Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri aikoo pitää bileet..

Vierailija
31.12.2015 |

Meidän yläkerran naapurit tiputti postiluukusta viestin, että aikovat pitää tänään bileet ja meteliä tulee luultavasti kuulumaan. Aikeissa on kuulemma "lähteä baariin puoleenyöhön mennessä". Meillä on talossa todella huonot äänieristeet ja tämä samainen pariskunta elää melko äänekästä elämää, heillä on lähes joka ilta vieraita joiden tömistelyä saa kuunnella kello kymmeneen asti. Lisäksi asunnossa kuunnellaan päiväsaikaan paljon musiikkia, ja viikonloppuisin herään usein aamuyöllä siihen, kun naapurit könyää hissittömän talon viidenteen kerrokseen ja tämän jälkeen kävelevät ympäri asuntoa. Kesällä istuivat usein parvekkeellaan hölöttämässä iltaan asti ja kävivät yölläkin tupakalla niin, ettei makuuhuoneen ikkunaa voinut pitää auki jos ei halunnut kuunnella kun yläkerran parvekkeen ovi käy ja ulkona höpötellään. Nämä samat sankarit pitivät jo kesällä bileet jotka jatkuivat melkein puoleenyöhön, ja tiedän siksi jo ennestään, että tuo tömistely ja kolistelu tulee häiritsemään ihan varmasti. Valituksen tekemiseen tarvitsee vähintään 2 asukkaan allekirjoitukset, eikä tuo tömistely nyt tietenkään kuulu kenenkään muun asuntoon, koska se kuuluu katostani. Olen ollut asian tiimoilta yhteydessä isännöitsijään, mutta hänen mukaansa ennen hiljaisuutta (klo 22) tapahtuvaan metelöintiin ei voi puuttua, vaikka naapureiden olohuone on suoraan asuntoni yläpuolella ja teen aikaista aamuvuoroa. Tömistely siis todella häiritsee! Olen myös käynyt häiriköiden ovella ja huomauttanut asiasta monesti, ja joka kerta on hymyssä suin lupailtu jatkossa kiinnittää enemmän huomiota ja silti jatketaan samaan malliin. Mitä voin tehdä, mulla menee hermot!! Hiljaisia iltoja viikossa on vain harvoin, haluaisin vaan vaikka lukea kirjaa tai nukkua joskus rauhassa..

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jos meet pimpottelee aamulla ovikelloja rämpyttäen rikkoon myös yleensä järjestysääntöjä. Kun hiljaisuus on 22-6 ;) Joku voisi vääntää tuosta jopa kotirauhan häiritsemisen..

Vierailija
42/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipas negatiivisia vastauksia.. Itse olen asunut tässä samassa asunnossa vuodesta 2000 lähtien, ja yläkerrassani asui viime vuoteen asti rouva, jonka kanssa juteltiin silloin tällöin ja joka mainitsi valvovansa usein myöhään yöhön. Silti tällaista mekkalaa ei kuulunut ikinä, siis ikinä 15 vuoden aikana. Asunto on mulle kaikinpuolin täydellinen ja olen tehnyt tästä kotini, tilanne tuntuu ihan järjettömältä. Naapurit saa puolestani elää normaalia elämäänsä ihan mihin kellonaikaan vaan, mutta onko jatkuva ympäri asuntoa tömisteleminen normaalia elämää ja tarvitseeko vieraita kutsua joka ilta? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi ihmiset, jotka eivät siedä elämisen ääniä/satunnaisesti myös asiallisia juhlia ylipäätään muuttavat kerrostaloon? Rivitalokin on parempi paikka, paras tietysti on asua okt:ssa metsän keskellä. Itse en pidä melusta joten ei tullut mieleenkään muuttaa kerrostaloon.

Ja ei minun mielestä voi kieltää muilta maltillista uuden vuoden juhlintaa omassa asunnossaan vain siksi, että sinulla on aikainen herätys.

Käy ostamassa korvatulpat tai laita peltorit päähän.

Hyvää vuoden vaihdetta ja parempaa ensi vuotta 😊

Siksi, että sinä siellä maaseudulla voit asua omassa mökissäsi metsän keskellä, täytyy kymmenen kaupunkilaisen herätä aikaisin töihin, jotta voivat maksaa veroja. Näillä veroilla sitten maksetaan sinun loisimisesi siellä talossasi. Tosiasiassa kaupungeissa ei yksinkertaisesti ole tilaa rakentaa jokaiselle omakotitaloa. Suomessa kyllä on, mutta jonkun pitäisi käydä niissä töissäkin, jolla koko yhteiskunta elätetään. Ja tuottavat työpaikat ovat muutamaa sellu- ja metallitehdasta lukematta kaupungeissa.

Älä höpise! Mä asun maalla ja käyn töissä. En takuulla käytä veronmaksajien rahoja enempää kuin sinäkään. Ei häiritse naapurit ja saa pitää just sellaista meteliä kun tahtoo😀

Vierailija
44/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tulipas negatiivisia vastauksia.. Itse olen asunut tässä samassa asunnossa vuodesta 2000 lähtien, ja yläkerrassani asui viime vuoteen asti rouva, jonka kanssa juteltiin silloin tällöin ja joka mainitsi valvovansa usein myöhään yöhön. Silti tällaista mekkalaa ei kuulunut ikinä, siis ikinä 15 vuoden aikana. Asunto on mulle kaikinpuolin täydellinen ja olen tehnyt tästä kotini, tilanne tuntuu ihan järjettömältä. Naapurit saa puolestani elää normaalia elämäänsä ihan mihin kellonaikaan vaan, mutta onko jatkuva ympäri asuntoa tömisteleminen normaalia elämää ja tarvitseeko vieraita kutsua joka ilta? ap

Ennen asujia oli yksi, ääntä lähtee tottakai vähemmän. Ja ihmiset elää eri tavalla, vanhempi rouvasihminen lienee elelee rauhallisempaa elämää kuin nuori pariskunta.

Vierailija
45/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysätkää herranjestas nutturaanne edes joskus! Ikävää jos sinulla on aamuvuoro huomenna, mutta taidat kuulua niin marginaaliseen ryhmään, joka huomenna joutuu aikaisin heräämään. Yksi työvuoro nyt menee vaikka pää kainalossa.

Vierailija
46/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nääs, kun ei ollutkaan niin että kerrostalossa asuessa pitää elämänääniään vähentää... Hiiviskellä huoneesta toiseen villasukilla siitä lähtien, kuiskia ja olla nauramatta ja ainakin olla juhlimasta yhtään mitään! Ystävien, tuttavien ja sukulaiden viereiluista puhumattakaan. En vaan ymmärrä miksi n'ää valittaja erakot asuu kerrostaloissa kun ei toisten elämisen ääniä edes siedä? :D Kyllä meillä täällä kuuluu ajoittainen koiran haukunta ja eroahdistus ulvonta, naapurien nauru ja tepastus, pyykkikoneiden pyöriminen, lapsien ilon kiljahdukset ja itkut, pianon soittoa välillä, naiminen jne. Mutta ei yhtään mitään mikä oikeasti omaa elämää ja nukkumista jne. häiritsisi! Vaan ihan elämää, ihanaa elämää täysi on päivä ja toinenkin, toisin kuin ilmeisesti ap:lla. Kyllä täältä on eräs oikein riitaisa pariskunta heitetty pihallekin se oli jatkuvaa huutoa, tavaroiden heittelyä rapussa öisin jne. 

Vierailija
47/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eristä se kotis ihan itse änieristeillä, ja käytä korvatulppia. 

Vierailija
48/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa korvatulppia, lääkäriltä rauhoittavia. Ota kummatkin käyttöön.

Vierailija
49/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereisessä hotellihuoneessa pannaan juuri, tuntuu misu tykkäävän.

Vierailija
50/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töppöset jalkaan ja ulos kieltämään rakettien ampumiset, mars. Laita tien päähän myös este, ettei hälytysajoneuvot pääse kadullenne. Huomisesta lähtien alat kutomaan mattoja käytäviin, ettei askeleet kuulu.Asuntoosi remontti tammikuussa, äänieristyslevyt seiniin.

Mutta tänä yönä, nauti elämästä sinäkin. Kuuntele täysin sieluin sellaista musiikkia, mistä itse pidät. Radiosta, televisiosta tai nettiradiosta. Vaikka virsiä läpi yön.

Vierailija
51/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon, sellaista se on kun elää rivarissa tai kerrostalossa.

Vierailija
52/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä yleensäkin asut kerrostalossa? Etkö tajunnut, että siellä on naapureita, jotka eivät ole samanlaisia kuin sinä? Muuta pois.

Vierailija
53/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä ollaan niin suvaitsevaisia naapurin metelille että. Toivon teillekin yläkerran naapuriksi työtöntä 20-vuotiasta nuorta miestä, jolla on hyvät äänentoistovehkeet, laaja usein vieraileva kaveripiiri, vittumainen luonne ja vuorokausirytmi päin helvettiä. Saattaisi teitäkin ahdistaa ne ihanat elämisen äänet.

Vierailija
54/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita poliisit HETI kymmenen jälkeen, jos meluavat. Nuo kuullostaa helvetistä olevilta naapureilta, joiden pitäisi asua omissa taloissaan, jossa kaikki saavat keskenään metelöidä niin paljon kuin haluavat.

Juu, poliiseilla ei tosiaan ole muuta tekemistä kuin käydä kyttäämässä naapurien TÖMISTELYÄ. Mitähän ne poliisit ap:lle sanoo kun käyvät toteamassa että ne naapurit viettää ihan normi koti-iltaa kotonaan? Veikkaan että muutaman kerran jälkeen niillä ap:n naapureilla on näytttö siitä että ap vainoaa ja häiritsee heitä. Muut naapurithan ei kuule mitään meteliä. Ja omassa kodissaan kävely ja puhuminen ei ole metelöintiä.

Jos ei elämän ääniä kestä niin pitää muuttaa kerrostalosta korpeen, muiden elämää ei omalla pakkomielteellään saa häiritä. Ja jos talon äänieristys on perseestä niin sekään ei ole naapurien syy, eikä se oikeuta ap:ta vainoamaan naapureitaan.

Vierailija
55/57 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä ollaan niin suvaitsevaisia naapurin metelille että. Toivon teillekin yläkerran naapuriksi työtöntä 20-vuotiasta nuorta miestä, jolla on hyvät äänentoistovehkeet, laaja usein vieraileva kaveripiiri, vittumainen luonne ja vuorokausirytmi päin helvettiä. Saattaisi teitäkin ahdistaa ne ihanat elämisen äänet.

Että oikein vittumainen luonnekin. Nuorikin vielä.  Kavereita sentään on. Ja että oikein työtön. :D Asenteesi kertoo paljon sinusta, millainen siellä alakerrassa asustelee.

Vierailija
56/57 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi ihmiset, jotka eivät siedä elämisen ääniä/satunnaisesti myös asiallisia juhlia ylipäätään muuttavat kerrostaloon? Rivitalokin on parempi paikka, paras tietysti on asua okt:ssa metsän keskellä. Itse en pidä melusta joten ei tullut mieleenkään muuttaa kerrostaloon.

Ja ei minun mielestä voi kieltää muilta maltillista uuden vuoden juhlintaa omassa asunnossaan vain siksi, että sinulla on aikainen herätys.

Käy ostamassa korvatulpat tai laita peltorit päähän.

Hyvää vuoden vaihdetta ja parempaa ensi vuotta 😊

Siksi, että sinä siellä maaseudulla voit asua omassa mökissäsi metsän keskellä, täytyy kymmenen kaupunkilaisen herätä aikaisin töihin, jotta voivat maksaa veroja. Näillä veroilla sitten maksetaan sinun loisimisesi siellä talossasi. Tosiasiassa kaupungeissa ei yksinkertaisesti ole tilaa rakentaa jokaiselle omakotitaloa. Suomessa kyllä on, mutta jonkun pitäisi käydä niissä töissäkin, jolla koko yhteiskunta elätetään. Ja tuottavat työpaikat ovat muutamaa sellu- ja metallitehdasta lukematta kaupungeissa.

Teen kahta eri työtä ja opiskelen ihan tässä 20 km lähimmästä kaupungista ihan siksi, että voin asua täällä omakotitalossani. Koulussa ja toisessa työpaikassa käyn julkisilla, toisessa työssä polkupyörällä. Eli en todellakaan loisi sinun maksamilla verovaroilla täällä omakotitalossa. En tiedä mistä sait tuollaisen käsityksen?

Ja ne sinun tuottavat työpaikkasi? Kyllä menis sinullakin sormenpäät suuhun, kun kaupasta loppuisi tavarat, lapsilla ei ole päivähoitoa, ja sinun työpaikkasi roskakori tulvisi yli koska missä siivoaja? Eiköhän meitä ihan jokaista tallaajaa tarvita täällä.

Ja kyllä, myös niitä joiden työt ovat siellä kaupungissa. Mutta ei tämä nyt niin ihmeellistä ole käydä siellä kaupungissa vähän kauempaakin, JOS EI KESTÄ naapureiden elämisen ääniä.

Hyvää uutta vuotta sinullekin, vaikka vähän tahallaan provosoiva kaveri oletkin. ☺

Vierailija
57/57 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa oman tarinani. Yläpuolellani asuu maailman hiljaisin henkilö. En ole koskaan asunut näin hiljaisessa kerrostalossa. Kuulin, että sen yläkerran yläpuolella oleva valittaa melusta siitä meidän välissä asuvasta  jota itse pidän maailman hiljaisempana. Ja äänet kuuluu alakertaan helpommin kuin yläkertaan. En tiedä missä se valittaja voisi asua kun valittaa hissukastakin. Ehkä se luulee meidän melun kuuluvan siitä välistä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän