeet ole lapsia varten ja heillä on sääntö ettei lääkkeitä syö alle 18-vuotiaat. Migreenikohtaus meni niin pahaksi että isä joutui hakemaan minut joskus klo 23.30 kotiin kun eivät voineet antaa yhtä hikistä särkylääkettä.
Tuskin oli migreeni, jos normaalilla särkylääkkeellä olisi ohi mennyt. Tosin ehkä sen särkylääkkeen olisi silti voinut antaa.
Migreenejä on erilaisia. Itselläni esim migreeniin harvemmin liittyy pääkipua, mutta silloin kun liittyy niin kyllä siihen särkylääke ainakin jonkin verran auttaa.
Mulla menee migreeni nopeammin ohi ja pahin vaihe jää jopa tulematta, jos otan heti ensioireisiin 800mg ibuprofeiinia ja menen pimeään huoneeseen maate.
Lapsuudessa (1070-luvun loppupuoli) yhden kaverin kotona oli sääntö, että vessapaperia sai ottaa vain kaksi palaa.
Toisaalta ymärrän kun jotkut kaveri oli sellasii et kiskoivat koko rullan kerralla.