Olen mies ja pidän taiteesta, hyvistä viineistä ja kirjoista naiskauneutta unohtamatta
Pidän eri maalaisista juustoista esim, Camembert ja Gorgonzola. Parhaat juustot valmistuvat mielestäni lampaanmaidosta ja vuohenmaidosta. Ilmakuivattu kinkku eli prosciutto kolahtaa myös. Samoin karitsan kare grillattuna uunipedillä on yksi suosikeistani. Jos haluan suosia kotimaista, valitsen poron ulkofileepihvin. Kotonani oli patsaita ja arvotauluja, jotka oli ostettu esteettisyyden lisäksi sijoitusmielessä. Luen Kauppalehteä, Uutta Suomea ja Hufvudstadsbladetia muutamia lehtiä mainitakseni. Harrastan kamppailulajeja (krav maga, thaiboxing eli muay thai ja wado-ruy karate) ja kuntosalitreeniä Heavy Duty-menetelmällä 5 krt/vko neljään jaetulla ohjelmalla ja reipastahtista kävelyä 3 krt viikossa tunnin kerrallaan. Pidän hyvästä konjakista esim. Remy Martin V.S.O.P ja hyvistä viskeistä esim. Chivas Regal 12 years old. Konjakin kanssa maistuu kahvi, viskin kanssa vaniljasikari tai Meester Hans. Juustotarjottimen kanssa viinirypäleitä ja punaviiniä n. 20-asteisena. Olen ollut pienestä pitäen oopperassa ja taidemuseoissa ja teattereissa ympäri Euroopan. Käytän neljää erilaista kosteusvoidetta iltaisin, mm. Humektania kasvovoiteeksi ja silmänympärysvoiteeksi. Talvisin laitan Ralph Laurenin Polo Blue-EDT tuoksua ja kesäisin Versacen Pour Hommea. Aamulla kostutan hiukseni vedellä ja stailaan kampauksen Wella Shockwaves Ultra Strong-Rock-Hold-hiusgeelillä. Harrastan myös käsiaseammuntaa ja olen rekisteröity jäsen Helsinki Shooting Clubissa eli HSC:ssa. Lempiaseeni on Smith & Wesson 357 Magnum. Pidän klassisesta musiikista ja jazzista. Klassisella puolella suosikkini on Ravelin Bolero. Pukeudun yleensä kauluspaitaan (jossa on napit ehdottomasti myös kauluksessa) ja hyvin istuviin farkkuihin ja jalassani ovat krokotiilinahkaiset ruskeat kengät ja ranteessani kiiltelee aito Tag Heuer. Timanttikoristellun Rolexin annoin vaihdossa pois. Vyöni on tehty pythonin (kalliokäärmeen, jos tarkkoja ollaan) nahasta ja lompakko on paksua vesipuhvelin nahkaa. Kenkieni kiillottamisen ja vahaamisen olen ulkoistanut naapurin 8-vuotiaalle pikkupojalle, josta on bisneksiensä ansiosta kasvamassa oikein mallikelpoinen kapitalisti. Kotonani on seinällä mm. leopardin talja ja seinällä visentin eli eurooppalaisen biisonin talja. Seinällä on myös Samurai-miekka, jonka toin tuliaisena Japanista. Seinällä on myös nepalilaisia Kukri-veitsiä ja yksi machete. Kaapissa komeilee restauroitu ja deaktivoitu MG-42 eli Maschinengewehr 42. Jos astun autoon kuskiksi tai kyytiin, on se Porsche tai BMW. Juoman jäähdytyslokero täytyy olla malliin asennettu vakiona, jos satun vaikka haluamaan kulauksen viileän helmeilevää Vichy Novelle vadelma-raparperivichyä, joka on tämän hetken lempijuomani alkoholittomista juomista. Kirjahyllystäni löytyy eri alojen klassikot Karl Marxin Pääomasta Dostojevskiin tietokirjoja unohtamatta. Parhaat kirjani ovat nahkapäällystettyjä. Oluista parhaita ovat mielestäni Heineken ja Carlsberg, myös Tuborg. Meksikon lahjaa maailmalle, Sol-olutta väheksymättä, kunhan pullonsuussa on tarjoiltaessa limeviipale, kuten etikettiin kuuluu. Alkoholittomista oluista tämän hetken suosikkini on Fentiman´s Ginger beer-inkivääriolut huolellisesti jäähdytettynä ennen tarjoilemista. Se sopii erinomaisesti hummerin kanssa tai mausteisemman ruoan kanssa. Valkoviinin tykkään nauttia 7-asteisena esim. kuhaa Walewska-annoksen kanssa. Käytän paljon tuoreita yrttejä ruoanlaitossani. Absinttijuoma asiaankuuluvine rituaaleineen kruunaa aterian. Tarjoilen usein sangriaa vierailleni, kun on oikea hetki. Kesällä maisemaani hämärtävät Guccin tai DKNY:n aurinkolasit, jotka tummentavat väriä auringon säteilyn voimistuessa. Iltaisin pimeän tullessa sytytän suitsukkeen ja kynttilän ja jään ihailemaan sen lepattavaa liekkiä. Huvilallani on avotakka, joten siellä avotuli on vielä vangitsevampi näky.
M41
Kommentit (66)
Onko Ap hylännyt lukijansa vai eikö ollut muuta kuin Anttilan katalogi, mistä etsiä luksusta??? 😏😏😏
Kaivapa Lidlin lehti seuraavaksi - se on sitä saksalaista taattua laatua! 😉
Vierailija kirjoitti:
Ap, millaiset kumit on alla, kun olet liukkailla?
Siis ap:n viestissä oli monta itseänikin kiihottavaa asiaa kuten taidesijoitus, vuohenjuusto, Krav Maga muutaman mainitakseni. Glorian Kodissa esitelty arvoasunto ja nenäkarvojen trimmaaminen kuulostaa aika homolta, sori. Toisaalta jonkun naisen viestissä "käytän markettikosmetiikkaa, asumme arvoasunnossa ja mieheni on erittäin varakas" puistattavat myös minua. Siinä eletään miehen varjossa. :D t, n 38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koin tragedian kaksi vuotta sitten. Pitkäaikainen elämänkumppanini ja rakas aviovaimoni menehtyi pitkäaikaiseen sairauteen ja jäin leskeksi. Katson avoimin mielin tulevaisuuteen, ehkä siellä jossain odottaa minua se oikea. Jos löytyy, en pane hanttiin.
Perheessämme oli valkoinen persialaiskissa, samanlainen kuin siinä Bond-elokuvassa. Hänetkin tuoni on jo korjannut. Rauha xxxx:n sielulle.
Kesähuvilastamme oli esittely Gloria-lehdessä vuosia takaperin.
Nyt taidan syventyä uusimpaan hankintaani, Tommy Tabermannin runokokoelmaan.
Taustalla soi Beethovenin 5. sinfonia.
M41
Minä olen 38 vuotias nainen. Olen yhdistelmä pintaa, hömppää ja syvällisyyttä. Rakastan Sisleyn silmänympärysvoidetta vaikka se ylittääkin budjettini. Minulla on kaksi lasta kahden eri miehen kanssa. Treenaan viisi kertaa viikossa. Asun stadissa kaupungin vuokra-asunnossa. Minua luullaan usein rikkaammaksi kuin olen vaikka en siihen pyri tarkoituksella. Lempituoksuni on J'adore. Omaan akateemisen loppututkinnon. Omistan paljon tauluja, koska perheystävämme on edesmennyt taiteilija. Inhoan fantasiakirjallisuutta, rakastan draamaa. Lempikirjani on Poikani Kevin. Mulholland Driven olen katsonut monta kertaa. Musiikkimakuni on laaja. Tykkäätkö musta?
Kuulostat tosi ihanalta! Pus!
M41
Vierailija kirjoitti:
Ap, millaiset kumit on alla, kun olet liukkailla?
Magic on suosikkini.
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gloria-lehdessä tuo menisi aivan täydestä, olit sitten mies tai nainen! Otapa muutama kuva itsestäsi Chesterfield-nojatuolissasi sikarin ja konjakin kera, persialaiskissa rahilla tai selkänojalla lepäilemässä. Ja jollei edes naapurustosta löydy persialaiskissaa, ota maatiainen ja kerro, että olen toki vuosien vieriessä jalostunut monellakin tavalla, mutta kunnioituksesta isovanhempieni juuria kohtaan kävin valitsemassa lemmikkini ja asuinkumppanini Louhisaaren maalaismiljööstä. :)
Oletko ehkä Sami Sykkö-wannabe? Gloria-lehdestä hän kyllä valitettavasti lähti. SS on Suomen parhaiten pukeutuva ja makeimmin elämäntyylin omaava mies. SS on täydellinen herrasmies: elää tyylikästä elämää ilman sinun vuodatuksesi itsekeskeisyyttä/itsetehostusta. Sitä on todellinen tyylitaju: tehdä kaikki tuo ja paremmin, mutta myöskään toisia ärsyttämättä.
Mitä ihmettä? Olen aikoja sitten selaillut Gloria-lehteä ja huvittunut sen tyylistä, jolla kirjoitin tuon kursiivipätkän. Sami Sykön nimen olen joskus nähnyt, mutten tiedä hänestä yhtään mitään. (Nyt katsoin kuvahausta, miltä hän näyttää, ja olenhan minä jossain kuvassa tuon naaman nähnyt, muttei se vain ole jäänyt mieleen pitemmäksi aikaa.)
Moite kohdistuu nyt kyllä sinuun. Minä parodoin hömppälehden yleistyyliä ja sinä katsoit sen henkilöön meneväksi loukkaukseksi. Huomaa, että sinä valitsit herra Sykön minun parodiani aiheeksi ja aiheutit itsellesi pahaa mieltä. Ilmeisesti onnistuin paremmin kuin uskoinkaan. :)
Nro 7
Oletko ehkä Sami Sykkö-wannabe? Gloria-lehdestä hän kyllä valitettavasti lähti. SS on Suomen parhaiten pukeutuva ja makeimmin elämäntyylin omaava mies. SS on täydellinen herrasmies: elää tyylikästä elämää ilman sinun vuodatuksesi itsekeskeisyyttä/itsetehostusta. Sitä on todellinen tyylitaju: tehdä kaikki tuo ja paremmin, mutta myöskään toisia ärsyttämättä.