Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kohtaa kannattaa antaa vanhojen tuttujen olla ja etsiä uusia ystäviä

Vierailija
31.10.2024 |

Kun ei sovi nähdä, ei reagoi somessa laittamaani kommenttiin mitään...niin kannattasko vaan antaa olla ja etsiä uusia ihmisiä kenen kanssa ystävystyä? Missäs aikuiset nykyään tutustuu uusiin ihmisiin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne, mutta kun useampikin ystävä on mut ghostannut, olen alkanut ajatella että itsessäni on jotain vikaa. 

Vierailija
2/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskikö yksinäisyys. Miltä tuntuu olla se kiusallinen sinkku, joka jämähti teini-ikään kun muut aikuistuivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne, mutta kun useampikin ystävä on mut ghostannut, olen alkanut ajatella että itsessäni on jotain vikaa. 

Olet jäljillä.

Vierailija
4/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina kannattaa olla avoimena uusien tuttavuuksien suhteen,  jos nämä vaikuttavat kivoilta ihmisiltä. Uusia ystävyyksiä syntyy tuttavuuksista ajan mittaan ja entiset ystävät vaihtuvat, se on ihan luonnollista. Vain muutamat ystävät ovat säilyneet läpi elämän.

Olen jättänyt portin auki niille ystäville, joista olen vieraantunut, jos olen heistä pitänyt, mutta kertaakaan tuollainen laimentunut ystävyys ei ole palannut takaisin läheiseksi. Molemmat ovat varmaan löytäneet muita, paremmin elämään sopivia ystäviä tilalle.

Vierailija
5/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskikö yksinäisyys. Miltä tuntuu olla se kiusallinen sinkku, joka jämähti teini-ikään kun muut aikuistuivat?

Ymmärräthän, että myös parisuhteessa olevalta voi kaverisuhteet haalistua.

Vierailija
6/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on oma valinta, jos raajat toimii.

Vierailija
7/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa vaan antaa olla.

Vierailija
8/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karusti sanottu, mutta juuri näihän se menee. Ystävyyssuhde on solmittu tietyssä elämänvaiheessa tai tiettyyn tarpeeseen, ja nämä alkuperäiset motiivit eivät enää täyty, kun se elämä menee eteen päin.

Vierailija
9/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta. Yhteen hmissuhteeseen takertujilta tuppaavat muut häviämään. 

Oli se suhde itsesi tai jonkun muun kanssa.

Vierailija
10/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma virhe. Hyvä kun tajuat.

Vierailija
11/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuntuu ettei ole ystävyyssuhdetta niin menkää eteenpäin.

Vierailija
12/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsuudesta saakka yhtään ystävää eikä varmasti tarvitsekaan olla. Ystävyyssuhteet hiipuu ja vaihtuu uusiin eikä mikään ystävyys säilyy hoitamatta. Mutta en silti ole yksin enkä yksinäinen.

Pitäisi tajuta, että ainut pysyvä asia on jatkuva muutos. Huolehdi jatkuvasti niistä ihmisistä joita sinulla on, mutta pidä ovi auki uusillekin.

Eikä näitä ihmisiä tarvitse lokeroida lapsellisesti.

Vierailija
13/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä on jokin naamakirjaystävyys kyseessä niin hoi hittu. 

Vierailija
14/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, kun ei enää jaksa selittää miehelle, kenen kanssa kävin kahvilla ja kuka se Minna oikein on. 

Vierailija
15/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteistaan on vain itse vastuussa. On helppo jättää ne hoitamatta ja eräänä päivänä tajuta olevansa ypöyksin.

Mutta silloin lähdetään harrastamaan ja tutustutaan uusiin ihmisiin. 

Mua hyytää joidenkin hinku ripustautua muihin ihmisiin, kun itse en sitä harrasta. Mulle sopii hyvänpäivän tuttuus ja tietty pieni välimatka. En todellakaan halua näin 60-vuotiaana leikkiä bestistä.  Nämä on herkkiä asioita, joissa kuitenkin puhuminen ja kuunteleminen kovasti auttaa.

Vierailija
16/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, kun ei enää jaksa selittää miehelle, kenen kanssa kävin kahvilla ja kuka se Minna oikein on. 

Ei normaalissa suhteessa tarvitse noita selittää.

Vierailija
17/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla edes kontrolloiva suhde eikä sellainen "symbioosisuhde", jossa ollaan vain puolison kanssa että ystävyyssuhteet voivat laimeta. Siihen riittää jo ihan vaikka molempien elämäntilanne ja kiireet sen ympärillä.

Vierailija
18/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta aktiivisuudesta kiinni tämä. Jos ei sun perheellistyneellä ystävällä ole aikaa tavata, kutsu itsesi sen luokse kylään ja imuroi vaikka.

Tutustu sen lapsiin jos ei omia ole. Ole itse hyvä ystävä äläkä odota, että se toinen on vain sun tarpeitasi tyydyttämässä.

Ja kun alat seurustella, älä hylkää entisiä ystäviäsi. Joka parisuhteessa tulee pian arki vastaan ja on hyvä, että on muitakin juttu- ja harrastuskavereita.

Muut poissulkevasta symbioosista on lyhyt matka täydelliseen yksinäisyyteen. 

Vierailija
19/19 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiin tutustuu ihan missä vain, jos vain tekee aloitteen. On sitten eri asia syntyykö niistä enempää kuin se yksi hetki, mutta jo sekin että ihmisistä saa juttuseuraa on ihan hauskaa. Yllättävän moni tykkää puhua vieraan kanssa ja jotkut aivan kaikesta. Viimeksi jymähdin keskustelemaan syvällisiä lounaspaikassa kolmeksi tunniksi samaan pöytään istahtaneen naisen kanssa, eikä kummallakaan onneksi ollut tiukkaa aikataulua. 

Uskon, että ihmiset viipyvät meidän elämässä sen ajan kuin tarvitsee. Pitkätkin ystävyydet voivat päättyä ja vaikka se surettaa on vain hyväksyttävä tosiasiat.  En koe, että kenessäkään olisi mitään vikaa. Arvot ja tarpeet ohjaavat meitä enemmän kuin myönnämmekään. Oikku hiljaa erottavat ystävästäkin.

Omalla kohdallani mietin nyt eniten sitä, että uskaltaisin reissata ulkomaille yksin omatoimisesti. Kaverin kanssa se on ollut helppoa, mutta on tosi vaikea saada reissukaveria ja en jaksa haahuilla sellaisen mahdollisuuden perässä enempää. Matkaseuraa en etsi somesta, koska en usko hyvään tuuriin löytää hyvää tyyppiä somesta.