Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein vaihtaa lakanoita?

Vierailija
01.01.2016 |

Meitä on 2 aikuista ja 4 lasta. Kaikilla aikuisten kokoiset lakanat ja pussilakanat. Nyt vaihdan lakanat kahden viikon välein ja välillä musta tuntuu että elämä on yhtä sänkyjen petaamista ja petivaatteiden pesua ja kuivatusta. Kaksi vanhinta lasta sentään ottaa itse lakanat pois ja toimittaa pyykkikoriin ja petaakin itse.

Onko ihan kamala jos alan vaihtaa vain kerran kuukaudessa lakanat?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tietty? Enhän mä nyt likaisissa lakanoissa halua nukkua? Mikä ihmeen kysymys tää nyt oli?

Vierailija
2/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan lakanat kerran viikossa, joskus useamminkin, koska pidän putipuhtaaseen sänkyyn menemisen tunteesta.

Tee puolisosi ja kahden vanhimman lapsen kanssa sopimus siitä, että teistä jokainen vaihtaa ja pesee kaikkien lakanat vuorollaan, kaksi nuorinta toimikoot parina. Silloin jokaiselle tulee tylsää tehtävää kerran viidessä viikossa. Jollei heille sovi, olkoot vaihtamatta omia lakanoitaan - et sinä mikään pyykkiorja ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kamalaa. Minäkin vaihdoin ennen kahden viikon välein, en jaksa enää. Tyynyliinoja sitten useammin. Enkä vaihda enää kerralla kaikille (4 lasta myös), vaan kierrellen huone kerrallaan, ehkä kerran viikossa yhden huoneen petivaatteet.

Vierailija
4/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä tietty? Enhän mä nyt likaisissa lakanoissa halua nukkua? Mikä ihmeen kysymys tää nyt oli?

Väsyneen äidin kysymys, sellaisen joka haluaa vähentää kotitöitä.

ap

Vierailija
5/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan lakanat kerran viikossa, joskus useamminkin, koska pidän putipuhtaaseen sänkyyn menemisen tunteesta.

Tee puolisosi ja kahden vanhimman lapsen kanssa sopimus siitä, että teistä jokainen vaihtaa ja pesee kaikkien lakanat vuorollaan, kaksi nuorinta toimikoot parina. Silloin jokaiselle tulee tylsää tehtävää kerran viidessä viikossa. Jollei heille sovi, olkoot vaihtamatta omia lakanoitaan - et sinä mikään pyykkiorja ole.

On myös aika kohtuutonta lisätä lasten taakkaa, tekevät jo nyt paljon koulun eteen ja harrastavat. Minun homma on ollut pyykinpesu. 

ap

Vierailija
6/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan lakanat viikottain. Luonani käy kuukausittain yövieraita, joiden jälkeen lakanat pesuun saman tien. Välillä tuntuu, että lakanapyykkiä on koko ajan. Toisaalta taas nautin siitä, kun nukahdan lauantaisin puhtaisiin lakanoihin. Lauantai on siis itsellä lakanoiden vaihtopäivä. Käsipyyhkeet keittiössä ja kylppärissä vaihdan useamminkin ja aina ennen vieraiden tuloa.

Vierailija
7/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kamalaa. Minäkin vaihdoin ennen kahden viikon välein, en jaksa enää. Tyynyliinoja sitten useammin. Enkä vaihda enää kerralla kaikille (4 lasta myös), vaan kierrellen huone kerrallaan, ehkä kerran viikossa yhden huoneen petivaatteet.

Kiitos, sitä vain on jo 30 vuotta vaihtanut lakanat säntillisesti niin kokee huonoa omaatuntoa jo silkasta ajatuksesta että vaihtaa harvemmin.

ap

Vierailija
8/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan lakanat viikottain. Luonani käy kuukausittain yövieraita, joiden jälkeen lakanat pesuun saman tien. Välillä tuntuu, että lakanapyykkiä on koko ajan. Toisaalta taas nautin siitä, kun nukahdan lauantaisin puhtaisiin lakanoihin. Lauantai on siis itsellä lakanoiden vaihtopäivä. Käsipyyhkeet keittiössä ja kylppärissä vaihdan useamminkin ja aina ennen vieraiden tuloa.

Noin vois toimia jos asuisi yksin :D mutta ei kuuden hengen perheessä. Keittiöpyyhkeen vaihdan kyllä 1-2 kertaa viikossa ja kylppärin pyyhkeet kerran viikossa. Joskus kesällä tiuhemminkin.

ap

Vierailija
9/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei pese pyykkiä? Meillä vaihdetaan n.kerran viikossa, meitä on 2 aikuista ja 2 lasta. Jompi kumpi meistä aikuisista pesee lakanat koneessa ja yhdessä vedetään ja ripustetaan narulle. Ja se viikkaan lakanat kaappiin, kumpi ehtii. Meillä toimii hyvin eikä tuo nyt edes tunnu työltä.

Kerran kuukaudessa tuntuu kyllä jo ällöttävältä, suoraan sanottuna. Vaikka itse nukkuisitkin 4 viikkoa samoissa lakanoissa niin älä opeta lapsiasi siihen!

Vierailija
10/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihana tunne mennä nukkumaan puhtaisiin, tuoksuviin lakanoihin eli vaihdan ja pesen tosi usein.

Vierailija
11/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi ei pese pyykkiä? Meillä vaihdetaan n.kerran viikossa, meitä on 2 aikuista ja 2 lasta. Jompi kumpi meistä aikuisista pesee lakanat koneessa ja yhdessä vedetään ja ripustetaan narulle. Ja se viikkaan lakanat kaappiin, kumpi ehtii. Meillä toimii hyvin eikä tuo nyt edes tunnu työltä.

Kerran kuukaudessa tuntuu kyllä jo ällöttävältä, suoraan sanottuna. Vaikka itse nukkuisitkin 4 viikkoa samoissa lakanoissa niin älä opeta lapsiasi siihen!

Mies laittaa ruokaa, tekee pitkää päivää, hoitaa autot, tekee lumityöt, pilkkoo polttopuut, leikkaa nurmikon, vie lapsia uimaan, auttaa vanhaa äitiään jne. Tekee jo niin paljon etten minä raaski pyytää yhtään enempää.

ap

Vierailija
12/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, sitä vain on jo 30 vuotta vaihtanut lakanat säntillisesti niin kokee huonoa omaatuntoa jo silkasta ajatuksesta että vaihtaa harvemmin.

ap

Tiedän ;), olen itsekin lähemmäs 30 vuotta tuota tehnyt. Samoin, kuin kaikessa muussakin, tasoa on ollut pakko laskea, ei vaan kroppa toimi enää samoin, kuin nuorena (kaksi autoimmuunisairautta). Meillä se kyllä tarkoittaa, että tekemättä jää kaikki, mitä minä en jaksa.. siitä syystä inhoan kotiani, en jaksa enää pitää sellaisessa kunnossa, että nauttisin..

Vierailija
13/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihana tunne mennä nukkumaan puhtaisiin, tuoksuviin lakanoihin eli vaihdan ja pesen tosi usein.

Se on ihana tunne, mutta nyt on jostain tingittävä.

ap

Vierailija
14/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tiedän ;), olen itsekin lähemmäs 30 vuotta tuota tehnyt. Samoin, kuin kaikessa muussakin, tasoa on ollut pakko laskea, ei vaan kroppa toimi enää samoin, kuin nuorena (kaksi autoimmuunisairautta). Meillä se kyllä tarkoittaa, että tekemättä jää kaikki, mitä minä en jaksa.. siitä syystä inhoan kotiani, en jaksa enää pitää sellaisessa kunnossa, että nauttisin..

Tsemppiä <3 huomaan että ei enää jaksa vaikka on terve ja isot lapset.  Siivoustasosta on pakko tinkiä. 

ap

Vierailija
15/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös aika kohtuutonta lisätä lasten taakkaa, tekevät jo nyt paljon koulun eteen ja harrastavat. Minun homma on ollut pyykinpesu. 

ap

No miksi sitten kysyt/valitat? Jatka vaan pyykinpesua.

Vierailija
16/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te tosissanne?! Vaihtaako joku todella lakanoita joka viikko?? Aivan käsittämätöntä. Kahden viikon välein kuulostaa myös siltä että järjestätte itsellenne ylimääräistä kotityötä - niin kuin sitä ei olis ilman lakanapyykkiäkin!

Minä pesen lakanat kerran kuussa. Tämän opin äidiltäni. Käykää suihkussa illalla (eikä aamulla) niin menette puhtaana sänkyyn eikä lakanoita tarvi vaihtaa niin usein. Lasten lakanat ei edes tunnu likaisilta kuukauden nukkumisen jälkeen mutta vaihdan ne silti tavan vuoksi.

Vierailija
17/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää vaihdan kolmen viikon välein. Tyynyliinat joka viikko. Kesäkuumalla vähän useammin.

Vierailija
18/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan meidän äiti? Ei vais, kaksi muuttanut jo pois kotoa mutta aikoinaan äiti opetti minulle että miten lakanat vaihdetaan - ja valehtelen jos sanon etten olisi jo vuosia vaihtanut omia lakanoita. Helpottui äidin kotityöt ;)

Vierailija
19/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te tosissanne?! Vaihtaako joku todella lakanoita joka viikko?? Aivan käsittämätöntä. Kahden viikon välein kuulostaa myös siltä että järjestätte itsellenne ylimääräistä kotityötä - niin kuin sitä ei olis ilman lakanapyykkiäkin!

Minä pesen lakanat kerran kuussa. Tämän opin äidiltäni. Käykää suihkussa illalla (eikä aamulla) niin menette puhtaana sänkyyn eikä lakanoita tarvi vaihtaa niin usein. Lasten lakanat ei edes tunnu likaisilta kuukauden nukkumisen jälkeen mutta vaihdan ne silti tavan vuoksi.

Lohduttavaa, taidan ainakin kokeilla 4 viikon väliä, lapset käy joka ilta suihkussa.

ap

Vierailija
20/53 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan meidän äiti? Ei vais, kaksi muuttanut jo pois kotoa mutta aikoinaan äiti opetti minulle että miten lakanat vaihdetaan - ja valehtelen jos sanon etten olisi jo vuosia vaihtanut omia lakanoita. Helpottui äidin kotityöt ;)

Enpä tainnut olla sinun äiti. Hassua jo oma lapsi kävisi täällä yhtäaikaa :) Mutta tuskin tapahtuu, lapset on poikia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä