Näitä ammatteja HALVEKSUN yli kaiken!!!
Näiden ammattien harjoittajia HALVEKSIN yli kaiken!!!!
Listaan alle ne ammatit, joita halveksin ja vastapainoksi ne, joita arvostan. Mitkä ovat sinun arvostamasi ammatit ja keitä halveksit? Kerro! Mutta älä kopioi, vaan tee OMA listasi!T. Seija, filosofian maisteri (töissä)
Halveksimani ammatit
1. Siivooja
2. Kaupankassa
3. Vartija
4. Perushoitaja, välinehoitaja
5. Järjestysmies, ovivahti
6. Rekankuljettaja
7. Taksikuski
8. Bussikuski
9. Psykologi
10. Roskakuski
Arvostamani ammatit:
1. Juristi
2. Veroasiantuntija
3. Ekonomi
4. Konsernitason kirjanpitäjä
5. Lääkäri, myös psykiatri
6. Assembler-koodaajat
7. Fyysikot, kemistit
8. Geenitekniikan asiantuntijat
9. Robotiikan asiantuntijat
10. Muotoilijat (TaiKista valmistuneet)
Kommentit (35)
Halveksin näitä "olevinaan jotain" julkkiksia. Tienataan 15 000 euroa vuodessa ja leikitään keskituloista... jopa rikasta. Juu juu...
Tunnen kaverin, jonka työnä on paskan linkoaminen. Kiertää ympäri Suomea linkonsa kanssa, ja ansaitsee varsin hyvin, niin kuin arvatakin voi. Aika monella paikkakunnalla kun hukuttaisiin siihen itseensä, jos ei tuollaisia ammattilaisia olisi. Kaveri ei käytä käyntikorttia, ei tarvitse. Olisi siinä vain komea titteli käyntikorttiin: paskan linkoaja... koulutusta hänellä on insinöörin paperit.
Arvostan ihmisiä, jotka osaavat hommansa ja siten helpottavat kaikkien muiden elämää.
Miksi pitäisi halveksia mitään ammattia tai ketään ihmistä?.Minä arvostan suuresti ykköslistasi ammatteja ja ihmisiä, jotka niissä pienellä palkalla työskentelevät. Ilman niitä ei meidän kenenkään arki toimisi. Fil.maisterin pitäisi jo olla aikuinen, eikä päästää suustaan (näppäimistöltään) mitaan noin älytöntä.
-Assembler-koodaustakin tehnyt filosofian maisteri
Filosofian maisteri ei ole mikään ammatti, ei se ole mitään työtä. Ei, vaikka olisitkin sen eteen "opiskellut" vuosikausia yliarvostetussa oppilaitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa kaivaa vanhoja keskustelua aiheesta? Niitä meinaan on aika monta, ei tarvitse aina uutta aloittaa kun tällä aiheella haluaa provota.
Ekaa kertaa täällä kirjoitan.
Seija
Niin. Seija nimellä. :D muutenhan tää on sanasta sanaan sama provo kuin aiemmat provosi. :D
Ois hauska nähdä, kuinka ap eläisi, jos maailmassa ei olisi yhtään siivoojaa ja bussikuskia.
Halveksun korkeintaan niitä, jotka perivät ison yrityksen ja pääsevät kiskomaan rahaa duunarin selkänahasta ilman mitään pätevyyttä.
Arvostan kaikkia hoitoalan työntekijöitä, siivoojia, kaupan kassoja, bussikuskeja, nurmenleikkaajia, roskakuskeja, opettajia, putkimiehiä, raksamiehiä jne.. Oikeastaan kaikkia, koska jokaista ammattikuntaa ja sen edustajia tarvitaan. Itse olen ammatiltani televisiotyöntekijä, tarkemmin sanottuna leikkaaja.
Saahan sitä yleisellä tasolla keskustella mistä vain.
Esim. olisihan se maapallon kannalta hyvä juttu, että kaikki ihmiset kuolis täältä kertaheitolla. Silti en kuitenkaan toivo ihmisten kuolemaa, tai naureskele kun niin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Näiden ammattien harjoittajia HALVEKSIN yli kaiken!!!!
Listaan alle ne ammatit, joita halveksin ja vastapainoksi ne, joita arvostan. Mitkä ovat sinun arvostamasi ammatit ja keitä halveksit? Kerro! Mutta älä kopioi, vaan tee OMA listasi!T. Seija, filosofian maisteri (töissä)
Halveksimani ammatit
1. Siivooja
2. Kaupankassa
3. Vartija
4. Perushoitaja, välinehoitaja
5. Järjestysmies, ovivahti
6. Rekankuljettaja
7. Taksikuski
8. Bussikuski
9. Psykologi
10. RoskakuskiArvostamani ammatit:
1. Juristi
2. Veroasiantuntija
3. Ekonomi
4. Konsernitason kirjanpitäjä
5. Lääkäri, myös psykiatri
6. Assembler-koodaajat
7. Fyysikot, kemistit
8. Geenitekniikan asiantuntijat
9. Robotiikan asiantuntijat
10. Muotoilijat (TaiKista valmistuneet)
Aloittajalta meni nyt vähän ammatit ja arvot sekaisin, ekonomi ei ole ammatti...Itse arvostan siivojia ja kaupan kassoja, heidän palkkansa pitäisi ainakin tuplata. Joudun työskentelemään veroasiantuntijoiden ja konsernitasson kirkanpitäjien kanssa, quite boring sakkia, lisäksi huono yleissivistys ja epävarmuus paistavay läpi.:)
Mikä on APn ammatti?
Ei edes hyvä provo.
Tämä lista on täyttä asiaa. Hienhajuiset ammatit = hyi.
Ap:n ammatti on provokaattori, Kaakkois-Koitereen korkeuskoulusta valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lista on täyttä asiaa. Hienhajuiset ammatit = hyi.
Samaa mieltä!!
Mua huvittaa älyttömästi ap:n listalla assembler-koodari. Niitä kun tänä päivänä ei juurikaan ole. Kaikki muut koodarit eivät ole hänen mielestään siis yhtään mitään ;-)
Minusta on myös melkoisen hurja termi käyttää halveksua, jostain ammatista. Ja sitten niihin ammatteihin listataan yhteiskunnan perusduunien pyörittäjiä. Itse arvostan joka ikistä meistä, jotka itsensä elättääkseen tekee töitä oli ammatti sitten kirurgi tai siivooja.
T. IT-alan ammattilainen
Mille täällä näyttäisi ilman siivojia, roskakuskeja jne?! Itse en halua tietää! Arvostan todella ammatteja, jotka joutuvat meidän muiden jäljet " hävittämään"!