Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran SAA viedä sisälle kirjastoon!!!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitten saa, mutta syvältä olet silti jos niin teet. Itsekästä touhua, allergiat ovat todellisia

Vierailija
2/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pitää ulkona ettei allergiset saa oireita koirasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko juttua ollenkaan? Perusteluna mm. se, että koiraa ei nykymaailmassa voi jättää turvallisesti eteen odottamaan, se on perheenjäsen ja tärkeä olento. Toisekseen, allergisten asia on hoidettu sillä, että on useita kirjastoja joissa koirat ON kielletty - pointti on se, ettei KAIKISSA tarvitse olla koirakieltoa. Joten allergiset voivat mennä niihin heille varattuihin.

Vierailija
4/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitteko juttua ollenkaan? Perusteluna mm. se, että koiraa ei nykymaailmassa voi jättää turvallisesti eteen odottamaan, se on perheenjäsen ja tärkeä olento. Toisekseen, allergisten asia on hoidettu sillä, että on useita kirjastoja joissa koirat ON kielletty - pointti on se, ettei KAIKISSA tarvitse olla koirakieltoa. Joten allergiset voivat mennä niihin heille varattuihin.

Tämä olisi kyllä naurettavuuden huippu, että kirjastojen pitäisi ennemmin olla lemmikkieläinten käytettävissä, kuin  niille allergisten ihmisten. Kirjasto kun nyt kumminkin on ihmisiä varten, allergisia ihmisiäkin varten. Olisiko mitenkään sellainen mahdollista, ettei sitä koiraa ota just sille reissulle mukaan, jolla on käytävä kirjastossa? Ihan vaan huomaavaisuudesta muita ihmisiä kohtaan?

Vierailija
5/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitteko juttua ollenkaan? Perusteluna mm. se, että koiraa ei nykymaailmassa voi jättää turvallisesti eteen odottamaan, se on perheenjäsen ja tärkeä olento. Toisekseen, allergisten asia on hoidettu sillä, että on useita kirjastoja joissa koirat ON kielletty - pointti on se, ettei KAIKISSA tarvitse olla koirakieltoa. Joten allergiset voivat mennä niihin heille varattuihin.

Mikä pakko se koira on ottaa mukaan kirjastoreissuille?

Omassa kaupungissani ei ainakaan ole pääkirjasto mikään koiravapaa alue, valitettavasti. Sivukirjastoista en tiedä ja sijaitsevat kaukana. Vaihtoehtoja ei ole.

Pidä sinä koirasi kotona tai hoidossa kun lähdet kirjastoon äläkä rajoita muiden ihmisten elämää.

Vierailija
6/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa oireita, kun oleskelee väljässä salissa koiran kanssa. Jos näin olisi, niin eihän tällaisella ihmisellä voi olla normaalia työtä, ei voi liikkua julkisilla ym. 

Jokainen koiranperheen jäsen kantaa koiran proteiinia vaatteissaan ja paljon enemmän kontaktia saa vaikkapa lentokoneessa istuessa koiran hilseeseen kuin kirjastossa. 

Mutta jotkut "erityisherkät" tietysti saavat oireita jo koiran kuvan katselemisesta. Kun pää on pipi, niin se aiheuttaa kaikenlaista.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitää ylipäätänsä ottaa koira mukaan kirjastoreissulle? En tajua sitä.

Vierailija
8/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helvetti, sen tärkeimmän perheenjäsenen voi kyllä jättää kirjastoreissun ajaksi kotiin odottamaan! Kotona on ihan turvallista. Ei niitä piskejä tarvitse joka paikkaan raahata mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyväksyn jokaisen lukutaitoisen koiran tuomisen kirjastoon. Ja kissan kans.

Vierailija
10/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt vain joukolla ottamaan koirat mukaan kirjastoon! Siellä ne sitten varisuttelevat karvojaan ja proteiinejaan lattioille ja sohville ja haukkuvat ja murisevat toisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kissankin sitten saa? Eihän sitäkään voi jättää turvallisesti ulos odottamaan? Entä jos tulee hevosella?

Vierailija
12/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää ylipäätänsä ottaa koira mukaan kirjastoreissulle? En tajua sitä.

Tulee koiralle hyvä lenkki samalla. Miksi jättäisin kotiin? 

Jonkun tuntemattoman allergisen takia? Ja niin allergisia, jotka siitä kärsisivät on varmaan yksi tuhannesta. Tuskin osuu samaan aikaan paikalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nämä turhasta valittavat allergiset ovat kuin "tuoksuyliherkät". Koko maailma pitäisi muuttaa heitä varten. Ei pyörätuolissa istuvatkaan vaadi muita kävelemään käsillään.

Vierailija
14/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nämä turhasta valittavat allergiset ovat kuin "tuoksuyliherkät". Koko maailma pitäisi muuttaa heitä varten. Ei pyörätuolissa istuvatkaan vaadi muita kävelemään käsillään.

Siis nythän maailmaa halutaan muuttaa lemmikkieläinten  omistajien vaatimuksesta. Aikaisemmin varmasti eläinten tuominen kirjastoihin oli kielletty lähinnä mahdollisen sotkun ja häiriön vuoksi, joka vastaan Pupen isi ja äiti nyt ovat valittaneet. Kyllä meidän Puppe on kiltti koira, ei se sotke, eikä hauku. Niin kerta, Pupen on päästävä kirjastoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä kotimaassani koira sai olla mukana ravintoloissa, vaatekaupoissa, kirjastossa... Ja ihan sivistynyt valtio, Alankomaat, oli kyseessä. Miksi ei, jos koira on hyvin koulutettu.

Vierailija
16/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjo-Pippaliina on erityisherkkä, tuoksuyliherkkä, allerginen, astmaattinen. Hänen takiaan kaikki lemmikkieläimet pitää teurastaa, koska isin ja äitin pieni Purjo-Pippaliina ei muuten voi toteuttaa itseään! Ymmärrättekö!

Vierailija
17/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purjo-Pippaliina on erityisherkkä, tuoksuyliherkkä, allerginen, astmaattinen. Hänen takiaan kaikki lemmikkieläimet pitää teurastaa, koska isin ja äitin pieni Purjo-Pippaliina ei muuten voi toteuttaa itseään! Ymmärrättekö!

Pöhkö.

Vierailija
18/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oishan se kiva, että sais hoidettua koiran kusettamisen jonkun muun kanssa samaan aikaan. Sitä koiraa kun saa muutenkin juoksuttaa tarpeeksi. Mutta jos minä menen kirjastoon, niin haluan olla siellä rauhassa. Kirjaston kuuluu olla sellainen rauhoittumisen paikka. Koirien kanssa ei näin olisi. 

Ja voisin veikata, että ne rupeaa merkkailemaan sisälläkin omaa reviiriään. Ja se ei olisi kiva se.

Vierailija
19/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen mukaan siis koira kirjastossa ei riko perustuslakia. Kuitenkin kirjastotoimen on huolehdittava siitä, että myös koirattomia kirjastoja on olemassa, eli kaikkiin kirjastoihin ei koiria saa viedä (niihin, joihin koiran tuonti on kielletty).

Vierailija
20/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka on erittäin allerginen koirille. Hän ei voi olla samassa tilassa koiran kanssa. Kun hän liikkuu tuolla kaupungilla, hänen on käännyttävä pois vaikkapa kahvilasta, jossa on vaikkapa näkövammainen opaskoiransa kanssa. Hän tekee sen mukisematta, sillä tuo ihminen tarvitsee koiransa voidakseen liikkua ihmisten ilmoilla. Hän menee johonkin toiseen kahvilaan, jossa ei onneksi sillä hetkellä ole juuri koiria. Mutta häntä todennäköisesti harmittaisi kääntyä kirjaston ovelta, jos siellä olisi useita koiria sen vuoksi, ettei joku halua jättää lemmikkiään pois kirjastoreissulta, kun ei kerran ole pakko. Mutten usko, että hän alkaisi vaatia, että lemmikki on teurastettava. Ei, hän on fiksu ihminen, eikä sekoita asioita edes omassa päässään, kuten jotkut tässä ketjussa tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän