Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö varata aika psykiatrille?

ajatuksissaan
30.12.2015 |

Avopuoliso huolissaan mun ajatuksen kulusta.Aina kun katon tai kuuntelen uutisii,tai luen aamun lehtee,nii tulee tunne,että mun mieleen yritetään piilovaikuttaa.Mietin lauseita ja asioita tarkkaa et onko sanamuito tai asia käännetty jotenkin niin et asia vaikuttaa mun mielessä toisenlaiselta ku asia tosiasiassa on.
Rupeen itteki oleen huilissaan onko tää vainoharhaisuutta vai jotakii muuta. yksityiseen psykiatriin ei viittis rahoja tuhlata ja terkkarin psykiatille ei kuulemma niin vaan pääse.
Auttakaa pliis mua

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihan tavalliselle lääkärille. Ohjaa sut eteen päin jos tarvetta. Ota mies mukaan.

Vierailija
22/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parasta että seuraa vaan sellaisia medioita joihin voi luottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mulle tuu tunnetta et mediasta yritettäs minuun suoraa vaikuttaa koska kaikillehan kuuluu ne samat uutiset ja samaa tekstiähän kaikki lukee.

Juttelin aamulla kaverin kaa ni seki sano et hänellä on samanlaisia ajatuksia.

Ehkä meidän molempien pitää mennä psykiatrille

Ensin sanot, että tulee tunne että juuri sinulle.

Nyt, että ei juuri sinulle.

Jos USKOT, että on juuri sinulle, jos pystyt järkeilemään, ettei tietenkään ole, niin et ole hullu. Tajusitko?

Vierailija
24/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättehän et tää on mulle pelottavaa jos tervejärkinen korkeasti koulutettu kultuni tuommosta epäilee nii saattaa kait tässä oikeesti seotaki jos rupee tv radio ja lehtien takia itseää tarkkaileen.ei oo koskaan enne ollut tapana tarkkailla itseäni,mut nyt on pakko ku toinen on huolissaan.

Miten sen kultusi mt on oikein testattu? Ei mitenkään?

Osastoilla on kuulema monia, jotka "lukenut vähän liikaa"..

Vierailija
25/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultuni mielenterveys on todettu normaaliksi joka kertaa kun vaihtaa työpaikkaa, viimeksi tänä syksynä. Pitkä oli valintaprisessi, osykologiset testit ja kaikki. en epäile kultuni mielenterveyttä. Ainut asia mikä tässä askarruttaa on se että entä jos itse en tunnksta että oon sekoamassa tai jo seonnu. Kertokaa te jotka oltte joskus seonneet ja parantuneet et minkälaisia ajatuksia oli. Oliko tuommosia tv ja radio liittyviä ajatuksia?

Vierailija
26/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuntuuko sinusta että viestit ovat tarkoitettu nimenomaan sinulle vai koko lukijakunnalle?

Vierailija
27/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei tunnu kivalta kun väitetään täällä provoiluksi jos on huolissaan omasta mielenterveydestään.

Vierailija
28/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viestit sunnattu vain minulle.kai minä käsitän että samoja uutisia kuuntelett te kaikki,samoja lehtiä lukevat muutkin, eikä niihin lehtiin tai muihin uutisiin voi piilotella mitään henkilökohtaisia viestejä kenellekään. Jos joku media haluais viestittää juuri minulle niin varmaan lähettäsivät textiviestin tai sähköpostia tai soittaisivat minulle. Mutta ei ole tullut mieleenikään et juuri minulle hakuttas sieltä soittaa.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.

Vierailija
30/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä et uskaltaako kattoo illalla uutiset yhdessä kultun kaa jis vaikka satun sanomaan jotain uutisaiheista ja mua aletaan epäillä et ravitaanko psykiatria.

Vierailija
31/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se et avauksessani sanoin et "tuntuu et mieleeni yritetään vaikuttaa" ei sulje pois sktä että samalla yritetään vaikuttaa monen muunkin ihmisen mieleen vai kuinka? Eriasia olisi jos ilisin sanonut avauksessa että "vain ja ainoastaan vain minun mieleeni voidaan vaikuttaa".

Vierailija
32/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
33/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkottaako tuo "osastolla on monia" et mun pitää hakeutua hoitoon?

Vierailija
34/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sinä noiden asioiden takia psykiatria tarvit mitä ajattelet, mutta sitä voisi kyllä pohtia että tunnut olevan tavattoman riippuvainen toisten mielipiteistä, erityisesti sen puolisosi, ja epävarma itsestäsi. Täältäkin kyselet ihan vierailta ihmisiltä että pitäisikö mennä hoitoon vai ei. 

Kun asia on niin että sinä päätät sen ihan itse. Jos koet tarvetta, menet. Jos joku sanoo että sun pitäisi, mutta itse et koe että täytyy, sanot että höpsistä, en aio mennä koska minusta ei ole tarvetta. 

Eikä ihminen sillä tavalla vaan "sekoa" että sitä täytyisi pelätä. Ja onko sekään niin vakavaa? Aviomiehelläni on ihan diagnosoitu paranoidi skitsofrenia ja ihan normaalia työssäkäyvän ihmisen elämää elää silti. Nykyisin jopa ilman lääkkeitä tai mitään hoitoa, kun on oppinut itse tarkkailemaan ajatuksiaan ja tunnistamaan ns. hullut ajatukset. Nykyisin ne on meille enemmänkin huumorin aihe, koska mies itse tosiaan tunnistaa että heh, tämä on taas skitsoajatus, eikä sitä tarvi uskoa - esim. eilen mies kaupassa alkoi miettiä jauhelihapakkauksista että onkohan se myrkytettyä, huomasi heti mistä oli kyse, mutta teki asiasta vitsin ja kysyi multa piruuttaan joka pakkauksesta että onko tämä myrkytettyä, entä tämä, onko tämäkin :D

Vierailija
35/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko sinusta ap, että mv-lehti, magneettimedia ja safkatutka tarjoavat sinulle puolueetonta ja laajakatseista ikkunaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin? Yle, Helsingin sanomat, Aamulehti ja BBC syöttävät propagandaa ja yrittävät manipuloida mieltäsi suvakiksi?

Vierailija
36/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pelottaa kyllä että entä jos alkaa tulla tuommosia pelkoja et josko vaikutetaan niinku muiltakin kanavilta ni tarviiko sitte olla huiolissaan?

Vierailija
37/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu,että toi kultu sana alkaa nyt ärsyttämään. Pitää varmasti mennä psykiatrille :D Kultu,kultu.

Vierailija
38/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pelottaa kyllä että entä jos alkaa tulla tuommosia pelkoja et josko vaikutetaan niinku muiltakin kanavilta ni tarviiko sitte olla huiolissaan?

Aivan sakiaa tekstiä. Hakeudu lääkäriin.

Vierailija
39/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue tuommosia roskalehtiä ku joku mv lehti tms. Luen enemminkin Daily News, Telegraph, Malta Today.

Silloin voin omasta mielestäni olla melko varma että ajatuksiin ei vaikuteta. Ja saan tietoa maailn menosta nopeasti jo ennen muita.

Vierailija
40/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuli yhtäkkiä ajatus et yrittääkö joku tässä ketjussa nyt vaikuttaa mun ajatusten kulkuun noilla mv lehti viittauksilla? On se kumma ku ei saa pohtia omaa mielenterveyttään ilman et joku alkaa viittaamaan johonkin epämääräisiin roskalehtiin! Te muut persoonat täällä, luetteko seiskalehtee kysyn vastineeksi?