Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa duuneissa olette, jos kerran lomansaanti on ongelma???

Vierailija
26.12.2015 |

Luin tota Bali-ketjua ja pisti silmään miten moni ihmetteli sitä että voi ottaa 2 vkoa lomaa "tosta vaan". Millaisissa työpaikoissa olette te, joille lomansaanti on hankalaa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikealan yritys, 3vuorotyö. 1 viikko talvilomaa ja 4 viikkoa kesälomaa..mun työn osaavia henkilöitä talossa 10 kpl. Jos joku saikullakin nii muut tekee ylitöitä tai jos ei tee nii linja seisoo. Siinä ei hirveesti ylimääräisiä lomia jaella :(

Vierailija
22/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin kun luin ketjua. Itse pystyn suhteellisen nopealla aikataululla ottamaan lomaa viikon-pari. Niinkuin sanoin Bali-ketjussa niin voihan kuka tahansa meistä vaikka loukkaantua/sairastua yhtäkkiä eikä ainakaan mun työpaikka siihen kaadu. Noh, ite luen sähköpostit lomalla ja vastaan kiireellisimpiin/delegoin työkaverille. Ja teen toimistotyötä.

Työnantajana voin sanoa, että on eri asia ottaa sijainen tuuraamaan sairastunutta kuin sitä, joka päätti lähteä tuosta vain lomalle. Vuokrayrityksen väki on aika äkkiä vakituisesti töissä, jos joku päättää pitää saldovapaita ihan itsekseen. Ei kukaan omista töitään, mutta palkan saan työn tekemisestä. Eikä meillä työsähköposteja lueta Balilla hotellin aulassa, siellä kun tuskin on tietoturva samaa luokkaa kuin työpaikan intrassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin kun luin ketjua. Itse pystyn suhteellisen nopealla aikataululla ottamaan lomaa viikon-pari. Niinkuin sanoin Bali-ketjussa niin voihan kuka tahansa meistä vaikka loukkaantua/sairastua yhtäkkiä eikä ainakaan mun työpaikka siihen kaadu. Noh, ite luen sähköpostit lomalla ja vastaan kiireellisimpiin/delegoin työkaverille. Ja teen toimistotyötä.

Hmm, tulipas alapeukkuja. Musta on hyvä etten oo korvaamaton. Pidän muutenkin palkattomia jos vaan saan ja matkailen, ainakin joka talvi oon käynyt 3 viikkoo jossain kaukomaassa ja matkat on tälläkin hetkellä varattu niin helmikuulle 2016 ja helmikuulle 2017. Seuraavasta matkasta ilmoitin pomolle pari viikkoa sitten, tai siis tarkat päivämäärät. Kai oon sitten valinnut työpaikkani hyvin jos muualla ei onnistuisi, mulle talven kaukomaamatkailu on ihan elinehto että jaksan pimeän talven yli.

Sinä olet melkoinen kauhutyöntekijä. Siirsin joulukuun alussa kaltaisesi avustaviin tehtäviin, koska joustoa toiseen suuntaa ei löytynyt lainkaan ja irtisanominen on hankalaa. Mutta onneksi voi aina talon sisällä siirtää työhön, jossa ei saa provisiota.

Vierailija
24/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi melkein mieli kysyä, millaisissa töissä voi ottaa 2 viikkoa lomaa "tosta vaan". Millaisissa töissä ei tarvitse miettiä sitä, jääkö työpaikalle tarpeeksi väkeä hoitamaan hommat, tai saako omat pakolliset jutut tehtyä ennen lomaa tms?

Esimiehen hommia. Jos ihmisten lomat jää pitämättä tai työntekijät joutuvat järjestelemään itse lomiaan, niin sen osaston esimies saa kenkää. t. esimiehen esimies

Vierailija
25/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkija.

Itsekin olen tutkija ja saan käytännössä valita loma-aikani. Niinä aikoina kun toimin opettajana, on lomat sovitettava opetuksen mukaan.

Vierailija
26/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensihoitaja ja palomies. Katsos on töitä jotka voi hoitaa liukuvasti silloin kun ehtii, ja on töitä joka on hoidettava minuutilleen just oikeaan aikaan.

Vierailija
27/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ihme, että EK on hiiltynyt suomalaisten työsuhde-eduista ja muista oikeuksista, jos kerran kuka vaan voi ihan tuosta vain ottaa kaksi viikkoa lomaa. Ei suomalaisia turhaan sanota maailman laiskimmaksi ja työtävieroksuvaksi kansaksi. Ja samaan aikaan kitistään jostain pakkolaeista ja irtisanomisaallosta. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
28/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Jos lähden omalle lomalle, on minun hankittava sijainen ja maksettava hänen palkkansa.

Vierailija
29/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen itse koko työikäni (20v) ollut toimistotöissä pienehköissä (12-30 hlöä) firmoissa, ja aina on ollut helppoa sopia lomat. Osaan itse katsoa ja sopia että saan raportit, palkat yms hoidettua ajallaan (vaikka etukäteen tai jälkikäteen), eli ei tule mieleenkään eses ehdottaa että lähtisin lomalle n-y-t nyt tai kuun kiireisimpään aikaan. Eikös siinä bali-ketjussakin lähtö ollut vasta maaliskuussa?

Hui kauhee, en koskaan vois kuvitellakaan olevani työpaikassa jossa pitäs vaan tyytyä siihen että ylhäältä ilmoitetaan että sun loma on sitten tuolloin (vaikka tietenkin tiedän että lain mukaan ta määrää milloin loma). Vapaata olen saanut aina, palkatonta jos ei lomat/lomarahavapaat riitä.

Olen tainnut tehdä hyvän ammatinvalinnan!

Vierailija
30/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^öö, palkkoja ei tietenkään jälkikäteen. Ap

Vierailija
31/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sairaalassa päivystävälllä alalla. Leikkausosastolla ei pistetä leikkaussaleja kiinni sen mukaan miten haluan lomailla...

Vierailija
32/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja lomaa ei ole ollenkaan. Kesät olen työttömänä.

Syyslomaviikon ja talvilomaviikon teen suunnitelmia. Työaika 38,25/vko.

Ai niin nyt olen joululomalla.

Vierailija
33/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtä, ei lomaa, ei varaa lomailla tai tehdä oikeastaan yhtään mitään. Joku idiootti on tästä tilasta vielä kateellinen...

Vierailija
34/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman saaminen ei ole silloin ihan helppoa jos tekee työtä johon tarvitaan sijainen loman ajaksi. Eikä kyllä olisi varaakaan pitää 2viikkoa palkatonta.

Vierailija
35/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sairaalassa päivystävälllä alalla. Leikkausosastolla ei pistetä leikkaussaleja kiinni sen mukaan miten haluan lomailla...

Oikeastaan vähemmän kiireelliset leikkaukset lykätään kesän ajaksi tauoille joten kyllä pistetään. Ei tietty yksittäisen lääkärin vuoksi.

Vierailija
36/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja lomaa ei ole ollenkaan. Kesät olen työttömänä.

Syyslomaviikon ja talvilomaviikon teen suunnitelmia. Työaika 38,25/vko.

Ai niin nyt olen joululomalla.

Mitä suunnitelmia? Ope

Vierailija
37/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla. Mulla oli kerran kertynyt äitiysloman jäljiltä ylimääräistä lomaa ja varasin lokakuussa helmikuulle kahden viikon matkan. Lähempänä ajankohtaa alkoi sekä linjaesimies harmitella lupaamaansa lomaa ja projektipäällikkö oli aika nyreänä, että "kuka on kahden viikon loman luvannut?". Ei todellakaan ollut helppoa yleensäkään olla kahta viikkoa putkeen pois. Joulun pyhät oli ok ja kesäloman sai heittää heinäkuulle vapaasti, mutta ylimääräisistä lomista ei puhettakaan useimpina vuosina. Viikon talviloma ja mahdolliset liukumat sai pitää vapaana sitten, kun sopi. Yleensä 1-2 päivän erissä, jos sitäkään. Jossain vaiheessa joku esimies keksi, että liukumapäiviä ei saa pitää viikonlopun yhteydessä. (en vieläkään tajua tätä)

Yksi työkaveri pyysi palkattoman vapaapäivän järjestellääkseen tyttärensä häitä yhden perjantaina. Esimies ilmoitti, että "täällä ollaan töissä, eikä lomailemassa". Lopulta sai kyllä sen vapaansa, mutta pienen väännön jälkeen.

Tiedän, että joissain firmoissa on helpompaa, mutta ainakin omat kokemukset (kolme firmaa) on, ettei palkattomia todellakaan saa helposti ja lomarahoja ei ole enää 10 vuoteen voinut vaihtaa lisävapaiksi. Tuntuu, että julkisella asia on toisin. Ehkä niillä ei ole niin paljoa töitä vai miten työt saadaan hoidettua, kun porukka voi pitää ylimääräisiä lomia?

Vierailija
38/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa edellisessä työpaikassa (kaupassa esimiestehtävissä) ei olisi pystynyt lähtemään "tuosta vaan". Toisessa näistä paikoista sai reilusti ennakkoon pyytämällä palkatonta esim. matkaa tms varten. Toisessa ei sitten joustettu yhtään, vaikka työt ja resurssit olisi saatu helposti järjestettyä. Molemmat saman ketjun liikkeitä, joten ihan esimiehestä kiinni oli tuo.

Nykyisessä työssä itsenäisenä, provisiopalkkaisena myyjänä pystyn irrottautumaan lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija
39/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla. Mulla on vielä kesälomia pitämättä 20 päivää. Ja talvilomat on jo lyöty lukkoon, en ehdi pitää ollenkaan.

Vierailija
40/41 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan virkamies, lomaa 38 arkipäivää eli 7,5 viikkoa. Kun pidän keällä 4 viikkoa, nyt joulun aikaan 2 viikko ja kevääksi jää vielä puolitoista viikkoa. Loman voin ottaa jopa parin päivän varoitusajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan