Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muka me ei voida lähteä Mauritiukselle talvella, vaikka miehen firmassa on yt:t menossa?

Vierailija
30.12.2015 |

Mä en ymmärrä tätä logiikkaa ollenkaan? Mies sanoo, että antaisi "väärän signaalin". Miten niin muka? Mä sille signaalia annan eli en anna, kun joudun yksin kököttämään täällä kotona koko talven!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä logiikkaa ollenkaan? Mies sanoo, että antaisi "väärän signaalin". Miten niin muka? Mä sille signaalia annan eli en anna, kun joudun yksin kököttämään täällä kotona koko talven!

Siis mitä haluat sanoat? Kai miehesi ajattelee, että kun on rahaa lähteä reissulle, niin silloin pomo ajattelee, että tuolla on niin paljon näköjään rahaa, että kenkää vaan. Ei haittaa vaikka lomautettaisiinkin.,

Vierailija
2/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on yrittäjä, niin voi noin imagomielessä olla negatiivista, jos pikkurouva julkaisee Instagramissa, Facebookissa, blogisa jne. pikkubikineissä mojito uima-altaalla kuvia (näkyyhän varmasti kallis kello ja rannekorut). Muta vain imagollisesti. Miettisin ehkä paristi viestintääni somessa jos olisin YT.t pitävän yrittäjän rouva.

Noin niinkuin muuten, matkahan olisi voitu ostaa jo vaikka yli vuosi sitten.

Palkansaajana tuossa reissussa en näkisi mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä logiikkaa. Lomautettavat ja kengittävät päätetään firman tarpeen mukaan, eikä sen missä kukakin lomailee.

Vierailija
4/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta Mauritiuksella joka talvi kuuluu ihmisoikeuksiin. Mikäli mies ja pomo änkkää vastaan, haastat oikeuteen, ja voitat!

Vierailija
5/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies on pomo ja on antamassa kenkää työntekijöilleen ja sitten lähtee eukon kanssa tropiikkiin lomalle.

Vierailija
6/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on varmaan lähinnä siinä, että jos ottaa yhtäkkiä lomaviikkoja kesken yt-neuvottelujen, ei anna itsestään kovin työorientoitunutta kuvaa, ja ymmärrän kyllä miestä. En niinkään tätä hemmotellun kuuloista vaimoa, joka ei halua ottaa miestä huomioon.

Vierailija
7/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sun olis hyvä antaa miehellesi sellainen signaali, että rupeat aktiivisesti etsimään itsellesi työpaikkaa, jos hänen työpaikkansa kerran on uhattuna.

Vierailija
8/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on varmaan lähinnä siinä, että jos ottaa yhtäkkiä lomaviikkoja kesken yt-neuvottelujen, ei anna itsestään kovin työorientoitunutta kuvaa, ja ymmärrän kyllä miestä. En niinkään tätä hemmotellun kuuloista vaimoa, joka ei halua ottaa miestä huomioon.

Jos loma-aikaa ei ole etukäteen sovittu, ei tosiaan ole fiksua pyytää lomaa yt-nevottelujen keskelle. Mutta aloittajan viestistä päättelin, että nimenomaan matkakohde olisi joku ongelma, mikä kuulostaa oudolta.

Vierailija
9/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennäppäs ap nyt vähän jotta voi ottaa kantaa :)

Vierailija
10/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä logiikkaa. Lomautettavat ja kengittävät päätetään firman tarpeen mukaan, eikä sen missä kukakin lomailee.

Höpö höpö, kyllä ne kuule ihan pärstäkertoimen mukaan menee. Ja kun suomalainen on kateellinen, niin kallis matka voi tosiaan antaa väärän signaalin.

Vierailija
11/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis onko kyseessä firma, jonka miehesi omistaa ja joka nyt potkii porukkaa pois?

Vai onko miehesi töissä firmassa, jossa on yt:t?

Jälkimmäisessä näkisin ongelmana vain sen, että jos ottaa jotain omaa lomaa yhtäkkiä Mauritiuksen reissua varten, ei ehkä näytä niin halukkaalta työntekijältä. Tämä ei luonollisesti vaikuta ennalta sovittuihin talvilomiin jne. Ensimmmäisessä lähinnä tuo imagohaitta, jos nimenomaan ns. "öky" kohde on ongelma ja siitä ilmeisesti laajalti tiedotetaan somessa tms.

Vierailija
12/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on irtisanottu valtiolta, koska mies on pikkukunnan verotilastoissa kärkipäässä. Perusteluna oli, että "sulla mies voi elättää". No hallinto-oikeus totesi, että ei ihan riitä perusteluksi.

Vierailija
13/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Eiks tää muka ole aika selvä?! Miehellä on yritys, joka työllistää pari sataa tt:tä. Viime vuonna oli yhdet, tuotantorakennetta koskeneet yt:t. Tänä ja ensi vuonna osia toiminoista ulkoistetaan ulkomaisille alihankkijoille (eli otettiin ns. "Löysät pois") ja sen seurauksena yt:t kotimaan yhdessä yksikössä. Jotka siis koskee ehkä 20 ihmis, joista ehkä max puolet joutuu kilometritehtaalle. Siis ihan mitätön juttu!

Ja sitten itse asiaan: meillä oli lennot varattuna Mauritiukselle, tutun ranskalaisen pariskunnan huvila käytössä ilmaiseksi, paluumatkalla viisi päivää Delhissä, niin nyt mies ei voi lähteä koska Yt:t!!!

Et muka häntä tarvitaan täällä kun yt käynnissä ja antaa tän "väärän signaalin" jos lähtee lomalle kolmeksi viikoksi kun yrityksessä tehdään tärkeitä päätöksiä. Mutta internet on keksitty ja ainahan mies tekee töitä lomalla puhelimitse ja tietsikalla. Usein jopa sen assari tulee mukaan lomilla, mikä mulle on ihan ok.

Mä epäilenkin nyt, että mun miehellä on toinen nainen, joka ei pääatä sitä lähtemään matkalle minun kanssa! Ap

Vierailija
14/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Eiks tää muka ole aika selvä?! Miehellä on yritys, joka työllistää pari sataa tt:tä. Viime vuonna oli yhdet, tuotantorakennetta koskeneet yt:t. Tänä ja ensi vuonna osia toiminoista ulkoistetaan ulkomaisille alihankkijoille (eli otettiin ns. "Löysät pois") ja sen seurauksena yt:t kotimaan yhdessä yksikössä. Jotka siis koskee ehkä 20 ihmis, joista ehkä max puolet joutuu kilometritehtaalle. Siis ihan mitätön juttu!

Ja sitten itse asiaan: meillä oli lennot varattuna Mauritiukselle, tutun ranskalaisen pariskunnan huvila käytössä ilmaiseksi, paluumatkalla viisi päivää Delhissä, niin nyt mies ei voi lähteä koska Yt:t!!!

Et muka häntä tarvitaan täällä kun yt käynnissä ja antaa tän "väärän signaalin" jos lähtee lomalle kolmeksi viikoksi kun yrityksessä tehdään tärkeitä päätöksiä. Mutta internet on keksitty ja ainahan mies tekee töitä lomalla puhelimitse ja tietsikalla. Usein jopa sen assari tulee mukaan lomilla, mikä mulle on ihan ok.

Mä epäilenkin nyt, että mun miehellä on toinen nainen, joka ei pääatä sitä lähtemään matkalle minun kanssa! Ap

Älä jaksa. Tosi väsynyttä yritystä.

Vierailija
15/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä ap epäilet miehelläsi olevan toinen nainen, niin toi sun taktiikka, jättää antamatta, ei ehkä kannata pidemmän päälle. :D

Vierailija
16/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tää olikin tällanen juttu. Blaah. Läpinäkyvä provo.

Vierailija
17/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli ei pystynyt enää parantamaan lattean avauksen jälkeen. :(

Vierailija
18/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin fiksulla ja vastuullisella miehellä voi olla noin tyhmä vaimo? Ei ole vakka kanttansa valinnut.

Vierailija
19/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä ap epäilet miehelläsi olevan toinen nainen, niin toi sun taktiikka, jättää antamatta, ei ehkä kannata pidemmän päälle. :D

: )

Vähän enemmän yritystä seuraavaan provoon, ap.

Vierailija
20/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Tosi väsynyttä yritystä.

Joo, tässä kohtaa provotutka aktiviotui. Ei kai tuollaisia edustusvaimobimboja oikeasti voi olla. Eihän?