Olen kohta 30 enkä vieläkään tiedä mitä haluan tehdä ammatikseni!
Ihan hirveää! Ei oo koskaan ollut mitään intohimoa tai lahjoja jotain tiettyä alaa kohtaan. Oon tehnyt hanttihommia koko aikuisikäni. Matemaattisesti en ole lahjakas, joten se karsii ison osan aloja pois. En ole taiteellisestikaan lahjakas joten se tekee saman. Oon miettinyt siivoojan työtä ja yrittäjyyttä, mutta ei mulla ole ajokorttia enkä uskalla sitä hankkia koska olisin vaan vaara liikenteessä. Hoitoalaa ei mun pää kestä. En halua myöskään hiplailla ketään, joten kauneusalan ja hierojan työt on mun pois suljettuja. Joku itsenäinen työ olisi ihana mutten keksi mitään sellasta työtä johon mun rahkeet riittäisi.
Onko muita?
Kommentit (22)
Mullakaan ei intohimoa. Valitsin alan jossa lyhyt koulutus, varma työllisyys ja palkka ok. Farmaseutti olen. Toki vaatii matemaattista ajattelua, jotenka ei ehkä ihan sinulle sovellu. Mut voisit käyttää samoja kriteerejä kuin minä. Esim. Sosionomi tai terkkari (ei hoitaja)
Ap, et selvästikään ole kunnianhimoinen työtäsi kohtaan. Yleensä ne, jotka tekee uraa, työtä mistä oikeasti nauttii ja kokee sen intohimona ovat myös melko kunnianhimoisia ihmisiä muutenkin. Sitten on ne, jotka vaan käyvät töissä saadakseen siitä rahaa, jossa ei siinäkään mitään vikaa ole - nämä on valintoja! Et kuitenkaan voi saada kaikkea, ellet ole mitään valmis antamaankaan.
Mieti haluatko sen uran, vai ainoastaan työpaikan. Ihminen kuitenkin tarvitsee rahaa eläekseen, joten jotain sinun on tehtävä. Kaikki työ on paskaa toisinaan, oli siihen intohimoa tai ei. Kyllä työttömyystuilla eläessä elämä aika ankeaa on, koska ei ole sitä ylimääräistä millä saisi koskaan itselleen kivoja asioita hankittua