Vierailija

Onko täällä ketään otsikossa mainittua? Itse olen kristitty ja seurustelen miehen kanssa, joka ei ole kristitty, kuuluu kuitenkin toiseen uskontokuntaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Jos toinen toistaan ja tisen uskontoa pystyy (ihan rehellisesti) kunnioittamaan ja ei ole tarvetta käännyttää toista siihen "oikeaan uskoon" niin mikäs siinä.

Vierailija

Minä en ole naimisissa vielä, mutta kumppanini on buddhalainen (itse olen kristitty, mutta en luterilainen). Enemmän meidän keskeiset kulttuurierot vaikuttavat suhteeseen kuin uskonto, kumpikaan kun ei ole kovin uskonnollinen. Eri asia tietysti jos molemmat haluavat kovin jyrkästi säilyttää oman uskonsa ja traditionsa eikä ole valmis siitä keskustelemaan ja tekemään kompromisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo sovi, ellei se toinen uskonto ole islam.

Miksi ei sopisi islamin ollessa kyseessä? Muslimimiehethän saavat avioitua esim. kristityn kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksei sopis? Eikös ben zyskovits ole juutalainen ja on ollut musliminaisen kanssa jo vuosikymmeniä aviossa. Eiköhän tuo enemmän riipu siitä kuinka kiihkouskovaisia kumpainenkin on. Jos molemmat on maltillisia ja maallistuneita niin ei liene mitenkään mahdotonta elää yhdessä. Kiihkouskovaisen (oli se sitten mikä uskonto tahansa) kanssa on yleensä aika hankala elää.

Vierailija

Meillä mies on helluntailainen ja minä agnostikko. Eipä tuo ole mitään elämää haitannut. Välillä mies saa toki helvettiangsteja mun iankaikkisuuskohtalosta ja vähän yrittää käännyttää, mutta nykyisin jo aika heikosti kun tietää ettei se tehoa. Olen itse asiassa tehnyt selväksi että vaikka uskoisin että kristinusko helvetteineen on totta (mitä en siis usko), niin valitsisin tietoisesti helvetin, koska ko. uskonnon jumala vaikuttaa minusta niin epäoikeudenmukaiselta ja sadistiselta että en suostuisi sen taivaaseen menemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sopisi islamin ollessa kyseessä? Muslimimiehethän saavat avioitua esim. kristityn kanssa.

Toki saavat, mutta kauanko se kristitty vaimo saa olla kristitty, kun pappi/imaami on sanonut aamenet tai islamin ollessa kyseessä antanut luvan hakata vaimoa?

Vierailija

Jos olet oikeasti uskossa siis antanut elämäsi Jeesukselle niin ei kannata mennä yhteen uskosta osattoman kanssa, koska koko elämän perusta on eri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toki saavat, mutta kauanko se kristitty vaimo saa olla kristitty, kun pappi/imaami on sanonut aamenet tai islamin ollessa kyseessä antanut luvan hakata vaimoa?

Tuo on myös Raamatun mukaan luvallista. Mies on naisen pää ja sitä rataa. Suomessa jos asutaan, perheen sisäinen väkivalta ja uskonno harjoittamiseen pakottaminen ovat lailla kiellettyjä, oli kyseessä mikä kulttuuri tai uskonto tahansa. Niin kauan kuin asuu Suomessa, asiat ovat hyvin, mutta muslimin kanssa en muuttaisi muslimi(enemmistöiseen) maahan. Moni tapamuslimi taipuu hartaampaan suuntaan ympäristön paineessa. Samoin moni tapakatolinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä olen seurustellut nuorempana muslimin kanssa eikä tuo ollut - tai perheensä - teitä tapauskovaisia luterilaisia kummempia. Ääritapaukset ovat tietysti asia erikseen ihan missä uskonnossa tahansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on helluntailainen ja minä agnostikko. Eipä tuo ole mitään elämää haitannut. Välillä mies saa toki helvettiangsteja mun iankaikkisuuskohtalosta ja vähän yrittää käännyttää, mutta nykyisin jo aika heikosti kun tietää ettei se tehoa. Olen itse asiassa tehnyt selväksi että vaikka uskoisin että kristinusko helvetteineen on totta (mitä en siis usko), niin valitsisin tietoisesti helvetin, koska ko. uskonnon jumala vaikuttaa minusta niin epäoikeudenmukaiselta ja sadistiselta että en suostuisi sen taivaaseen menemään.

Sitten olet kyllä ymmärtänyt kaiken väärin :) 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sitten olet kyllä ymmärtänyt kaiken väärin :) 

Tai olisiko niin, että jos ihan Raamattua luetaan, niin Jumala on sadistinen hirviö, pikkumainen, hirvittävän määrän ihmisiä murhannut olento?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo on myös Raamatun mukaan luvallista. Mies on naisen pää ja sitä rataa. Suomessa jos asutaan, perheen sisäinen väkivalta ja uskonno harjoittamiseen pakottaminen ovat lailla kiellettyjä, oli kyseessä mikä kulttuuri tai uskonto tahansa. Niin kauan kuin asuu Suomessa, asiat ovat hyvin, mutta muslimin kanssa en muuttaisi muslimi(enemmistöiseen) maahan. Moni tapamuslimi taipuu hartaampaan suuntaan ympäristön paineessa. Samoin moni tapakatolinen.

Katolisena allekirjoitan tämän, se on se katolinen syyllisyys, joka meitä ajaa ja on vahvimmillaan kun olet pelkästään toisten katolisten ympäröimänä. :DD

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat