Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2001/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettujen paistaminen on musta inhottavaa, en tykkää siitä ollenkaan. Inhoan myös sitä, kun ruokaa tullaan närppimään etukäteen. Letut katoavat ja mukavan yhteisen lettuhetken sijaan mulle jää vain ne mutanttiletut yksin syötäväksi ja rasvainen keittiö siivottavaksi. Joten, jos minä ruoan valmistan, niin minä myös päätän milloin syödään. Muut saavat tehdä tavallaan, minä teen näin em. syistä.

Vierailija
2002/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska muuten huomata, miten ajat ovat tämän ketjun aloittamisesta muuttuneet. Alkupäässä naureskellaan sähkön säästämiselle ja ruoasta pihistelemiselle, mutta nytpä ei naurata.

Kuuluu kuvioon; tarkoitus onkin, ettei kellään olisi kivaa eikä hauskaa. Ankeat on ajat. Eräskin ketju on täynnä visioita / neuvoja miten selvitä suunnilleen vähintään maailmanlopusta. Voi kun pääsis takaisin 80-luvulle. 🥱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata sivua ja kahdeksan vuotta ketjua, ja lettujankkaus vain jatkuu ja jatkuu. 

Se selvästikin iskee herkkään kohtaan. Osapuolet eivät tunnu tavoittavan toisiaan.

Uusi keskustelu: Kuinka paistaa lettuja mahdollisimman kylmällä levyllä mahdollisimman nopeasti mahdollisimman vähällä tiskillä mahdollisimman pimeässä!?

Vierailija
2004/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttikenttä on 100 prosenttia täynnä täydellisiä urpoja.

Aivan uskomattomia keksittyjä tarinoita.

Huh huh.

Vierailija
2005/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätini perheessä oli sääntö, että vessan sai vetää vasta 5 pissan ja 2paskan jälkeen. kauheinta tässä on se, että tuota on aina pidetty vähän sellaisena legendana. mutta VIIKKO sitten, enoni oli siellä kylässä ja tuli vessaan asiaa. hän vessaan menemään, ja mikä vastaan haisemaan? kauhea paskankömy, pönttö niin täynnä paskaa, että kolmesti joutui vetää vessan, ennenkuin kaikki meni alas. lisäksi he ovat viitisen vuotta sitten rakentaneet uuden talon, noin 50metrin päästä vanhasta (aika kieroutunutta eikö) niin he käyvät edelleen miehensä kanssa siinä vanhassa talossa saunassa, ja koskaan, toistan, koskaan, eivät ole lämmittäneet uuden talon saunaa. kas kun vanhassa on puusauna, uudessa sähkösauna...

Ymmärrän täysin! Puusaunan löylyt on aivan mahtavat verrattuna sähkösaunaan.

Totta kivethän tietää millä ne on lämmitetty...mieti nyt vähän

Jos et tiedä mistä puhut -ole hiljaa.

perustelisitko tämän, miksi eritavalla lämmitetyt kivet antaisivat erilaiset löylyt? Se, että ihmisillä on harhakuva ja mielipide jostakin ei tee siitä totta.

Puusaunassa ilma kiertää aivan eri tavalla, tuli nostaa ilmavirran hormiin. On paljon hapekkaammat ja pehmeämmät löylyt.

Vierailija
2006/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin luona on pari outoa sääntöä...

Arkkupakastimen päällä ei saa istua. Menee muka rikki. Joopa... :D

Käytettyjä teepusseja ei saa laittaa lavuaariin, vaan ne pitää laittaa suoraan roskiin. Pussitee on järkyttävän wt muutenkin. Ja omapa on tulviva bioastiasa sitten ei kuulu mulle....

Mitäs nyt ihmettä? 😂

Pusseissa saa laadukkaitakin teelajeja, itselläni on toisen poiminnan darjeeling tällä hetkellä käytössä. Pussitee on kätevää. On toki irtoteetäkin, mutta jos vain yhden kupillisen töiden lomassa haluan juoda niin pussiteetä aina. Iltaisin miehen kanssa sitten haudutetaan pannussa isompi satsi. Moni laadukkaampi teeliike jopa pussittaa irtoteen pyydettäessä.

Bioastia ei meillä ainakaan ole mitenkään erityisen märkä vaikka sinne menevätkin suoraan. Inhottavalta kuulostaa jättää pussit lavuaariin keräämään bakteereita, parempi että ovat siellä bioskassa. Lavuaarille on muutkin käyttöä kuin teepussien hilloaminen. Yäk.

Wt on sitä, että jättää roskiaan lojumaan lavuaariin.

Pussitee on aina se huonoin tee, olit sinä mitä mieltä tahansa. Tämä on fakta, jonka olen oppinut koulussa.

Vierailija
2007/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa pitää olla roskis.

Äitini jostain syystä ei suostunut vessaan roskista laittamaan. Olipa sitten kiva kuskata siteitä ja tamponeja keittiön roskikseen, erityisesti jos oli vieraita. Vessasta piti siis kulkea olohuone/ruokailutilan ohi.

Kaverini myöskään eivät tulleet meille kuukautisten aikana kylään vaikka muuten viihtyivätkin meillä erinomaisesti. Äiti oli muuten aina kovin huomaavainen emäntä ja pidetty ihminen, mutta joku juttu oli että vessassa ei sitä roskista voinut olla.

Muuten ei mitään omituisempaa tule mieleen. Minulla oli ihana lapsuus. Kiitos äiskä ja iskä!

P. S.

Jos äiti paistoi meille nuorille lättyjä niin ne tulivat pannulta suoraan lautaselle sitä mukaa kun valmistuivat. Jos taas sitten perheen kesken herkuteltiin räiskäleillä niin sitten odotettiin että koko perhe pääsee yhtä aikaa niitä syömään.

Vierailija
2008/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-avopuolisolla oli sääntö ettei juhlapäivinä saanut kuunnella kevyttä musiikkia. Ois pitänyt istua sen kanssa katselemassa Kauniita ja rohkeita ym roskaa

Onneksi raskas musiikki ei ollut kielletty.

Vierailija
2009/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä taloyhtiössä oli ainakin omasta mielestään todella korkea-arvoinen eläkeläiskäppänä, joka järjesti aina huomautuslapun taloyhtiön toimittamana, jos erehdyit käymään vessassa klo 22 jälkeen ja vedit vessan. Voitte arvata käytiinkö meillä viimeisen kuukauden aikana paskalla vain klo 22 jälkeen kun oli jo uusi asunto tiedossa.

Vierailija
2010/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena yhden kaverin perheessä ei saanut leikkiä olevansa mikään eläin koska se loukkaa ihmisiä jos verrataan eläimeen. Menimme sitten aina metsään piiloon leikkimään jotain peuroja ja pupuja. Ja aina piti keksiä yhteinen valhe että mitä olimme muka leikkineet kun heidän äitinsä aina kysyi. Sovittiin sitten aina etukäteen esim. että tänään sanomme että menimme piilosta. :D Aika surullista näin jälkeenpäinkin ajateltuna.

Eläinten leikkiminen lapsena oli just parasta! Muistan kun aura-auto talvella kokosi kunnon keot niin mentiin sinne ja kaiveltiin koloja ja kuviteltiin olevamme kettuja ja susia. :D

Vierailija
2011/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin luona on pari outoa sääntöä...

Arkkupakastimen päällä ei saa istua. Menee muka rikki. Joopa... :D

Käytettyjä teepusseja ei saa laittaa lavuaariin, vaan ne pitää laittaa suoraan roskiin. Pussitee on järkyttävän wt muutenkin. Ja omapa on tulviva bioastiasa sitten ei kuulu mulle....

Mitäs nyt ihmettä? 😂

Pusseissa saa laadukkaitakin teelajeja, itselläni on toisen poiminnan darjeeling tällä hetkellä käytössä. Pussitee on kätevää. On toki irtoteetäkin, mutta jos vain yhden kupillisen töiden lomassa haluan juoda niin pussiteetä aina. Iltaisin miehen kanssa sitten haudutetaan pannussa isompi satsi. Moni laadukkaampi teeliike jopa pussittaa irtoteen pyydettäessä.

Bioastia ei meillä ainakaan ole mitenkään erityisen märkä vaikka sinne menevätkin suoraan. Inhottavalta kuulostaa jättää pussit lavuaariin keräämään bakteereita, parempi että ovat siellä bioskassa. Lavuaarille on muutkin käyttöä kuin teepussien hilloaminen. Yäk.

Wt on sitä, että jättää roskiaan lojumaan lavuaariin.

Pussitee on aina se huonoin tee, olit sinä mitä mieltä tahansa. Tämä on fakta, jonka olen oppinut koulussa.

Ai sinä oletkin niitä ihmisiä jotka uskovat sokeasti siihen mitä lapsena joskus aikoja sitten on opetettu. Omaa järkeä, arviointikykyä ja makuaistia ei kannata käyttää kouluvuosien jälkeen. Ja mikään asiahan ei tietenkään ole muuttunut kouluaikojesi jälkeen, kuten mitä teelaatuja kaupoissa myydään.

Eri

Vierailija
2012/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen "sääntö" että vaimo saa täyttää kalenteriaan mielin määrin kaikenmaailman kissanristiäisillä, työpalavereilla, tyttöjen illoilla, yhdistystoiminnan tapahtumilla (ihan höpön höpön hommaa) tms.

Harvassa on taas ne viikonloput, kun ei pukkaa jotain seminaaria, koulutusviikonloppua / laivaristeilyä tai jotain muuta paskaa.

Alkaa hiljalleen jo kyllästyttää touhu.

Vierailija
2013/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessa (1070-luvun loppupuoli) yhden kaverin kotona oli sääntö, että vessapaperia sai ottaa vain kaksi palaa.

Toisaalta ymärrän kun jotkut kaveri oli sellasii et kiskoivat koko rullan kerralla.

Näiden vessapaperin säännöstelijöiden on pakko olla miehiä jotka kärsivät ummetuksesta. Naisten pitää kuivata edestä ja pyyhkiä takaa ja jos on normaali ruuansulatus niin pyyhkimiseen ei pala tai kaksi riitä.

Vierailija
2014/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä taloyhtiössä oli ainakin omasta mielestään todella korkea-arvoinen eläkeläiskäppänä, joka järjesti aina huomautuslapun taloyhtiön toimittamana, jos erehdyit käymään vessassa klo 22 jälkeen ja vedit vessan. Voitte arvata käytiinkö meillä viimeisen kuukauden aikana paskalla vain klo 22 jälkeen kun oli jo uusi asunto tiedossa.

Vasta viimeisen kuukauden uskalsit kapinoida laitonta kieltoa vastaan? Itse olisin käynyt kun huvittaa ja pyyhkinyt vaikka perseeni niihin huomaituslappuihin.

Vierailija
2015/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on kieltänyt harrastamasta avioliiton ulkopuolisia suhteita :(

Huono vaimo. Toivottavasti olette jo eronneet.

Vierailija
2016/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunaa ei saa lämmittää, jos koko perhe ei aio käydä siellä.

Tälle ei ensi talvena enää paljon naureskella. :D

Vierailija
2017/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KatiT kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsin migreenistä, olin yökylässä 15-vuotiaana kaverillani ja he eivät suostuneet antamaan minulle särkylääkettä vaan hokivat että juo vettä, juo vettä. Soitin jopa isälleni ja sanoin että puhuu kaverin äidille että antaa minulle särkylääkkeen. No ei käynyt, kun ei lääkkeet ole lapsia varten ja heillä on sääntö ettei lääkkeitä syö alle 18-vuotiaat. Migreenikohtaus meni niin pahaksi että isä joutui hakemaan minut joskus klo 23.30 kotiin kun eivät voineet antaa yhtä hikistä särkylääkettä.

Tuskin oli migreeni, jos normaalilla särkylääkkeellä olisi ohi mennyt. Tosin ehkä sen särkylääkkeen olisi silti voinut antaa.

Migreenejä on erilaisia. Itselläni esim migreeniin harvemmin liittyy pääkipua, mutta silloin kun liittyy niin kyllä siihen särkylääke ainakin jonkin verran auttaa.

Minulla migreenikohtaus estyy, jos otan heti ennakko-oireiden alkaessa riittävän annoksen käsikaupassakin myytäviä särkylääkkeitä, esim. ibuprofeeni+parasetamoli. Asetyylisalisyylihappo ei auta.

Jos en ota ajoissa, niin migreeni voi olla kiusana useamman päivän, oireita riittää joskus viikoksikin :-(

ei mitään lamaannuttavia oireita, jotka veisi toimintakyvyn, mutta riittävän ikäviä

Vierailija
2018/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lettujen paistaminen on musta inhottavaa, en tykkää siitä ollenkaan. Inhoan myös sitä, kun ruokaa tullaan närppimään etukäteen. Letut katoavat ja mukavan yhteisen lettuhetken sijaan mulle jää vain ne mutanttiletut yksin syötäväksi ja rasvainen keittiö siivottavaksi. Joten, jos minä ruoan valmistan, niin minä myös päätän milloin syödään. Muut saavat tehdä tavallaan, minä teen näin em. syistä.

Sama meillä. Minä paistan letut, eikä kukaan tule härppimään kesken paistamisen. Yhdessä ne sitten syödään pöydän ääressä istuen. Tämä on meillä laki.

Vierailija
2019/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Minä paistan letut, eikä kukaan tule härppimään kesken paistamisen. Yhdessä ne sitten syödään pöydän ääressä istuen. Tämä on meillä laki.

Kuulostaapa leppoisalta perhehetkeltä. Not.

Vierailija
2020/3002 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pitää antaa syödä häiritsemättä suoraan pöydästä mitä se haluaa. Koiraa ei saa kieltää jos se esim hyppii tai tai puree. Missään tapauksessa ei saa tehdä mitään joka on ns. "huonoa kohtelua" koiralle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän