Koiran SAA viedä sisälle kirjastoon!!!
http://www.metro.fi/uutiset/a1387815832556?ref=tf_iokboksi&utm_campaign…
Siinä teille faktaa, valittajat.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi pitää ulkona ettei allergiset saa oireita koirasta.
Allergiset hoidattakoon allergiaansa ja lakkaavat kitisemästä kaikkialla että juuri heidän oikkujensa mukaan pitäisi nyt kaikkien elää! On se kumma kun aina löytyy joka asiaan joku joka on just sopivasti allerginen jollekin. Minäkin olen allerginen jonottamiselle joten mun pitää siksi aika päästä jonon ohi kaikkialle .
Tämä oli nyt kyllä aika huono perustelu.
Keitä varten kirjastot ovat?
Yläpeukku: ihmisiä
Alapeukku: eläimiä
Koiranomistajana mun ensimmäinen ajatus oli, että en ikinä kehtaisi viedä kuraista koiraa kirjastoon :D Ja Suomessahan ne koirat on kuraisia vähintään puolet vuodesta.
Kiva ajatus ja varmasti ihan toimivakin pienirotuisien haukkujen kanssa, mutta itse en lähtisi 45-kiloisen duracell-pupuni kanssa kirjastoon heilumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi pitää ulkona ettei allergiset saa oireita koirasta.
Allergiset hoidattakoon allergiaansa ja lakkaavat kitisemästä kaikkialla että juuri heidän oikkujensa mukaan pitäisi nyt kaikkien elää! On se kumma kun aina löytyy joka asiaan joku joka on just sopivasti allerginen jollekin. Minäkin olen allerginen jonottamiselle joten mun pitää siksi aika päästä jonon ohi kaikkialle .
Tämä oli nyt kyllä aika huono perustelu.
Öh..no eihän ollut. Vaan loogisin ratkaisu ongelmaan. Ongelmaan joka on näillä kaikelle allergisilla jotka vaativat maailmaa muuttumaan heidän takiaan. Siedätyshoidot ja allergiat on keksitty. Minäkin olin nuorena allerginen lähes kaikille eläimille, heinille ja siitepölylle. 10 vuotta sitten otin kolme kania, ja kotini on nyt täynnä heidän karvojaan ja heiniä, sekä halailen heitä ja hankaan naamaani heihin päivittäin. Ja tadaa - allergiat ovat kadonneet! Käytin nuorena myös allergialääkkeitä siitepölyallergiaan keväisin, mutta kun aloin syömään hunajaa ympäri vuoden ja vain altistin itseni siitepölylle ja ulkoilmalle, loppuivat allergiaoireetkin.
Muutkin allergiset voisivat lopettaa sen kitinän ja alkaa tehdä ongelmilleen jotain jotta hekin voisivat kohdata ulkomaailman. Jos ei siedätyshoidoilla, niin ainakin käyttämällä säännöllisesti allergialääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka on erittäin allerginen koirille. Hän ei voi olla samassa tilassa koiran kanssa. Kun hän liikkuu tuolla kaupungilla, hänen on käännyttävä pois vaikkapa kahvilasta, jossa on vaikkapa näkövammainen opaskoiransa kanssa. Hän tekee sen mukisematta, sillä tuo ihminen tarvitsee koiransa voidakseen liikkua ihmisten ilmoilla. Hän menee johonkin toiseen kahvilaan, jossa ei onneksi sillä hetkellä ole juuri koiria. Mutta häntä todennäköisesti harmittaisi kääntyä kirjaston ovelta, jos siellä olisi useita koiria sen vuoksi, ettei joku halua jättää lemmikkiään pois kirjastoreissulta, kun ei kerran ole pakko. Mutten usko, että hän alkaisi vaatia, että lemmikki on teurastettava. Ei, hän on fiksu ihminen, eikä sekoita asioita edes omassa päässään, kuten jotkut tässä ketjussa tekevät.
Tuon tasoiseen allergiaan pitäisi kyllä jo olla lääkitys ja kokeilla siedätystä yms. Jos ei voi olla hetkeäkään edes samassa salissa koiran kanssa, oireita tulee varmasti jo koiranomistajien vaatteista eli täysin normaaleista ihmisten kohtaamisista. En usko, että kenenkään kurkku turpoaa kiinni siitä että käy samassa kirjastossa tai kahvilassa missä on samaan aikaan opaskoira ellei sitten mene sen lähelle. Korkeintaan tulee aivastus ja siihen ei kuole.
Ymmärrän kotioloissa tietysti superallergisia, mutta monet myös tuntuvat liioittelevan oireiden vakavuutta. Esim. sukulaiseni joka on aina ollut allerginen eläimille ja erityisesti kissoille otti taloonsa silti kissan, antoi sen nukkua sängyssään ja kuinka ollakaan siedättyi sille. Allergiathan johtuvat pitkälti liiasta hygieniasta ja siitä ettei ole altistunut tarpeeksi pölylle, siksi sille VOI myös siedättyä tai oireet ainakin helpottua. Astma yms sitten tietysti erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Keitä varten kirjastot ovat?
Yläpeukku: ihmisiä
Alapeukku: eläimiä
Tyhmyri.. Ei tuollaista voi kysyä edes. Ei sitä koiraa sinne niiden kirjojen takia viedä, vaan sen takia ettei sitä uskalla jättää kirjaston ulkopuolelle. Kirjastossa ei yleensä viivytä kauaa, joten hyväkäytöksinen koira voi aivan hyvin kävellä senkin ajan mukana hyllyjen välissä.
Koiravihakommentit ovat ei niin täysipäisten kissaihmisten kirjoittamia.
Ihmiset > eläimet. Näin ollen koiria saisi viedä kirjastoon, mutta heti kun tulisi yksikin ihminen, jota ne siellä haittaisivat, ajettaisiin ne ulos.
Vierailija kirjoitti:
Koiravihakommentit ovat ei niin täysipäisten kissaihmisten kirjoittamia.
Eivät ole. Terveisin loukkaantunut täysipäinen kissaihminen, joka riemuitsee tästä päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
No, oishan se kiva, että sais hoidettua koiran kusettamisen jonkun muun kanssa samaan aikaan. Sitä koiraa kun saa muutenkin juoksuttaa tarpeeksi. Mutta jos minä menen kirjastoon, niin haluan olla siellä rauhassa. Kirjaston kuuluu olla sellainen rauhoittumisen paikka. Koirien kanssa ei näin olisi.
Ja voisin veikata, että ne rupeaa merkkailemaan sisälläkin omaa reviiriään. Ja se ei olisi kiva se.
Aikuiset koirat ovat sisäsiistejä. Se, jolla niin häiriintynyt koira on, että rupeaa sisälle pissaamaan, pysyköön tietenkin poissa. Samoin muutenkin huonosti käyttäytyvät koirat jääkööt kotiin.
Sillä sitä tietysti koiran saa tällaiseksi, kun eristää muusta elämästä kuin kodista ja koirapolusta.
Allergiset hoidattakoon allergiaansa ja lakkaavat kitisemästä kaikkialla että juuri heidän oikkujensa mukaan pitäisi nyt kaikkien elää! On se kumma kun aina löytyy joka asiaan joku joka on just sopivasti allerginen jollekin. Minäkin olen allerginen jonottamiselle joten mun pitää siksi aika päästä jonon ohi kaikkialle .