Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua..

Mitämäteen
29.12.2015 |

Moikka! Oon alle viistoista vuotias... Meillä oli koulun kanssa suunnilleen 17 päivä konsertti, joka kesti 2 ja puoli tuntia. Mulla on tinnittäny siitä saakka. Tinnituksen ääni muuttuu päivän mittaan: välillä se on korkeaa, välillä matalampaa. Se kuuluu selvemmin vasemmassa korvassa (joka oli lavalle päin). Se on erilaista kummassakin korvassa. En jaksa tätä. Voitteko kertoa, mitä mun kannattais tehä? Mua pelottaa, että tää tuli jäädäkseen. Ei jooko mitään huutelua, että: "Mitäs olit siellä konsertissa". En päässy pois sieltä. Koulu alkaa seitsemäs päivä, ootanko siihen saakka, että meen terkkarille? Häiritsee varsinkin iltasin kun yritän käydä nukkumaan... Auttakaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Kyllä se on kuulo nyt tainut peruuttamattomasti mennä :(

Vierailija
2/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sille tehä enää mitään? Auta mua :( Onko mulla mitään mahdollisuuksia enää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä sun vanhemmilta asiasta

Vierailija
4/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka kouluterveydenhoitajalta. Ei ne vanhemmat kaikkea tiedä.

Vierailija
5/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku suomentaa ton linkin? En jaksa ajatella ku itkin just melkee silmät päästäni :( Kiitos kaikille kuitenkin, että vaivauduitte ees vastaamaan. Arvostan sitä.

T:Ap

Vierailija
7/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö käsien pysyä paikallaan, nii että vaan sormet liikkuu?

Vierailija
8/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että se kuulo ainakaan lähtee... Mutta kysy vanhemmiltasi mitä pitäisi tehdä :)

Vierailija
9/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi kannattaa yrittää rentoutua, nukkua kunnolla ja olla hiljaisuudessa. Älä altista korviaai kylmälle ja tuulelle nyt, tuoehdukset voivat pahentaa tilannetta. Korva korjaa itseään, jos sen antaa.

Sun täytyy mennä kouluterkalle, koska sun kannattaa hakea kovauksia koululta, jonka tehtävään kuuluu valvoa, että koulun konserttien melu ei ylitä turvarajoja. Älä anna terkan tai reksin syyttää itseäsi, vastuu on koulun. Tähän kannattaa ottaa vanhemmat avuksi. Voit ja sun kannattaa mennä myös omalääkärille tai yksityiselle, mutta sun on joka tapauksessa köytävä myös kouluterkalla noitten korvauksien takia.

Vierailija
10/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Haittaako, jos odotan seitsemänteen päivään? Miten pyydän koulun korvaamaan asian? Voitteko vielä yrittää rauhoitella mua?

Vierailija
11/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta pelkää.Tilaa heti aika lääkäriin ihan siksi, ettei lomasi mene hermoiluun.

Vierailija
12/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla soi pahimmillaam kolme kuukautta oikeassa korvassa.

Olin päiväkodissa töissä, sattui kovaäänisempi ja itkeväisempi tapaus aloittamaan hoidossa ja olihan sitäkin pakko pitää sylissä ja lohduttaa...

Kävin lääkärissäkin, joka sanoi vain että joko korjaantuu itsekseen ajan kuluessa tai sitten ei.

Onneksi ei jäänyt pysyväksi.

En osaa sinua auttaa koska en tiedä miten sen saa loppumaan, mutta toivoa on että loppuu itsekseen.

Vierailija
13/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap sun vika et noin kävi. Koulu on vastuussa. Kerro vanhemmillesi ja pyydä varaamaan aika lääkärille. Joko terkkariin tai yksityiselle. Uskoisin että vaiva menee kyllä ohi mutta jos myöhemmin tulee jotain niin pitää olla dokumenttia et on koulussa tapahtunut.

Vierailija
14/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ei todellakaan välttämättä tiedä mistä on kyse tai osaa suhtautua siihen riittävän vakavasti.

Tinnitus voi pahimmillaan olla kiduttava ja lopulta tappava piinaus. Useimmiten se laimenee ja katoaa. Kokeile apukeinoja, ja mene heti kouluterveydenhoitajalle jos jatkuu. On koulun vastuu, jolloin koulun piikkiin saat viralliset hoitokokeilut jos ei lopu.

Vierailija
15/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vinkuna ajallaan lopu, jos se johtuu konsertin melusta. Työnsitkö pääsi kaiuttimeen kiinni vai mitä kävi? Korvaan on voinut myös mennä roska, joka aiheuttaa tinnituksen kaltaista ääntä (kokemusta tästä).

Vierailija
16/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee varmasti ohi. Mutta mene joko terveyskeskukseen tai kouluterveydenhoitajille puhumaan jotta saat oikeat hoito-ohjeet ja ehkä korvauksiakin.

Luin että tinnitukseen on keksitty jokin uusi hoito ihan tämän vuoden aikana. En tosin muista mikä se oli, googlaamalla ehkä löytyy tietoa, mieluummin mene kuitenkin sinne lääkäriin.

Vierailija
17/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas vastauksista. Olin siis siellä "salin" toisessa päässä, mahdollisimman kaukana äänten lähteistä... Olette mahtavia, paransitte oloani huomattavasti :)

Vierailija
18/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei jooko mitään huutelua, että: "Mitäs olit siellä konsertissa". En päässy pois sieltä."

- Vähennäpä valehtelua ihan alkuunsa.

Ja mitä tinnitukseen tulee se on usein pysyvää eikä hoitoa ole. Ja ihan omaa tyhmyyttäsi.

Vierailija
19/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta pelkää.Tilaa heti aika lääkäriin ihan siksi, ettei lomasi mene hermoiluun.

Kerropa mitä se lääkäri tekee tinnitukselle?

Vierailija
20/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero korvaan purkillinen kermaviilia kahdesti päivässä. Toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme