Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Pari tuntia oltiin ehditty miehen vanhemmilla olla kun puheeksi tuli meidän muuttomme yhdysvaltoihin. Talo on hankittu ja miehellä todella hyväpalkkainen työ siellä. No heti alkoi anoppi haukkumaan valintaamme, eka valitti siitä kuinka on pakko raahata pienet lapset (2kk ja 2v) toiselle puolell maailmaan, turvattomaan paska maahan jossa paljon rikollisuutta, huono terveydenhuolto, huono koulutus, ihmiset tyhmiä ja lihavia ja tietämättömiä kusipäitä jotka ei osaa tehdä mitään oikein, sitten kun oli saanut kaiken paskan ulos maasta alkoi minun haukkumiseni, siitä kuinka manipuloin hänen poikaansa, tukahdutan hänet, en huolehdi lapsistani, olen huono äiti ja lista vaan jatkuu. Kunnes sain tarpeekseni, nousin pöydästä hyvinkin kuuluvasti, kaataen tuolin (vahinko), otin lapset syliin ja sanoin ettei hän tule mua tai mun lapsia enää näkemään jos noin paljo mua vihaa (rakastaa siis hyvin paljon heitä) en ottanut edes ulkovaatteita/kenkiä mukaan, vaan menin suoraan autoon, lapset takapenkille ja kaasulla pois. Seuraavana päivänä sain piiiitkän viestin häneltä kuinka on pahoillaan ja plaaplaaplaa, on tehnyt aiemminkin noin että haukkuu mut maasta taivaaseen, mutta nyt uhkailu ettei lapsia enää näe näköjään säikäytti, ja nyt en tiedä että pitäiskö antaa anteeksi. En haluaisi riistää lapsiltani isoäitiä (oli sitten kuinka kusipää tahansa mua kohtaan) mutta en silti haluaisi sopiakkaan hänen kanssaan...

Sivut

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Inhottava tilanne. :( Mutta totta kai sovit hänen kanssaan, koska kyseessä ei ole vain sinun ja anoppisi välit, vaan myös lapsenne.

Kiinnostaisi kyllä tietää, että mitä miehesi teki tämän kaiken sattuessa? Puolustiko sinua? Entä aiemmin, jos kerran anoppi on "käynyt päälle" aikaisemminkin? Onko anopilla jotain syytä olla vihainen, katkera tai tyytymätön toimintasi johdosta?

Ehkä USA-Suomi välimatka tekee suhteille vain hyvää. Mutta sopia kyllä täytyy, vaikka kuinka kirpaisee. Ole se fiksumpi, nouse riidan yläpuolelle ja anna anteeksi. Älä silti enää päästä lähelle, sillä todelliset karvat on nyt näytetty.

Vierailija

Se, että sinä et tule anoppisi kanssa toimeen ei todellakaan ole mikään syy viedä lapsilta mummua.
Mitä miehesi sanoi äidilleen? En voisi kuvitellakaan että oma mieheni istuisi tuppisuuna jos äitinsä alkaisi mulle avautuun. Tai jos oma äitini haukkuisi mieheni niin todellakin puuttuisin ja tekisin jutulle stopin. Mutta kuten jo sanoin, älä käytä lapsia kiristysvälineenä.

Vierailija

Toisaalta, anoppi oli hyvin pitkälti oikeassa amerikkalaisesta kulttuurista/yhteiskunnasta ja amerikkalaisista, mutta ei hän käyttäytynyt kuten normaalin ihmisen kuuluu käyttäytyä. Syynä voi tietysti olla että sinä olet ärsyttävä miniä, ja että anoppi menetti ensin poikansa sinulle, ja nyt vielä sinä viet lapsenlapsetkin maapallon toiselle puolelle, ja hän menettää kaikki. Noin pienet lapset, niin vaikka olette vaikka puoli vuotta niin että ette käy Suomessa, ehtii lapset unohtaa isovanhempansa eikä minkäänlaista sidettä synny.

Vierailija

Ymmärrän, että suutuit. Olisin minäkin suuttunut. Mutta toisaalta ymmärrän anopin purkavan turhautumistaan siitä, että rakas perhe matkustaa kauas rapakon toiselle puolelle, ties milloinka näkee teitä ja pelkoa vieraasta kulttuurista ja maasta, että mitä kaikkea voi sattua. Turhaan sinä kaunaat kannat. Anna anteeksi, mutta tee samalla selväksi, että sinulle ei enää noin puhuta. Ja miehesi saa tehdä saman selväksi ja korostaa omaa osuuttaan muuttoon.

Vierailija

Vanhoilla ihmisillä on usein känkkäränkkäpäiviä. Helposti unohtuu juoda tarpeeksi nesteitä päivän aikana, kahvi ja moni lääkitys kuivattaa kehoa ja huono olo tekee ärtyisäksi. Maailmanmenosta ei ymmärretä ja tulee tälläisiä purkauksia. Pitää antaa mennä toisesta korvasta ulos tai torua mummoa jos suusta pääsee liikaa sammakoita.
Kutsutte mummon sitten kylään jenkkeihin niin varmasti ymmärtää että huoli on ollut aivan turhaa. Tuollainen mahdollisuus on hieno koko teidän perheelle, kaikkea hyvää tulevalle vuodelle teille!

Vierailija

Mun anoppi syyttää myös mua aina kaikesta. Vaikka hänen poikansa olisi suoraan "syyllinen", vika käännetään jollain keinoin mun syyksi.
Sama juttu varmaan sun anopilla. Ei halunnut ajatella, että hänen poikansa lähtee ja vie lapsenlapset kauas ihan omasta tahdosta, vaan syyttää siitä sua.

Vierailija

Ö

Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla ihmisillä on usein känkkäränkkäpäiviä. Helposti unohtuu juoda tarpeeksi nesteitä päivän aikana, kahvi ja moni lääkitys kuivattaa kehoa ja huono olo tekee ärtyisäksi. Maailmanmenosta ei ymmärretä ja tulee tälläisiä purkauksia. Pitää antaa mennä toisesta korvasta ulos tai torua mummoa jos suusta pääsee liikaa sammakoita.
Kutsutte mummon sitten kylään jenkkeihin niin varmasti ymmärtää että huoli on ollut aivan turhaa. Tuollainen mahdollisuus on hieno koko teidän perheelle, kaikkea hyvää tulevalle vuodelle teille!

Niin,vanhoilla ihmisillä,viiskymppisillä tuppaa juominen unohtumaan. Jotenkin työelämässä kuitenkin pitää vielä viitisentoista vuotta kyetä olemaan. No joo,ei tainnut olla anopin iästä puhetta aloittajan viestissä.

Vierailija

Törkeää käyttäytymistä anopilta, vielä lasten kuullen ja joulurauhan aikana. Naurettavaa syyttää miniää siitä että oma poika vie perheensä ulkomaille oman työnsä takia; heidän poikansa edistää uraansa ja se on miniän vika...

Ilman sinua anopillasi ei noita lapsenlapsia olisi. Minä en vastaavassa tilanteessa pyörtäisi sanojani. Hyvä että muutatte. Se tekee pesäeron helpommaksi.

Vierailija

No toivottavasti sulla on lapsille toiset talvitamineet tai miehellä toinen auto, jolla tuli kotiin. Aika taitava olet, kun toisessa kainalossa on 2v ja toisessa kädessä vauva kopassaan ja saat keploteltua ovet auki ja lapset sinne sisään ennen kuin mies huomaa, mitä olet tekemässä.

Enkä ymmärrä purkaustasi: olette lähdössä USAan, ei se mummi sinne tule lapsia hoitamaan.

Vierailija

Mun yksi vanhempi työkaveri aikanaan rähjäsi jopa meille työkavereilleen, kun oli niin sydämistynyt, kun hänen aikuinen tyttärensä kehtasi muuttaa töiden perässä (arkkitehti) Tanskaan! Taitaa olla vaan mammalle liian raskasta, että lähdette kauas ja purki sen kaiken sitten ikävällä tavalla sinuun. Ei kuitenkaan kannata kaikkia siltoja takanaan polttaa. On teillä varmaan hyviäkin hetkiä joskus ollut? Kannattaa edes joku näennäinen sopu tehdä.

Vierailija

Mies oli ulkona isänsä kanssa, aina kun snoppi slkaa aukomaan päätään minulle tekee hän silloin kun hänen oma miehensä ja minun mieheni eivät ole paikalla, ja kyllä olen miehelleni kertonut äitinsä käytöksestä, ja hänkin on siitä äidilleen sanonut monet kerrat mutta ei vaan mene perille...

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko anoppi perustellut käytöstään?

Pitäisikö tälle joululle keksiä uusi provo, nostamasi on jo 3 vuotta vanha.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat