Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kipuja alkoholista tulee lymfoomassa?

Vierailija
31.12.2015 |

Minua pistää vatsasta ja särkee kainaloita kovasti ja kutiaa. Tosin nuo kainalon oireet ovat muutenkin esillä, sääret kutisi alussa kauheesti mutta nyt loppunut ja nyt on pitkään kutissut kainalot, rintakehä ja kaula. Myös turvonneita imusolmukkeita on siellä ja Täällä. Kainaloissa ja kaulalla.
Tosin lääkäri sanoi, että kainalot normaalit, kokeili yhdestä kohtaa äkkiä :D ja kaulan patti siinä ja siinä ettei tarvitse tutkia.
Höhöh nyt mietin sitten olenko sairas vai en vai pitäskö lopettaa koko asian miettiminen.
Kauan on oireita ollut ja hiljalleen muuttuneet ja lisääntyneet. Esim. Kaulan patti tuli vasta myöhemmin kun jo ihmettelin särkyjä ja kutinaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt rintsikoiden käyttöä ja dödöä käytin harvemmin kun halusin katsoa johtuisiko kutina ja kipu niistä mutta ei mitään vaikutusta. Koko ajan vaan kutisee ja särkee kun kainaloihin työnnettäis neuloja tai sitten kun joku puristais tosi kovaa. Myös rustot ( kylkiluut, rintakehä) kosketusarkoina, liekö mistä johtuu.

Ap

Vierailija
2/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hodgkinin taudissa alkoholi saattaa tosiaan joskus aiheuttaa kipua sinne, missä sitä syöpää on. Mutta mikään luotettava hodgkin mittari se ei ole, koska kyseinen oire ei ole kovin yleinen. Lisäksi syöpä voi olla täysin oireeton. Itse kun sairastuin Hodgkinin tautiin, en tajunnut kokeilla, vaikuttaako alkoholi mitenkään, koska en muuten käytä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hodgkinin taudissa alkoholi saattaa tosiaan joskus aiheuttaa kipua sinne, missä sitä syöpää on. Mutta mikään luotettava hodgkin mittari se ei ole, koska kyseinen oire ei ole kovin yleinen. Lisäksi syöpä voi olla täysin oireeton. Itse kun sairastuin Hodgkinin tautiin, en tajunnut kokeilla, vaikuttaako alkoholi mitenkään, koska en muuten käytä ollenkaan.

Oliko sinulla minkälaisia oireita?

Hienoa jos olet selättänyt syövän!

Vierailija
4/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt rintsikoiden käyttöä ja dödöä käytin harvemmin kun halusin katsoa johtuisiko kutina ja kipu niistä mutta ei mitään vaikutusta. Koko ajan vaan kutisee ja särkee kun kainaloihin työnnettäis neuloja tai sitten kun joku puristais tosi kovaa. Myös rustot ( kylkiluut, rintakehä) kosketusarkoina, liekö mistä johtuu.

Ap

Oot varmaan kkeillut vaihtaa myös kaikki suihkugeelit ja shampoot sekä pyykinpesuaineet. Mulle tuli kutinaa pyykinpesuaineesta.

Vierailija
5/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanon näihin että älä murehdi, jos kerran lääkärissäkin on jo käyty, mutta pakko sanoa, että jos olisi iho-oireiden lisäksi myös selvää imusolmuketurvotusta, niin olisin kyllä itsekin huolissani jos lääkärikin on sanonut kaulan patista että "siinä ja siinä tarviiko tutkia". Saisihan mielenrauhan jos se suurentunut imusolmuke olisi poistettu ja tutkittu. 

Totta kai nuo voivat olla paljon viattomampiakin ihoperäisiä vaivoja vaan, ja ehkä todennäköisintä on että onkin, mutta lymfoomakin on salakavala ja pitkään melko oireeton sairaus joten siinä mielessä ymmärrän huolen.

Vierailija
6/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sanon näihin että älä murehdi, jos kerran lääkärissäkin on jo käyty, mutta pakko sanoa, että jos olisi iho-oireiden lisäksi myös selvää imusolmuketurvotusta, niin olisin kyllä itsekin huolissani jos lääkärikin on sanonut kaulan patista että "siinä ja siinä tarviiko tutkia". Saisihan mielenrauhan jos se suurentunut imusolmuke olisi poistettu ja tutkittu. 

Totta kai nuo voivat olla paljon viattomampiakin ihoperäisiä vaivoja vaan, ja ehkä todennäköisintä on että onkin, mutta lymfoomakin on salakavala ja pitkään melko oireeton sairaus joten siinä mielessä ymmärrän huolen.

Niin mietin kanssa kun oli vähän epäröivä. Kirjoitti kyllä omakantaan vääriä lausuntoja suustani ja siitä otin nokkiini ja ajattelin, että olin ihan turha reissu sekin. Ehkä meen yksityiselle kun olen eka tienannut vähän mania :D

Ap

Vierailija
7/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla minkälaisia oireita?

Hienoa jos olet selättänyt syövän! <3

Pattilöydösten lisäksi oli kamalaa kutinaa; lähinnä säärissä. Revin lähes verille. Säärissä sitä tautia ei luonnollisestikaan ollut. Lievää lämpöilyä oli ja kamala väsymys johon ei 10 h yöunet riittäneet vaan piti nukkua vielä päiväunet. Silti oli väsymystä. Kainaloissa oli kipua jonkin verran (oikealla erityisesti koska siellä oli lähes 3 cm paksuinen imusolmuke). Tautiani hoidettiin levinneen syövän mukaisesti pitkällä sytostaattikuurilla ilman sädehoitoa.

Vierailija
8/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa oletkin allerginen jollekin...kuullostaa ärsytysreaktiolta...

Vierailija
9/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm en ole aivan varma kannattaako minun lähteä tutkimaan vielä asiaa.. Tuo patti on tuossa ollu 4 kk, alkuun suureni mutta en ole muutoksia enää huomannut suuntaan ta toiseen. Reilun sentin ehkä kahden kokoinen tuo kaulan. Ei ole kipeä ollut.

Kainaloiden imusolmukkeet taas ovat arat ja niihin pistää tai jonnekkin syvälle tuntuu pistävän ilkeesti usein. Ja tosiaan se kutina on lähes jatkuvaa, niin etten jaksa edes välittää enää, ei ole niin voimakasta että pakko saada raapia vaan sellaista ärsyttävää johon on tottunut.

Tosin koko kainalon alue on niin kipeä painaessa kun siellä on törkeesti turvonneita arkoja imusolmukkeita molemmissa kainaloissa.

Joten voi olla, ettei liity edes koko kaulan pattiin mutta en tajua miksi nuo kainalot ovat niin saatanan arat kun painelee. Olleet jo kauan vaikka harvoin edes tunnustellen juurikin kivun takia. Silti aristelee ja pistelee joka turhauttaa usein.

Ap

Vierailija
10/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiijä. Oliko se yleislääkäri? Ottiko ees mitään verikoetta sulta? Mees uudestaan ja pyydä perusverikuva, tai kaikkea mahdollista, antaa kai se jotain osviittaa. Sanot vahvasti oireistasi ja vaadit vähintäänkin verikokeet. Pyydä sisätautipoliklinikalle lähete. Mulla aiheuttaa kainalo kutinaa jos en peseydy vähintään joka toinen päivä, liittynee kainalohikoiluun.

Oli lepsu ja huolimaton lääkäri. Varaa aika TOISELLE lääkärille. ja vaadi lääke ainakin kutinan. itelläni myös imusolmuke kaulassa ollut jo pitkään suurentunut. Sisätautilääkäei ei eses löytänyt sitä kun kokeili käsin, ei ne löydä niitä, älä luota siihen. Sain kuitenkin kaulan ultraan lähetteen, ei sekään röntggenlääkäri itse tuntenut sitä pattia ssormilla koska se on vaikeessa paikassa, mitä olen ainoa joka tuntee, koska se on syvällä, ja ilmenee lähinnä mahallaan makuulla, kun esim, luen. No tietenkin se näkyi suurentuneena ultalaitteella, ja viereen oli tullut myöhemmin toinen, ja kilppari pattikin löytyi sattumalta. Että ei ne nää lääkärit töitään ees osaa. Pääseevät vähemmällä.

lopputulos ettei mitään ole tapahtunu sille,  seurataan. Lymfoomassa se kai olisi kasvanut. Jos se pyysyy samankokoisena niin ei kai ole paha, mutten ole varma.

Vierailija
13/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfooman oireet

Lymfooma saattaa olla pitkään täysin oireeton. Siksi on hyvin tavallista, että lymfooma todetaan vasta levinneessä vaiheessa, jolloin myös oireet havaitaan selvemmin.

Osa lymfoomien alaryhmistä on kuitenkin taudinkulultaan nopeita, ja tällöin oireet ja näkyvät löydökset saattavat ilmaantua lyhyessäkin ajassa.

Lymfooman oireet riippuvat siitä, missä tauti esiintyy. Tyypillisiä imusolmukesyövän oireita ovat muun muassa:

imusolmukkeiden turpoaminen

jatkuva kuumeilu

runsas yöhikoilu

selittämätön painon aleneminen

poikkeava väsymys ja uupuminen

laaja-alainen kutina

Lymfoomat voivat esiintyä lähes missä tahansa kudoksessa, mutta yleisimmin ne todetaan ja diagnosoidaan imusolmukkeista. Lymfooma voi näkyä kaulan, kainaloiden tai nivusten imusolmukkeiden suurenemisena.  Imusolmukkeet voivat suurentua myös muualla kehossa, jolloin niitä ei näe tai voi käsin tuntea. Suurentuneet imusolmukkeet vatsan alueella saattavat aiheuttaa vatsakipuja ja suolen tai virtsarakon toiminnan häiriöitä.

http://www.lymfooma.fi/imusolmukesyopa-oireet/

Vierailija
14/14 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi