Aloitin laihdutuksen jonkin aikaa sitten ja vähensin mm leivän syöntiä radikaalisti. Samoin riisiä, pastaa yms syön aiempaa paljon vähemmän. Nyt vaivaksi on
muodostunut ummetus. Mikä auttaa? Olen yrittänyt syödä kuitupitoisia ruokia, mm siemeniä, kasviksia ja marjoja, mutta ei auta mitään.
Kommentit (44)
Lisää rasvaa. Ja muista juoda paljon.
Itsellä toimii esim aamulla chian siemenien lisääminen aamupalaan (smoothie tai puuro esim.). Tai voi niitä liotettuna imaista kitusiinsa vaikka veden kanssakin :)
Tai apteekista jokin kuitulisä, jota voi sekoittaa smoothieen/jogurttiin mitä lie tykkäät syödä.
Pellavansiemenrouhe. Suolistolle hyvää tekevää kuitua. Silmät riemuitsevat öljystä.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö ollenkaan viljaa? Kaurapuuro kerran-kaksi päivässä.
Kaurapuuro vain pahentaa tilannetta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lisää rasvaa. Ja muista juoda paljon.
Tuo minullekin tuli mieleen. Lisää rasvaa. Terveellisiä sellaisia. Esim avokadoa, pähkinöitä, enemmän simeniä (hyvin pureskellen) yms.
Lisää kasviksia. Niissä on usein yhtä paljon kuitua kuin viljassa, mutta murto-osa kaloreista. Aluksi voit lisäillä leseitä sun muuta, mutta elimistösi totuttua uuteen ruokavalioon alkaa kakkakin kulkea ilman mitään lisättyä.
Kerrotko, ap, mitä olet tekemässä?
Liikutko? Reipas puolen tunnin kävely tai vatsalihaliikkeitä 20 sarjoissa vois auttaa.
Tyhjään vatsaan aamulla kuppi vahvaa kahvia ja henkoset nortista, kyllä lähtee!
Vierailija kirjoitti:
häh? Laihduttamassa?
Vierailija kirjoitti:
Tyhjään vatsaan aamulla kuppi vahvaa kahvia ja henkoset nortista, kyllä lähtee!
En viitsi kun olen jo kaksi vuotta ollut polttamatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häh? Laihduttamassa?
Tarkoitin lähinnä, millä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häh? Laihduttamassa?
Ihan normaalisti, kulutan enemmän kuin syön? :D Lähinnä siis kyse ollut ruokavalion muutoksesta terveelliseksi.
Jos syön illalla ison lantun, niin ei tarvi aamulla paljon punnertaa vessassa.
Ei minulla ole kyllä muutenkaan ummetus vaivannut kun en ole lähtenyt koskaan noihin karppaushömpötyksiin mukaan.
Muista juoda vettä ja liikkua, vaikka kävele, jos liikunta ei muuten nappaa. Itse syön luumuja ja viinirypäleitä sekä juureksia, näillä saa vatsan toimimaan.
Meneekö kasviksia tarpeeksi, yli puolikiloa vuorokaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häh? Laihduttamassa?
Ihan normaalisti, kulutan enemmän kuin syön? :D Lähinnä siis kyse ollut ruokavalion muutoksesta terveelliseksi.
Kerro miten.
Syötkö ollenkaan viljaa? Kaurapuuro kerran-kaksi päivässä.