Kortisoni ja turvotus
Jouduin syömään pari kuuria isolla annoksella, nyt on kamala turvotus, painoa tullut yli 5 kg. Varsinkin kasvoissa näkyy kova turvotus. Kuurin lopetuksesta viikko ja vasta YKSI ainut KILO lähtenyt painoa pois. Miten nopeasti pääsen tästä turvotuksesta eroon? Tarkoitus on aloittaa treeni heti kun pystyn eli heti kun keho kestää.
Nostin yhtä vanhaa ketjua pakkotoistolla mutta se katosi, sillä kun moderointi on nykyään sellaista ettei mistään voi enää keskustella. Toivottavasti täällä olisi jollain kokemusta kortisonin sivuoireista.
Kommentit (26)
Kävin puntarilla... aloin itkeä. Onko nämä kilot tulleet jäädäkseen? Housut puristaa. Olen yrittänyt korvata nälkää juomalla enemmän teetä ja täyttämällä mahaa muulla vähäkalorisella ruoalla esim porkkana ja kurkkutikuilla. Olen vähentänyt suolansaantia entisestäänkin. Sormet ei enää nakit, mutta naama aivan kamala pallo eikä paino ole enää laskenut.
Niin ja olen voinut aloittaa vihdoin kevyen liikunnan (olen käynyt reippaalla kävelyllä joka päivä + pientä lihaskuntotreeniä päälle), ei ole siitä olo huonontunut. Mutta ei ole myöskään nesteet lähteneet liikkeelle ja lihaksia särkee aivan vimmatusti.
Nyt apuja! En ole joutunut koskaan laihduttamaan, ja laihduttaminen on ilmeisesti normaalipainoisena vaikeaa. Missä ajassa on realistista saada 4-5 kg pois?
Olen syönyt nyt 1 v 4kk kortisonia alkaen 60 mg vrk. Painoa tuli enimmillään 10 kg extra-suuret. Sairastan harvinaista, tulehduksellista sydänsairautta, sydänsarkoidoosia. Minulle asennettiin tahdistin hengen pelastamiseksi ja lisättiin solumyrkyt vielä kortisonin oheen. Nyt olen yrittänyt kaikin keinoin laihduttaa ja muutaman kilon olen saanut lähtemään kasvisruoka ja sokerilla. Itsetunto on välillä kamala, kun peilistä katsoo pöhötäti, tuntematon pallonaama. Nyt kortisoonista tuli kaihi, joten kaikkea en enää edes näe. Ihmiset ovat päivitelleet ja kauhistelee tanssija selän takana ja myös suoraan. Osa kehottaa olemaan kiitollinen hengestä.
Syön kortisonia lihasreumaan, nyt jo puoli vuotta. Turvotus on kamalaa, viime keväinen takki ei enää mahdu päälle. Miten täällä suuriakin annoksia kortisonia syövät kehottaa luopumaan maitotuotteista? Itsellä tähän vaivaan menossa kolmas kortisonikuuri 10v sisällä ja osteoporoosi sen vuoksi. Osteoporoosiin joudun syömään alendronaattia joka aiheuttaa lihas-, nivel- ja luukipuja.. kuten lihasreumakin jonka vuoksi kortisonia syön. Ja töissäkin pitäisi pystyä käymään.. Älkää hyvät ihmiset neuvoko ruokavalioita ihmisille ellette sitten ole alan asiantuntijoita! Niin ja kalkkitabletit kun eivät kaikille käy, koska aiheuttavat virtsatiekiviä.
Naama edelleen kuin marsulla, argh!