Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää, VR poltti 3-vuotiaan lapsen pepun vereslihalle!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus tota firmaa.

Matkustin itse kiskobussilla joulunpyhinä ja oli lämmitys kyllä säädetty niin saatanan kuumalle, että vaunussa haisi karmealta. Ikkunoita ei luonnollisesti saa auki. Ahdasta oli jo muutenkin matkatavaroiden ja ihmisten kanssa, riisu sitten vielä vaatteita johonkin pullistelevaan naulaan, jotta ikkunanvieressä istuja ei näe ulos takkikasan takaa.

Olen kesäkuumallakin kiskobusseilla matkustanut, ja aina niissä on lämmöt täysillä. Kun asiasta tiedustelee konduktööriltä (joita ei nykyään enää välttämättä edes matkan aikana ole, tarkastavat liput vain ennen junan lähtöä ja poistuvat junasta sitten), he levittelevät käsiään ja kertovat, että lämmitys on automatisoitu, sitä ei voi muuttaa.

Pahoinpitelyähän tuo on, maksavien asiakkaiden pahoinpitelyä. Osanottoni lapselle ja hänen perheelleen (+ perseelleen). VR saa luvan maksaa kalliimman mukaan korvaukset. Vittuako niitä pattereita niin kuumalla pitää, että on paloturvallisuusriskikin.

Minulla on junissa ollut yleensä sopivan lämmintä tai jopa viileää... Neljä kertaa olen matkustanut nyt marraskuussa ja joulukuussa.

Oikeissa junissa joskus jopa toimii ilmanvaihto. Kiskobussit on helvetistä. Niiden ainoa funktio on ajaa alas kyseisen raidevälin matkustajaliikenne, jotta liikennöinti voitaisiin matkustajamäärän vähenemisen vuoksi lopettaa kokonaan.

Vierailija
22/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernit :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pannut merkille, millaisia leikkivaunujen lähivessat yleensä ovat. Invavessoissahan on mukavasti tilaa, mutta on ihan luonnollista, että pienikokoisempi isosisarus menee auttamaan, jos vessa on kovin tukkoinen. Isokokoisella aikuisella on vaikeuksia mahtua siihen tupperoon yksinkään, saati että perseilisi avustamassa pikkuista. Tietenkään patteri ei saa olla vaarallinen, junahan liikkuu, kallistelee ja jarruttelee. Sillä ei ole merkitystä, onko lapsen avustajana alaikäinen vai aikuinen. Vitun törppöjä kommentoijia tässäkin ketjussa.

Vierailija
24/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos patteri on niin kuuma, että sitä koskiessa saa tuollaisen palovamman, on kyseessä ehdottomasti virhe. Patteriin pitää saada suojus.

Lapsella ei ole ollut vessassa asianmukaista avustajaa ja peräänkatsojaa.

Palovamman ensihoito on ollut puutteellinen. Kylmään veteen kasteltu pyyhe tms ihoa vasten aina vaihtaen kun lämmennyt. Vaikea sanoa, olisiko oikea ensihoito kuinka paljon pelastanut tilannetta. Lapsen iho on ohut ja palovamma on saanut tunteja syventyä.

Pahoittelut lapselle, varmasti todella tuskallinen vamma.

Vierailija
25/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmityspatterin, kun haetaan huonelämpötilaa pitäisi tuntua korkeintaan hieman kädenlämpöä lämpimmältä, ei kuumalta, saati sitten sellaiselta, että siinä palovamma tulee. Itse kerran sukat jalassa tunsin, että on tosi kuuma se IC-vaunun lattian rajassa kulkeva patteri. Moni pyysikin lämpöä pienemmälle. Suklaa suli lattialla olevassa kassissa mössöksi, kun en heti tajunnut miten kuuma se patteri oli. 

Vierailija
26/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miula paloi pari vuotta sitten sormi ja käden sivu juurikin junan vessan patteriin !

Kaverin siideristä kaavittiin sitten ravintolavaunussa siihen jäitä.. vesikelloja nousi ja kipeä oli hiton pitkään, en tajunnut että olisi voinut valittaa johonkin ! :-(

Vierailija
27/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Matkan aikana pojalla tuli tarve mennä vessaan, ja isosisko tuli hänen avukseen.

Vessareissu ei sujunut kuitenkaan ongelmitta. Poika halusi suorittaa toimensa itse ja kyyristyessään hänen takapuolensa osui kuumaan patteriin. Poika säikähti kivusta ja rupesi itkemään.

Sisko ihmetteli, että mikä hänelle tuli ja huomasi kuinka kuumalla patteri oli ollut, äiti kertoo.

Pojan sisko ja täti huomasivat haavan, mutta eivät heti tajunneet, kuinka iso se oli. Haava ei aluksi näyttänyt kovin suurelta.

- Junasta ei löytynyt kylmäpussia, joka olisi ollut varmasti tärkeä saada heti palohaavan päälle. Sisko oli kastellut vanutuppoja ja laittanut niitä palovammaan."

3-vuotiaalla harvemmin on aikuista isosiskoa, joten minkä hemmetin takia se lasten täti ei aikuisena hoitanut lapsen vammaa?! Ei kuulosta normaalilta perheeltä, kun toinen lapsi laitetaan huolehtimaan 3-vuotiaasta ja hoitamaan hänen haavojaan :'(.

Kun mun (ainoa) sisko oli 3v mä olin 19v, eli onhan se mahdollista.

Vierailija
28/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon iällä ei ole väliä. VR:llä ei ole mitään erityislupaa ylläpitää vaarallisen kuumia pattereita sen paremmin vessoissa kuin matkustajaosastoissakaan.

Vierailija
29/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä vanhempien vika mitä ihmee porukkaa täällä liikkuu!? Mun kolme vee kulkee välillä vessassa 12-vuotiaan siskonsa kanssa koska nyt sattuu niin paljon isosiskosta pitämään ettei muut välillä kelpaa. Ja jos sisko vie mielellään niin en näe mitään väärää.

Ja jos on ollut lapsi vaikki itkemässä tädin sylissä ja sen takia juuri niitä vanuja laittoi.

VR on kyllä syyllinen, ei julkisissa tiloissa noin kuumalla saa olla patterit.

Ihme jengiä täällä...

Vierailija
30/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi nyt vr:n vika ole jos ei isosisko ja täti saa yhtä ipanaa ehjänä vessaan

Ilman muuta on VR:n vika. Lämpöpatteri ei saa olla noin isolla jos on mahdollisuus että siihen voi koskea. 

Vierailija
31/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus ihan HSL:n bussissakin on lämmityslaite niin kuumalla, että se polttaa ikävästi. 

Vierailija
32/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ollut se 3-vuotias itse, kun poltti sen persiinsä. Ap:n otsikko vähän harhaanjohtava..

VR on järjestänyt ansan matkustajille vessaan. Saisi potkia vi...uun nuo polttavat patterit. Ehkä teenkin sen.

Vierailija
33/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että henkilökunta koulutettu antamaan ensiapua... no miksi sitä ei lapselle annettu henkilökunnan toimesta? Joku palovamma on vähän eri luokkaa esimerkiksi elvytystilanteen rinnalla, olisiko henkilökunta osannut tuolloin toimia? Miksi ei ollut välineitä?

Vierailija
34/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on vanhempien vika. Pienet lapset nostetaan junassa pytylle ja pidetään kiinni tai potalle autetaan ja katotaan ettei osu patteriin.

No ei saatana ole ja teille yläpeukuttajille tiedoksi että jos osaatte lukea niin ei ollut vanhemmat edes mukana.

Toiseksi teille tiedoksi ettei patteri ollut normaalilla lämmöllä jos saa aikaa toisen asteen palovamman. Oma lapseni ehti työntää näpit kuumalle liedelle ja tulos oli silti ensimmäisen asteen palovamma ja vammaa hoidettiin sairaalassa. Siellä käytiin ja siteet vaihdettiin ja laitettiin jotain mömmöä sormiin.

Tämä kävi hetkessä ja meillä ei ollut liedessä reunoja toiselle puolella niin suojus ei siinä pysynyt.

On se kumma vaikka niitä vanhempia ei olisi edes lähistöllä niin aina ne on syyllisiä.

Vierailija
35/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin palanut perse kuin jäätynyt hanuri.

Vierailija
36/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimboa sakkia täällä. Eipä ollut äiti tai isä edes matkassa.

Vierailija
37/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti voi olla huomattavasti nuorempi kuin sisko. Sisko voi olla hyvinkin täysi-ikäinen. Ja taas, jos vessa on lähellä tai muuten simppelin matkan päässä niin toki lapsen voi vessaan päästä ilman aikuista jos muuten pärjää itse. Jos siis ainut uhka on yllättävä, tulikuuma patteri. Eihän lapsen kanssa voi missään liikkua tai päästää sitä metrin päähänkään jos kaikkea pitää pelätä. Voishan hanasta tulla samalla ajatuksella vain tulikuumaa vettä.. Sekin pitäisi koittaa ensin... Jne.

Vierailija
38/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että VR ei ole selvemmin ilmoittanut että on vastuussa ja maksaa pojalle kipukorvausta. 

Pojan vanhempien pitäisi haastaa VR oikeuteen ja sitä kautta hakea korvauksia. Tämä olisi kaikien etu. Näin VR joutuisi laittamaan kalustonsa  asialliseen kuntoon.

Tuskin VR oma-alotteisesti mitään tekee. Levittelee käsiään "bonus"Aroa myöten.

Vierailija
39/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla matkustaminen on...... no onneksi ei tarvitse kokeilla. Älyttömän hintaista ja paskaa palvelua.131

Vierailija
40/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovammojen hoito on ensiapua ja siihen kuuluvat välineet tulee löytyä junista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme