Voi Teri Niitti minkä teit
Kun menit lennolla kuvaamaan imettävän äidin ja vielä jaoit kuvan mässäilläksesi Facebookiin ja Instagramiin. Häpeä.
Kommentit (370)
Teryleeni postailee itsestään alastonkuvia Instaan, mutta ei kestä vauvan imetystä vaikkei äidin tissi edes ole lainkaan näkyvillä. Kaksinaismoralismia, todellakin.
Finnair toivottavasti purkaa yhteistyösopoimuksensa Niitin kanssa tämäön tapauksen jälkeen.
Terillä ei kyllä ole tuota bisnesmiehen vikaa. Tästä kuvasta lähtee nimittäin yhteistyökuviot Finnairin kanssa VÄHINTÄÄN. Toivottavasti myös muut tahot heräävät. Ihmisten salakuvaaminen someen on oksettavaa (vaikka olisi ihan syykin). Uskomatonta toimintaa aikuiselta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Terillä ei kyllä ole tuota bisnesmiehen vikaa. Tästä kuvasta lähtee nimittäin yhteistyökuviot Finnairin kanssa VÄHINTÄÄN.
Joo. Olisi vaikka jakanut kokemuksensa Twitterissä ilman kuvaa ja paikkaa. Mutta sitten emme olisi tienneet Niitin matkustavan business-luokassa... :/
Missä huivi, Teri?
Vierailija kirjoitti:
Heh, VAVVA-palstan äitylit ovat taas kerran vetäneet herneen nokkaan, voi hellanlettas. Ymmärtäkää nyt, että normaalit, sivistyneet ihmiset eivät halua katsella ja kuunnella imetystä, etenkään jonkun ventovieraan ämmän. Normaalit, sivistyneet ihmiset osaavat hoitaa imetuksen sillä tavalla ettei heistä saa tuollaisia kuvia. Vaikeaa se imetyksen hoitaminen kulttuuriimme sopivalla tavalla ei ole, vaatii tosiaan sen harson. Kuvan äippyli retkottaa tissi levällään ja jostain syystä haluaa toljottaa lähietäisyydeltä sitä kun utarettansa lutkutetaan, miksi? Todennäköisesti hakeakseen huomiota itselleen, "Katsokaa, olen pullauttanut pimperostani tällaisen, katsokaa olen saanut kikkeliä, huomatkaa MINUT, katsokaa MINUA!"
Kumma juttu, että tuo kuvan kommentit sekä facessa että instassa pääosin tuomitsevat Niitin mielipiteen. Vähän pistää miettimään tota sun ajatusta siitä, että meillä on muka joku harsolla peitto imetyskulttuuri. Ehkä se on sittenkin ihan toisinpäin, meidän kulttuurissa lasta saa imettää ilman harsoja ja burkhaa. Te jotka vaaditte harsot taidatte olla sen "harsokulttuurinne" kanssa vähemmistössä. Taitaa olla ihan omaa keksintöänne koko juttu.
Erityisen ilahtunut olen sitä, että Niittiä kommentoi myös miehet. Tää ei ole pelkästään naisen asia, monista miehistäkin on täysin ok ruokkia lasta ilman että peittää sen lapsen harsokeon alle ettei vaan kukaan pahoita mieltään.
Katso muualle jos et kestä tissin vilahdusta. Ihmettelen kyllä, että miten kestät katsoa telkkaria, lukea lehtiä tai kävellä kaupungilla. Siellähän niitä tissejä näkyy mainoksissa huomattavasti enemmän ja joka päivä. Imettäjiin törmää harvemmin. Ei edes joka viikko.
Näenkö väärin, mutta eikö tuolla äidillä nimenomaan ole joku huivi rintojensa suojana? Minä ainakin näen kuvassa vain vauvan pään ja jonkun huivilta näyttävän liehukkeen vauvan pään yläpuolella.
Aika tekopyhää hurskastelua muutenkin mieheltä, joka tv-sarjassa itse usuttaa naisia pukeutumaan seksikkäämmin ja rintoja korostavammin ja kehuu heidän näyttävän hitsin hyvältä ja vuosia nuoremmalta stailauksiensa jälkeen. Eroon pyhäkoululookista ja silleen...
Joo mauton temppu kuvata tää äiti ja laittaa se julkiseen päivitykseen facebookkiin. Mutta vähän huvittaa tuon kuvan nostattama raivo ja kun mammat lisäilee ketjuun omia imetyskuviaan.
Tunnistin monta av-mammaa instan kommentoijista. Tirsk
Kuvassa ei ole ainuttakaan tunnistettavaa henkilöä. Aiheeton kouhu (jälleen kerran).
Siinä on perhe säästänyt muiden matkustajien korvia kirkumiselta ja - ruokkinut ja hoivannut omaa lastaan.
Tuleepa puistattava olo moisesta elämästävieraantumisesta ja aikuisen miehen prinsessasyndroomasta. Mutta näin se varmaan on, että kun homoksi syntyy ja elää homopiireissä minäminä ja minun ihkudaa uudet varvassandaalit ja paljetit -sisältöisessä elämässä niin tulee sitten mieleen tehdä tuollaista. Normaalit, empaattiset ja inhimilliset ihmiset hymyilevät tai antavat kohteliaasti imetysrauhan lastaan ruokkivalle naiselle. Ääliöprinsessaurpot ottavat kuvan kamerallaan ja pahastelevat itsekkäässä omanapamaailmassaan.
Tällainen on lentokoneessa otettu kuva, jossa olevia ihmisiä voi tunnistaa:
https://twitter.com/TuomasEnbuske/status/682458118282948608
Niitin kuva ei sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa ei ole ainuttakaan tunnistettavaa henkilöä. Aiheeton kouhu (jälleen kerran).
Kuvassa on yksi ihminen ihan nimellään, nimittäin kuvaaja, allekirjoittanut ottamansa kuvan. Miksi v**ussa kukaan tervejärkinen aikuinen(?) salakuvaa imetystä ja julkaisee sen paheksuvan tekstin kanssa intterwebissä? Teri, sua ei ole varmaan imetetty ja siks sust on tullu tollanen.
Lisäksi kuvassa oleva henkilö ei ole itse kommentoinut asiaa eikä sanonut hänet saa ottaa kohuajien keppihevoseksi. Hänen yksityisyyttään loukataan, kun ei kysytä häneltä lupaa, saammeko kohuta hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hens lennolla en syötä kainkaan, antaa itkeä rauhassa sen 6 tuntia:)
käytä pulloa? mikä estää?
Sehän se estää, että täysimetetty lapsi ei välttämättä edes osaa syödä pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa on yksi ihminen ihan nimellään, nimittäin kuvaaja, allekirjoittanut ottamansa kuvan.
Totta. Jos tuon olisi kuvannut tavis, ei ketään kiinnostaisi vittujakaan.
...ja kuinka vatipää täytyykään olla, että menee tägäämään ala-arvoiseen päivitykseensä vielä toimeksiantajansa Finskin, joka ei varmaan katso hyvällä matkustajien salakuvaamista ja nolaamista? En yleensä lähde somerauvostumisiin mukaan, mutta tämä tapaus on törkeä ja Niitti ansaitsee kaiken paskan jonka niskaansa saa.
Ps. Arvuuttelen jo mielessäni, ketkä somessa pyörivät pikkujulkut ovat niin idareita, että lähtevät lapsivihakampanjassaan puolustamaan Niittiä. En sano nimiä, mutta voin tulla kertomaan myöhemmin, olinko oikeassa.
Alapeukuttajien mielestä saatte ottaa yksityishenkilön keppihevoseksenne kysymättä lupaa häneltä?
Mahtaa olla kiva lennon jälkeen avata luuri ja yhdistää se wifiin. :D