Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon häät ravintolassa, en voi mennä, mitä teen?! :(

29.12.2015 |

Siskoni on siis vuodenvaihteen jälkeen menossa naimisiin. Häät pidetään hienossa ravintolassa, eikä siinä mitään, mutta kärsin todella pahasta syömis/ravintolakammosta. "Tavallisissa" häissä sitä ehkä onnistuisikin pysytellä poissa silmistä pahimman ajan, mutta ravintolassa se ei onnistu.
Olen äärimmäisen nirso ja vaikean koulukiusaamisen takia en oikein kykene syömään, kun paikalla on muita ihmisiä. Tuttujen kanssa ei sinänsä ongelmaa, mutta juurikin esim. juhlissa syödessä ruoka takertuu kurkkuun ja pakottamalla tulee vain oksennusreaktio... :( Puhumattakaan että olisi hieno paikka, jossa syömisen lisäksi täytyisi myös keskittyä keskusteluun, osata valita ruoka, muistaa etiketti... Ei onnistu.

Siskon kanssa ei olla kamalan läheisiä, en koskaan puhu näistä ongelmistani hänelle. Vietetään kyllä aikaa yhdessä paljonkin, mutta sisko ei tiedä mitään esimerkiksi mielenterveysongelmistani...

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot siskollesi ja hääväelle, että kävit aiemmin päivällä hammaslääkärissä, etkä saa syödä nyt. Tai olet menossa verikokeeseen aamulla, etkä saa syödä tai juoda kuin vähän vettä tms. 

2/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ennen häitä, ja skippaa ruokailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tai sanot jos joku kyselee, ettei oikein ruoka maistu, kun jännittää siskon puolesta. Ja sitten varaat ajan jollekin syömisongelmiin erikoistuneelle psykiatrille, eikö vain? Saat tuon pelon kuriin ja voit nauttia elämästä:) yhtään en vähättele, kärsin itse ala-asteella hirvittävästä oksennusfobiasta, enkä suostunut varmaan vuoteen syömään muualla kuin kotona. Kaikenlaisia juttuja sitä voikin päässään kehitellä:(

Vierailija
4/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene.

Vierailija
5/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin tuskin kukaan on menossa viikonloppuna, mutta miten olisi vaikka vatsan limakalvontulehdus? Silloin ei voi syödä mitään vahvaa juhlaruokaa. Sano se syyksi. Mulla on ollut pari kertaa se, eikä silloin todellakaan voi päiväkausiin syödä kuin ihan mietoa mahahaavatautisen sapuskaa. Silti ei ole kyse sairaudeta, joka estäisi muuten juhlimista ihan normaalisti.

Vierailija
6/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jännitin aina sen verran juhlissa, etten pystynyt oikein syömään mitään. Otin vähän jotain salaattia lautaselle ja siirtelin sitä siinä edes takaisin ja olin syövinäni. Lasia voi myös viedä huulille ja olla juovinaan. Ihmiset keskittyy omiin tekemisiinsä, ihan sama mitä sä puuhaat. Se siitä. Jos joku kysyisi (mitä ei 100% tapahdu) että mikset oikein syö mitään, niin sanot tosiaan, että jännität siskosi puolesta.

Vierailija
7/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, ette ole kertonut siskollesi asiasta aikaisemmin. Mitä jos tämä olisi se tilanne, missä kerrot? Jos teillä kuitenkin on jonkinlainen ihan ok suhde olemassa?

Vierailija
8/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee sitä saa lukea.

Vierailija
9/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkee sitä saa lukea.

Sanos muuta.

Vierailija
10/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene paikalle ja yritä olla pöydässä. Närpi ruokaa sen verran kuin pystyt, jos edes jonkun palan saisit alas. 

Vierailija
11/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkee sitä saa lukea.

Sanos muuta.

Koulukiusaajat löysivät tiensä paikalle?

Vierailija
12/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvä pelko päästä tuollaisesta lapsellisesta "iik muut näkevät kun syön ja lihon". On sentään siskosi häät ja kiva ravintola. Menetät enemmän kun jätät syömättä. 

Vierailija
13/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa ruokaa lautaselle ja olla syömättä. Kukaan ei kiinnitä syömättömyyteesi huomiota.

Vierailija
14/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi hyvä pelko päästä tuollaisesta lapsellisesta "iik muut näkevät kun syön ja lihon". On sentään siskosi häät ja kiva ravintola. Menetät enemmän kun jätät syömättä. 

Tuo ei välttämättä ole mitään lapsellista "iik, syön ja lihon ja paljastun"-juttua. Minulla on ollut iso trauma elämässä ja yhtä hölmö ja paljon rajoittavampi fobia. Muuten elän hyvin ja normaalisti. Olen miettinyt, josko se olisi selviytymiskeino, että kaikki ahdistuksen ja pelon tunteet suunnataan tätä yhtä epärationaalista tilannetta kohtaan, jolloin muun elämän pystyy elämään normaalina. Vähän niin kuin joillekin syntyy sivupersoonia, jotka ottavat vastaan kivun ja nöyryytykset, jotta koko ihminen ei menisi ihan hajalle. 

Vierailija
15/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ottaa ruokaa lautaselle ja olla syömättä. Kukaan ei kiinnitä syömättömyyteesi huomiota.

Minä kiinnitän huomiota ja saatanpa vaikka kysäistä miksei ruoka kelpaa.

Vierailija
16/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika puhua. Sovi että meetpikalle ruokailun jälkeen. Syöt kotona ja menet sinne kun on ruokailu ohi. Ja mee terapiaan.

Vierailija
17/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko aika puhua. Sovi että meetpikalle ruokailun jälkeen. Syöt kotona ja menet sinne kun on ruokailu ohi. Ja mee terapiaan.

Ihan vaan tiedoksi, että nuo terapiat eivät ole mikään taikatemppu. Olen itse käynyt läpi kaksi eri terapiaa ja yrittänyt hakeutua kolmannen kerran (alustavat keskustelut psh:n kanssa) eikä niillä ole saatu fobiaa mitenkään pois. Tässä olisi kyllä markkinarako jollekin, jolla olisi toimiva metodi. 

Vierailija
18/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mitä muut tekee ja tee samoin,syöminen ei voi olla ihmiselle kovin vaikeaa.

Vierailija
19/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso mitä muut tekee ja tee samoin,syöminen ei voi olla ihmiselle kovin vaikeaa.

Niin, yksi ihmisen perustarpeista. On vaikka edellispäivän ennen tilaisuutta syömättä niin eiköhän ruoka maistu.

Vierailija
20/65 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö käyttämään jotakin rauhoittavaa häiden ajan, auttaisiko se?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä