Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Me vanhemmat siirrymme vuodesohvalle olohuoneeseen... Millainen sohva kannattaa ostaa? Millaisia teillä on ja millainen on hyvä?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Meillä ei ole vuodesohvaa, päädyimme tavalliseen vuoteeseen. Mutta kauppoja kierrelleenä sanoisin, että pitää ottaa huomioon hinta. Vuodesohva, joka sopii jatkuvaan nukkumiseen, on huomattavasti kalliimpi kuin samantasoinen sänky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei kannata ostaa mitään vuodesohvaa joka öiseen käyttöön. Niissä kun vaan saa selkänsä pilalle. Minulla on pari sänky olkkarissa eikä sohvaa ollenkaan ja selkä kiittää.

Vierailija

Aikalailla kuluu sohvan jouset, jos siinä jokayö nukkuu. Siksi en kyllä paljon panostaisi. Joku halpa divaani, jossa on säilytystilaa sen divaaniosan alla. Saa sinne petivaatteet.

Vierailija

HINTA kertoo! Halvalla ei saa! Sellaiset kliksaus-systeemit saa unohtaa. Mahtuisko olkkariin pari laadukasta runkopatjaa, jotka voi naamioida kulmasohvaksi? Näin olen nähnyt monissa alan lehdissä, ja hyvältä on näyttänyt. Tarpeen mukaan saa parisängyksi.

Vierailija

Ei mitään vuodesohvia jos ei halua kipeää selkää. Ennemminkin vaikka kunnolliset patjat lattialle jotka nostaa päiväksi pois tieltä.

Vierailija

Entä levitettävä sänky?
Tarkistakaa, että kestää jokapäiväisen aukaisemisen. Missään nimessä ei suoraan lattialle vedettävää, pohja voi homehtua... Itse harkitsi sohva jossa istuinosat voi erikseen avata sängyksi.

Vierailija

Suostuttelen minäkin ostamaan kunnon sängyn.  Sohva vain istumiseen vaikka tukisikin selkää hyvin.  Vuodesohvat eivät ole kestäviä.

Vierailija

En ole tähän mennessä nukkunut vielä yhdessäkään hyvässä vuodesohvassa, ovat olleet vierailukäyttöön tarkoittuja varasänkyjkä. Selkä on ollut kipeä parin yön jälkeen.

Vierailija

Minäkin kehotan ajattelemaan asiaa uudella tavalla, eli sijoittamalla olohuoneeseen kunnon vuoteen.

Meillä on iso olohuone, jossa iso oleskeluryhmä. Vieraidemme kanssa jumitumme aina, siis ihan aina, ruokasalin pöydän ääreen, emme oikeastaan koskaan olohuoneeseen, vaikka ilta venähtäisi kunka pitkäksi.

Vierailija

Mä ostaisin futon sohvasängyn. Kivan näköinen ja selälle parempi kun joku muu vuodesohva. Toinen vaihtoehto ois joku pyöreä vuode olkkariin, missä vois sit muutenkin kaikki löhöillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään vuodesohvia jos ei halua kipeää selkää. Ennemminkin vaikka kunnolliset patjat lattialle jotka nostaa päiväksi pois tieltä.

Vois kuvitellakaan nukkuvan vetoisella lattialla joka yö!

Vierailija

Hyvää vuodesohvaa ei taida olla olemassakaan. Ne ovat kompromisseja: pitää voida nukkua ja kestitä vieraita. Ne eivät yleensä ole hyviä sohvia eivätkä hyviä sänkyjä.

Vierailija

Onhan niitä levitettäviä vuoteita, joissa siis vuoteen pohja ja patjat. Ja niissä on reunat ja sohvatyynyt. Ei se mikään paras sohva ole, joten olkkarissa olisi varmaan hyvä olla sitten toinenkin sohva.

Vierailija

Suosittelen itse myös kahta runkopatjasänkyä niin että tehdään kulmasohva ja sitten selkänoja isoista ja riittävän tukevista tyynyistä.
Vuodesohvassa ei kukaannpysty nukkumaan pysyvästi.
Toinen vaihtoehto olisi parvi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat