Pitääkö varata aika psykiatrille?
Avopuoliso huolissaan mun ajatuksen kulusta.Aina kun katon tai kuuntelen uutisii,tai luen aamun lehtee,nii tulee tunne,että mun mieleen yritetään piilovaikuttaa.Mietin lauseita ja asioita tarkkaa et onko sanamuito tai asia käännetty jotenkin niin et asia vaikuttaa mun mielessä toisenlaiselta ku asia tosiasiassa on.
Rupeen itteki oleen huilissaan onko tää vainoharhaisuutta vai jotakii muuta. yksityiseen psykiatriin ei viittis rahoja tuhlata ja terkkarin psykiatille ei kuulemma niin vaan pääse.
Auttakaa pliis mua
Kommentit (57)
Tulee tätä viestiä nyt siihen malliin että mene vaan lääkäriin! Ei siitä lääkärikäynnistä ainakaan haittaa ole.... ellei se lääkärikin ole mukana tässä salajuonessa ja yrittää myöskin vaikuttaa sinuun.
Onnittelut, tämä on juuri oikea paikka lääketieteelliseen avunsaantiin.
Ai oikeesti, en iki kuuna päivänä pelkää et lääkäri iis salajuinessa.
Mut ei kait se auta muu ku käydä psykiatrilla kun täälläkin niin moni ajattelee et oon seonnu.
Oikeesti kertokaa ny ees minkälaisia ajatuksia jollakin läheisellä oli jos joku läheinen sekosi, rupesko oleen tuommosia tv ja radio tuntemuksia vai mitä? Toivon asiallisia vastauksia eikä mitään mv juttuja.
On maailma sekaisin, jos normaalin terveen ihmisen tarvitsee epäillä omaa mielenterveyttään kun katsoo televisiota. Eikö nykyään koulussakin opeteta kriittisyyteen vai onko se nykyään sillä tavalla että kriittisyysopetus on poistettu ja kaikkeen mikä tule YLE kanavilta pitää luottaa...
Huomasitteko muuten eilen YLEN pääutislähetyksessä miten mielipiteisiin yritettiin vaikuttaa/vaikutettiin?
Oli tehty "tutkimus" siitä miten talouden kiristyminen ja siirtolaiskriisi ovat vaikuttaneet ihmisten mielipiteiden kärjistymiseen. Sanottiin että n 30% ihmisistä kokee ystävien mielipiteiden muuttuneen kriittisemmäksi. Lisäksi YLE teksti-tv:ssä sanottiin, että mielipiteiden kärjistyminen ei ainakaan vielä ole vaikuttanut ystävyyssuhteisiin.
Aikuisten oikeesti kysyn kuka ihme näitä kysymysten asetteluja tekee. Yhdistämällä talous ja siirtolaiskriisi samaan kysymykseen saatiin tuota prosenttilukua veivattua alaspäin.
Jos olisi kysytty, että onko siirtolaiskriisi vaikuttanut tuttavien mielipiteiden kärjistymiseen, olisi prosenttiluku ollu satavarmasti suurempi, veikkaan tyyliin vähintään 50%. ja sitten aikuisten oikeesti olisi pitänyt sanoa, että yli puolet ihmisiatä kokee että ihmisten mielipiteet ovat kärjistyneet siirtolaiskriisin vuoksi. Tai jopa suurempi osuus?
Miksi ihmisiä halutaan pelotella ajatuksella, että eri mieltä oleminen veisi ihmiseltä ystävät!
Terve älykäs ihminen osaa ja saa ajatella omilla aivoillaan ja on terveesti kriittinen.
Kuulkaa kertokaa olenko tämän kirjoitukseni kanssa kokonaan väärässä?
Porvoon psykiatriseltako sitä kirjoitellaan? Jätitkö ap lääkkeet ottamatta?
En oo sanonu et olisi vielä sairaalassa. kysyn vaan et tarviinko apua vai en. Ettekö osaa lukee mitä kirjoitin
On nii hiljasta tällä foorumilla ny et kysyn vaan suoraa et eikö ihmisillä ole enää auttamishalua kun ei keltää kommentteja tule mielenterveyteeni liittyen?
On hieman hankalaa auttaa jos ei näe henkilöä livenä. Ehkä puhelinkeskustelykin jollekin psykiatriselle linjalle vois auttaa...
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko muuten eilen YLEN pääutislähetyksessä miten mielipiteisiin yritettiin vaikuttaa/vaikutettiin?
Oli tehty "tutkimus" siitä miten talouden kiristyminen ja siirtolaiskriisi ovat vaikuttaneet ihmisten mielipiteiden kärjistymiseen. Sanottiin että n 30% ihmisistä kokee ystävien mielipiteiden muuttuneen kriittisemmäksi. Lisäksi YLE teksti-tv:ssä sanottiin, että mielipiteiden kärjistyminen ei ainakaan vielä ole vaikuttanut ystävyyssuhteisiin.
Aikuisten oikeesti kysyn kuka ihme näitä kysymysten asetteluja tekee. Yhdistämällä talous ja siirtolaiskriisi samaan kysymykseen saatiin tuota prosenttilukua veivattua alaspäin.
Jos olisi kysytty, että onko siirtolaiskriisi vaikuttanut tuttavien mielipiteiden kärjistymiseen, olisi prosenttiluku ollu satavarmasti suurempi, veikkaan tyyliin vähintään 50%. ja sitten aikuisten oikeesti olisi pitänyt sanoa, että yli puolet ihmisiatä kokee että ihmisten mielipiteet ovat kärjistyneet siirtolaiskriisin vuoksi. Tai jopa suurempi osuus?
Miksi ihmisiä halutaan pelotella ajatuksella, että eri mieltä oleminen veisi ihmiseltä ystävät!
Terve älykäs ihminen osaa ja saa ajatella omilla aivoillaan ja on terveesti kriittinen.
Ihan tyypillistä Ylen propagandaa ja jopa pelottelua. Meikäläisen ylelakko alkoi elokuussa ja hyvin on pitänyt. Voin mainiosti. pari kertaa olen kokeillut kepillä jäätä ja meinannut retkahdus käydä, mutta ylen tarjonta oli niin oksettavaa että tämä aversiovaikutus puri, en vahingossakaan lue uutisia enkä muutakaan. Olen siis raitistunut ylenannosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyypillistä Ylen propagandaa ja jopa pelottelua. Meikäläisen ylelakko alkoi elokuussa ja hyvin on pitänyt. Voin mainiosti. pari kertaa olen kokeillut kepillä jäätä ja meinannut retkahdus käydä, mutta ylen tarjonta oli niin oksettavaa että tämä aversiovaikutus puri, en vahingossakaan lue uutisia enkä muutakaan. Olen siis raitistunut ylenannosta.
Vielä kun pystyisi keplottelemaan noiden verojen kanssa............
Eikö joku riippumaton tutkija voisi tehdä tutkimusta eri kanavien mielipiteenmuokkauksesta?
Ei luulis olevan vaikeaa. Eikös se joku tutkija just julkaissu, että Yle:n ja HS teettämien tutkimusten validiteettikriteerit täyttyivät huonosti!
oikeesti haloo onko täällä muitakin jotka kokee että tv uutiset yrittää vaikuttaa ajatusmaailmaanne?
Jos ei oo ni sitte mun pitää varata aika psykiatrille, makso mitä makso. Tai pitää kysyä et josko kulti maksas ko käynnin.