Mikä lemmikki yksinäiselle sinkkumiehelle?
Hyvää alkavaa vuotta 2016 (tai kohtahan se alkaa)!
Olen kyllästynyt ja turhautunut pariutumispeleihin, en selvästikään ole mikään naistenmies enkä jaksa enää uusia turhautumisia parinhaku"markkinoilla". Olen myös hyvin yksinäinen ja kaipaisin jonkunlaista seuraa. Olen tullut siihen lopputulokseen, että joku lemmikki voisi olla hyvinkin terapeuttinen vaihtoehto omassa tilanteessani. Ja kyllä, ymmärrän hyvin sen, että lemmikistä on huolehdittava enkä voi ottaa sitä ainoastaan omasta mielenjohteestani. Tämän vuoksi kyselisinkin teiltä mikä voisi olla helppohoitoinen mutta kuitenkin jollakin tapaa seurallinen lemmikki? Eli koira on varmaankin tuon seurallisuuden multihuipentuma, mutta vaatii aika paljon ulkoilutusta jne. Kaalimato sen sijaan ei ole kovin seurallinen, mutta ei vaadi yhtä paljon hoitoa kuin kora. Tarvitsisin varmaankin jotain tältä väliltä. Olisiko teillä ehdotuksia? Toistan vielä, että olen vastuuntuntoinen henkilö ja sen minkä otan, otan tosiaan huolehdittavakseni, mutta koira tuntuu vähän turhan kokonaisvaltaiselta hankinnalta.
Kommentit (65)
Jos otat koiran, niin siinä tutustuu luonnollisesti naisiin koirapuistossa ja naiset rakastavat eläimistä pitäviä miehiä. Koiran hommaajalle nainen tulee ikään kuin bonuksena tai välttämättömänä pahana kaupan päälle, miten sen nyt kukin näkee. Toki koira on aika haastava. Koiran järkevä ylläpito menee melkeinpä harrastuksesta, koska siihen kuluu tunteja päivässä. Tietenkään koiraa ei kannata ottaa, jos ajattelee että tällä nyt saan sitten naisen. Entä jos ei saakaan? Heh. Eli oikeastaan unohda koko tämä teksti.
Koira. Yksinäinen mies tarvitsee liikuntaa ja koiran kanssa pääsee käymään aina ulkona. Lisäksi koira on uskollinen ja hyvä ystävä.
Kissa on kanssa kiva kaveri, eikä vaadi ulkoilua. Koirista vielä sen verran, että koiriakin on joka lähtöön ja kaikki eivät vaadi pitkiä 10 km lenkkejä..
Suosittelen kissaa sinulle. Se on aika itsenäinen otus mutta siitä saa myös kaverin. Kissa tyytyy aika vähään. Sinulta kissan pitäminen vaatii sitä että huolehdit sen perustarpeista etkä jätä liian pitkäksi aikaa yksin. Kissa ei pidä pahana jos sitä joku toinen hoitaa poissaollessasi.
Itselläni on kokemusta kissasta ja koirasta. Koira on todella kokonaisvaltainen! Omassa elämäntilanteessa koira on ollut hyvä. Sitä pitää viedä ulos, se vaatii huomiota ja huolehtimista ihan eri tavalla. Koiralta saa myös sitten paljon enemmän. Koira on tutustuttanut minut myös enemmän muihin ihmisiin ja porukoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa?
Nainen?
Mies?
Ottaisin mielelläni kissan, mutta olettaisin, että vaatii aika paljon omistautumista? (olenko väärässä?)
Naista koitin saada, feilasin.
Miehet riittää kavereina.
Minkä ikäinen olet?
28
Missä asut?
Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Jos otat koiran, niin siinä tutustuu luonnollisesti naisiin koirapuistossa ja naiset rakastavat eläimistä pitäviä miehiä. Koiran hommaajalle nainen tulee ikään kuin bonuksena tai välttämättömänä pahana kaupan päälle, miten sen nyt kukin näkee. Toki koira on aika haastava. Koiran järkevä ylläpito menee melkeinpä harrastuksesta, koska siihen kuluu tunteja päivässä. Tietenkään koiraa ei kannata ottaa, jos ajattelee että tällä nyt saan sitten naisen. Entä jos ei saakaan? Heh. Eli oikeastaan unohda koko tämä teksti.
Hyvää järkeilyä, samaan itsekin päädyin. :)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kissaa sinulle. Se on aika itsenäinen otus mutta siitä saa myös kaverin. Kissa tyytyy aika vähään. Sinulta kissan pitäminen vaatii sitä että huolehdit sen perustarpeista etkä jätä liian pitkäksi aikaa yksin. Kissa ei pidä pahana jos sitä joku toinen hoitaa poissaollessasi.
Itselläni on kokemusta kissasta ja koirasta. Koira on todella kokonaisvaltainen! Omassa elämäntilanteessa koira on ollut hyvä. Sitä pitää viedä ulos, se vaatii huomiota ja huolehtimista ihan eri tavalla. Koiralta saa myös sitten paljon enemmän. Koira on tutustuttanut minut myös enemmän muihin ihmisiin ja porukoihin.
En tiedä osaanko kissaa opettaa kuten pitäisi (hiekkalaatikolla käyminen jne.), mutta kissa olisi ehkä suosikkini eläimistä. Haluaisin ottaa, mutta en tiedä vaatiiko liikaa...
Kuulostaa varmaan säälittävältä, yksinäinen mies, joka haluaa kissan heh :D
Kissa, mieluusti kaksi, vaikka samasta pentueesta. Itse sinkkunainen, seivannut kaksi eri-ikäistä (nyt leikattua) kollia. Eivät rajoita elämääni millään tapaa, ovat ihania, helppohoitoisia ja seurallisia. Juuri olin edellisyön muualla (töissä), katit kotona keskenään ja ovat tähän tottuneetkin. Eivät tarvitse yhdelle yölle hoitajaa kunhan olosuhteet ovat kunnossa ja turvalliseksi varmistettuja. Joku voi olla eri mieltä, mutta näille mun kissoille ei näytä olevan ongelma (vertaa tilanteeseen, jossa vaikka olet baari-illan jälkeen päätynyt jatkoille jonnekin, jossa venahtaakin koko päivä - koiran kanssa tämä ei millään onnistuisi!). Ainoa seuraus kotiin palatessa on se, että pyörivät lähellä hetken ja pidän niille hetken aktiivisemmin seuraa. Muutoin niille tuntuu riittävän toisensa jopa.
Sitä paitsi vaikkapa koiran pitäminen kaupungissa (pelkkä oletus) ja/tai vielä kerrostalossa (kts. ed.) ei ole koiran elämää, sillä omasta mielestäni se vaatisi jatkuvaa elämää vapaa-ajalla koiran kanssa puistossa/metässä/ulkona, jotta se saisi tarpeeksi tekemistä.
Jos sisätouhuista muutoin tykkää, kaverilla on kyllä ollut monta vuotta hamstereita. Niidenkin kanssa on kyllä touhuttavaa. Itselle niin pieni lemmikki ja häkissä pito ei kuitenkaan ole mieleinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä kuinka paljon olet kotona ja valmis huolehtimaan lemmikistä.
Kotona vietän aika paljon aikaa, mutta tykkään myös matkustella. Eli lemmikin ei tulisi ahdistua liikaa siitä jos pari kertaa vuodessa sitä hoitaa joku tuttuni.
Kuulostaa siltä, että koira on sinulle sopiva lemmikki. Ei koira niin paljon ahdistu, ettetkö pystyisi jättämään sen tuttusi luokse hoitoon pari kertaa vuodessa. Kannattaa tutustua eri koirarotuihin ja valita sieltä sellainen, minkä luonne mielyttää eniten. Suosittelen pienemmän rodun hankkimista. Koira on siitä kiva, että sen kanssa tulee ulkoiltua vähintään kolme kertaa päivässä, uusiin ihmisiin tutustuminen on helppoa (koiraihmiset jäävät lähes joka kerta vaihtamaan kuulumisia, kun koirat haistelevat toisiaan) ja saattaapa vaikka tosiaan elämänkumppanikin koiran myötä löytyä. Koirarakkaat miehen ovat ihania.
Marsu, 2kpl. Marsut ei oikein viihdy yksin ilman toista marsulaista.
Harvoin kissaa edes täytyy opettaa sisäsiistiksi (hiekkalaatikon käyttäminen), koska kissa on siisti eläin ja lähes tulkoon aina käyttää sitä omatoimisesti. Sinulle jää vain laatikon siivoaminen, mutta se kannattaa siivota usein, koska jos laatikko on likainen, niin kissa pissaa muualle.
Suosittelisin kissaa, itse hankin hylätyn kissan, joka ei tullut toimeen muiden kissojen kanssa. Mitä mahtavinta seuraa, sen kanssa olen juonut (eli yksin kännit kissan kanssa, säälittävää), se tulee luokse rapsutettavaksi, nukkuessa se tulee viereen kehräämään, itkiessä se tuo lohtua omalla tavallaan kiehnäämällä jaloissa tai sylissä ja onhan kissoissa vaikka mitä mukavaa, eihän muuten netti olisi täynnä kissavideoita :)
Kissan hoitaminen on ainakin omasta mielestäni todella helppoa, ruokkii hyvin ja hyvällä ruoalla, siivoaa hyvin ja pitää seuraa kissalle ja vastavuoroisesti, niin kotona on mukava olla, kun ei ole "yksin".
Kissan koulutus on sitten oma asiansa, koiralle helpompaa (tai ainakin nopeampaa) opettaa temppuja.
Mutta kai kissakin heittää yläfemman, kun tarpeeksi harjoittelee.
Kissaa ei voi kauhean paljon opettaa :) Kissa oppii kyllä ihan itse käymään laatikolla ja se tapahtuu nopeasti. Googleta netistä miten voit edesauttaa luonnollista ja vaistonvaraista oppimista.
Vitsi, viestinne kyllä kannustaisi hankkimaan kissan. Haluttaisi kyllä, olen aina tykännyt kissoista, mutta jotenkin vielä arveluttaa, että onkohan sitten koko asunto kuitenkin pissassa tasaisin väliajoin. Hiekkalaatikon siivoaminen ei haittaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kissaa edes täytyy opettaa sisäsiistiksi (hiekkalaatikon käyttäminen), koska kissa on siisti eläin ja lähes tulkoon aina käyttää sitä omatoimisesti. Sinulle jää vain laatikon siivoaminen, mutta se kannattaa siivota usein, koska jos laatikko on likainen, niin kissa pissaa muualle.
Suosittelisin kissaa, itse hankin hylätyn kissan, joka ei tullut toimeen muiden kissojen kanssa. Mitä mahtavinta seuraa, sen kanssa olen juonut (eli yksin kännit kissan kanssa, säälittävää), se tulee luokse rapsutettavaksi, nukkuessa se tulee viereen kehräämään, itkiessä se tuo lohtua omalla tavallaan kiehnäämällä jaloissa tai sylissä ja onhan kissoissa vaikka mitä mukavaa, eihän muuten netti olisi täynnä kissavideoita :)
Kissan hoitaminen on ainakin omasta mielestäni todella helppoa, ruokkii hyvin ja hyvällä ruoalla, siivoaa hyvin ja pitää seuraa kissalle ja vastavuoroisesti, niin kotona on mukava olla, kun ei ole "yksin".
Kissan koulutus on sitten oma asiansa, koiralle helpompaa (tai ainakin nopeampaa) opettaa temppuja.
Mutta kai kissakin heittää yläfemman, kun tarpeeksi harjoittelee.
Hahaa kuulostaa mahtavalta, kännit kissan kanssa, sopis mulle. Osasit myydä idean todella hyvin. :)
Akvaario. Sen kanssa voi halutessaan hifistellä kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
No mitähän muiden mielipiteillä on väliä? Tuttu sinkkumies otti juuri syksyllä kissan, eikä varmasti keneltäkään lupia kysellyt.
Kissan ottaminen ei ole säälittävää. Se on säälittävää, jos ei ota kissaa, kun kuvittelee sen olevan muiden mielestä säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Akvaario. Sen kanssa voi halutessaan hifistellä kaikenlaista.
Olen miettinyt kyllä akvaariota. Ongelmahan on, että ei kauhean seurallista, mutta toki "siistiin" näköistä ja tavallaan toimisi myös sisustuselementtinä, mutta vaatii kuitenkin aika paljon työtä puhdistuksineen. Loppujen lopuksi ei kuitenkaan tarpeeksi seurallista. Kalat on kaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitähän muiden mielipiteillä on väliä? Tuttu sinkkumies otti juuri syksyllä kissan, eikä varmasti keneltäkään lupia kysellyt.
Kissan ottaminen ei ole säälittävää. Se on säälittävää, jos ei ota kissaa, kun kuvittelee sen olevan muiden mielestä säälittävää.
No näinhän se varmasti on. Olen kyllä kieltämättä ollut jo pitkään kahden vaiheilla hankkisinko kissan. Muitten mielipiteillä siinä nyt ei oikeastaan ole ollut väliä, olen pohtinut vain sitä pystynkö antamaan kissalle tarpeeksi omistautumista ja omaa aikaani, että asia etenee reilusti.
Loppujen lopuksi kaikkein suurin ongelma varmaankin on se, että en yhtään tiedä miten kissoja hoidetaan. En tiedä pitääkö käydä hakemassa jotain matorokotuksia, pitääkö jotenkin kouluttaa, pitääkö mitä syöttää ja kuinka usein. En tiedä mitään muuta kuin, että tykkään kissoista. :D
Missä asut?