Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö varata aika psykiatrille?

ajatuksissaan
30.12.2015 |

Avopuoliso huolissaan mun ajatuksen kulusta.Aina kun katon tai kuuntelen uutisii,tai luen aamun lehtee,nii tulee tunne,että mun mieleen yritetään piilovaikuttaa.Mietin lauseita ja asioita tarkkaa et onko sanamuito tai asia käännetty jotenkin niin et asia vaikuttaa mun mielessä toisenlaiselta ku asia tosiasiassa on.
Rupeen itteki oleen huilissaan onko tää vainoharhaisuutta vai jotakii muuta. yksityiseen psykiatriin ei viittis rahoja tuhlata ja terkkarin psykiatille ei kuulemma niin vaan pääse.
Auttakaa pliis mua

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä psykologia paikalla ees

Vierailija
2/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii. Pistä foliohattu päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan vähän taustoja. Miten nukut, onko sinulla säännöllinen päivärytmi, pystytkö töihisi, onko elämässäsi tapahtunut jotain stressaavaa viimeaikoinen, oletko huolestunut?

Olet selvästi ruvennut tarkkailemaan itseäsi, kun olet peloissasi. Minulla ei ole mitään vainoharhaisuusoireita, mutta olen huomannut, että media yrittää vaikuttaa meidän mielipiteisiimme. Se on tullut minusta esiin juuri tänä syksynä. Sellaista en ole tiedostanut aikaisemmin. Pidän itseäni kriittisenä, en vainoharhaisena.

Vierailija
4/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa arviota sanoo?

Vierailija
5/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän lehdissä yritetään piilovaikuttaa, ja erilaisilla medioilla on omia agendojaan joita hienovaraisesti yrittävät tuoda esiin. Esim. jos otetaan vaikka maahanmuuttajakysymys, niin kun luet Mitä Vittua lehteä, niin siellä piilovaikutetaan siihen suuntaan että mamu on paha: uutisoidaan neutraali tapahtuma, mutta kutsutaan maahanmuuttajaa nimellä maahantunkeutuja ja liitetään uutiseen kuvia Isis-terroristeista asevarusteissa. Toisaalta jos luet Hesaria tai muuta valtamediaa, rikosten tapauksessa yritetään peitellä tekijän maahanmuuttajataustaa (esim. kerrotaan että murhaaja on espoolainen insinööri, vaan ei sitä että on afrikkalainen maahanmuuttaja), ja muutenkin eritoten kolumneissa julistaa suvaitsevaisuuden ilosanomaa ja rakentaa ihmisille kuvaa, että jos et ole suvaitsevainen heidän edustamallaan tavalla, olet rasisti ja paha.

Joten jos tämä asia ei sua kauheasti vaivaa etkä kohtuuttoman usein pyörittele pakkomielteenomaisesti noita piilomerkitysasioita mielessä, niin minä kehottaisin vaan jatkossa olemaan puhumatta niistä avopuolisolle, jos ne kerran häntä huolestuttaa. Ja voihan sitä itsekin yrittää hallita ajatteluaan ja rajoittaa tuota, jos se tuottaa ahdistusta. Sitten, jos tuollaiset ajatukset pyörii niin paljon mielessä että se haittaa jo elämää tai aiheuttaa jatkuvaa ahdistusta, eikä niitä  pysty omalla päätöksellä kontrolloimaan ja vähentämään, niin sitten voi olla ammattiavun tarvettakin.

Vierailija
6/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nukkunu tosiiaanki hyvin.aina kaamosaikaan nukun jopa 9h unia. En oo ite tarkkaillu itteäni, mut kultu vaan kiinnitti asiaan huomiota.ei oo tapahtunu ressaavaa mitään.Elän onnellista perhe-elämää.Mut väkistenkii rupee miettimään omaa mielenterveyttään jos toinen on asiasta huolissaan.

Vierailija
7/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärytmi on normaali ja käyn töis ja viihdyn töis tosi hyvin. Ei oo onegelmia töissä.

Nii vastatkaa et tarviiko mennä psykiatrille?

Vierailija
8/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nukkunu tosiiaanki hyvin.aina kaamosaikaan nukun jopa 9h unia. En oo ite tarkkaillu itteäni, mut kultu vaan kiinnitti asiaan huomiota.ei oo tapahtunu ressaavaa mitään.Elän onnellista perhe-elämää.Mut väkistenkii rupee miettimään omaa mielenterveyttään jos toinen on asiasta huolissaan.

Tuskinpa mitään psykiatria tarvitset. Taitaa olla toinen vaan vähän turhaan huolestunut.

Vierailija
9/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmuuden vuoksi varata aika jollekkin ettei vaan pahennu. Ei kuulosta kovin normaalilta, jos etsit jotain itsellesi suunnattuja piiloviestejä.

Tsemppiä.

Vierailija
10/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia tiedostaa median mahdollinen puolueellisuus, jopa propaganda, ja suhtautua mediaan kriittisesti. Ja ihan eri asia uskoa että media syöttää just sulle jotain epäilyttävää tietoa/yrittää vaikuttaa juuri sinuun jotenkin salatusti/henkilökohtaisesti. Ensimmäinen on periaatteessa normaalia kriittisyyttä, toinen kieltämättä on merkki jonkunlaisesta ongelmasta. Jos toi jälkimmäinen kuvaa sinua, ottaisin kyllä yhteyttä jonnekin (terveyskeskus varmaan eka osoite), ettei tilanne pahene ja saat mahdollisesti tarvitsemaasi hoitoa.

Vierailija
11/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon sitä mieltä et piilovaikutusajatuksia tulee vaan jos katon yle uutisia,mut ei maikkarin uutisia katsoessa.Ja esim Radio Novan uutisia kuunnelless ei tuu tuita oloo ollenkaan. Kun taas radiosuomee kuunnellessa tulee sama olo.

Vierailija
12/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja numeo 5. Ihan normaalia lukea kriittisesti. Sinua huolettaa kumppanin lausunnot. Häntä ei ilmeisesti ajankohtaiset asiat niin kiinnosta, joten hänestä tuntuu, että sinä olet poikkeuksellisen (väärällä tavalla) kiinnostunut. Elämäsi vaikuttaa olevan kunnossa, en olisi huolestunut. Yhteiskunnallien kriittisyys on vain hyvstä. Pidä suusi siukemmala miehen läsnä ollessa, kun luet lehtiä.

Vierailija
13/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulle tuu tunnetta et mediasta yritettäs minuun suoraa vaikuttaa koska kaikillehan kuuluu ne samat uutiset ja samaa tekstiähän kaikki lukee.

Juttelin aamulla kaverin kaa ni seki sano et hänellä on samanlaisia ajatuksia.

Ehkä meidän molempien pitää mennä psykiatrille

Vierailija
14/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon sitä mieltä et piilovaikutusajatuksia tulee vaan jos katon yle uutisia,mut ei maikkarin uutisia katsoessa.Ja esim Radio Novan uutisia kuunnelless ei tuu tuita oloo ollenkaan. Kun taas radiosuomee kuunnellessa tulee sama olo.

Olet ihan terve, usko jo! Meitähän olisi vastaanoton täynnä, jos me kaikki samanhenkiset luulisimme olevamme hulluja. Jätä nämä ohjelmat suosiolla väliin, niin tunnet olosi paremmaksi.

Vierailija
15/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuuko sinusta että viestit ovat tarkoitettu nimenomaan sinulle vai koko lukijakunnalle?

Vierailija
16/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt vaara, että laajemminkin ihmiset alkavat olemaan huolissaan mielenterveydestään, jos kerran kriittisyyden esiintuominen aiheuttaa sen, että suositellaan psykiatrille menemistä. Tulee mieleen Venäjä, jossa vastikään nuori poika teki itsarin, kun hänen psyykkistä terveyttään epäiltiin kun oli sanonut olevansa kriittinen Ukrainan sotaa kohtaan.

Vierailija
17/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lol. Kaikesta teidän puolisot onkin huolissaan... Onko oma lehmä ojassa niin sanotusti? Ei todellakaan tarvitse mennä psykiatrille. Sanot ukolles että pitää suunsa kiinni, kun ei ymmärrä kriittisyyttä. Tai parempi vaihtoehto, pidät suusi kiinni asiasta, kun ja jos tuntuu siltä, että  tietyn/tiettyjen median onkin tarkoitus levittää propagandaa. Onko miehesi vähän simppeli?

Vierailija
18/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättehän et tää on mulle pelottavaa jos tervejärkinen korkeasti koulutettu kultuni tuommosta epäilee nii saattaa kait tässä oikeesti seotaki jos rupee tv radio ja lehtien takia itseää tarkkaileen.ei oo koskaan enne ollut tapana tarkkailla itseäni,mut nyt on pakko ku toinen on huolissaan.

Vierailija
19/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättehän et tää on mulle pelottavaa jos tervejärkinen korkeasti koulutettu kultuni tuommosta epäilee nii saattaa kait tässä oikeesti seotaki jos rupee tv radio ja lehtien takia itseää tarkkaileen.ei oo koskaan enne ollut tapana tarkkailla itseäni,mut nyt on pakko ku toinen on huolissaan.

"Tervejärkinen korkeasti koulutettu"!

DING, provo tunnistettu. Mene jonne pelaamaan CS.

Vierailija
20/57 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapa kirjoittaa on hyvin lapsellinen, luulen provoksi. Vastaan kuitenkin, ihan kiltteyttä. Kuristapa netistä mielenterveystalon sivuja. Terveysasemalle jos huolesi lisääntyy. Saat tarvittaessa lähetteen eteenpäin erikoissairaanhoitoon/ perusterv.huollon työntekijälle. Jos itse osaat kuvata oireitasi mene yksin, ellet ota mies mukaan. Jos huolta ei selvittelyssä ilmene, ota puheeksi, että huolen esittäjä oli mies, ja tutkaile sitä juttua. Kukaan ei paukahda psykoosiin (nukut/ akuuttia stressiä ei) ykskaks. Asian voi selvittää, tee se jos pelottaa. Hyvää vuotta 2016!