Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaat vaan murenee

Vierailija
26.12.2015 |

Hemmetti että alkaa pelottaa jo tämä hampaiden hajoaminen :/

Nyt seuraavaksi poistetaan ylhäältä toiselta puolelta kerralla kolme (!!!) hammasta. Röntgenit otettu ja juuret kuollu, tulehdusta pukkaa.
Minulta on jo otettu pois yhteensä 4 hammasta (+ viisaudenhampaat) kun ne vaan hajoilee sinne.

Äsken puraisin kovaa karkkia ja taas yksi hammas löhti lohkeilemaan per**le! Mitä tässä voi tehdä! Ei ole varaa useiden tonnien implantteihin todellakaan!!!!

Itken ja häpeän!!! En uskalla enää nauraa suu auki.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt hoitaa ajoissa.

Vierailija
22/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidat hampaitasi? Jos äidilläsikin tekohampaat 30-kymppisenä, luulen että olet saanut lapsuudenkodista tapoja, jotka vaikuttaa hampaittesi kuntoon.

Pesethän hampaat kahdesti päivässä? Happohyökkäys tulee jokaisen suupalan jälkeen, eli ruokarytmi kuntoon. 6 ateriaa päivässä, ei naposteltavaa sen lisäksi.

Limsat, mehut, tuoremehut, energiajuomat, karkit ja hedelmät haurastuttavat kiilteen. Happohyökkäyksen estämiseksi zylitolia noiden edm. Jälkeen. Ja mieluiten noista karsit ne epäterveelliset eli syöt vain hedelmät ja muistat sen zylitolin.

Jos hampaat on saatu jo huonoon kuntoon ts. Sinulla on paljon paikkoja pitää muistaa, että paikattu hammas ei ole ehjä hammas. Paikattu hammas on heikompi, paikatut hampaat lohkeaa, jos puree kovaa karkkia. Vältä siis sitä. Paikkoja pitää uusia, ne ei ole ikuisia. Jos sinulla on apsia, tee palvelus lapsillesi ja hoida heidän hampaita hyvin.

Kiitos olen tämän saarnan kuullut 100 x

Se ei valitettavasti auta palauttamaan poistettuja hampaita.

Saarna ja saarna. Kuka sinun hampaisiin voi vaikuttaa, jolet sinä itse...

Kuvitteletko ettei aikuinen ihminen tiedä tuota kaikkea? Lue esim. tämän ketjun vastaukset, niin huomaat ettei se hampaiden hoitaminen takaa hyviä ja kestäviä hampaita. Kuten hoitamatta jättäminen ei tarkoita sitä, että hampaat olisivat huonot.

Edelleen väitän, että on hyviä ja huonoja tapoja hampaiden hoidon suhteen ja syömisten ja juomisten suhteen, mikä vaikuttaa suoraan hampaiden kuntoon. Tämä, että omien hampaiden kuntoon ei voisi vaikuttaa on ihan sama asia kuin se, että paino nousee painontarkkailusta huolimatta.

On autoimmuunisairauksia, esim tietyt reumasairaudet, osteoporoosi ja diabetes jotka haurastuttavat hammasluuta/kiillettä sekä ylläpitävät tulehduksia myös suun alueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni LUULEE puhdistavansa hampaansa hyvin, siis harjaus ammuin illoin, sit välien puhdistus päivittäin.

Ikävä kyllä harjaustekniikka voi olla pielessä, plakki jää ienrajoihin-> ientulehdus joka heikentää hampaiden kiinnitystä (parodontiitti). Jos ientulehdus ikenien alla on päässyt syntymään, siinä ei enää normi pesut auta, pitää olla extra huolellinen ja käydä suuhygienistillä puhdistuttamassa nämä ientaskut säännöllisesti ammattilaisen ohjeen mukaan (käyntiväli)

Myös välien puhdistus on tarkkaa puuhaa, käykää ammattilaisella säännöllisesti ja toimikaa hänen ohjeiden mukaan, eikä "musta nyt tuntuu et mä hoidan hampaani hyvin"meiningillä.

Monesti mietin, miten monella on varaa käydä kampaajalla 1-2 kuukauden välein joka maksaa n. 150€ kerta, sitten säästetään suuhygienisti käynneistä joka maksaa n. 80-100€ suunnilleen täällä pks, ja useimmilla riittää 1-2x vuodessa niin että hampaat pysyy kunnossa. Ja hampaiden ja suun terveys vaikuttaa myös yleisterveyteen monella tavalla. Mielummin itse pitäisin ruman tukan kuin rumat hampaat joiden korjaus vasta kallista lystiä on. Ennaltaehkäisy...

T. Suuhygienisti

Minulle kyllä hammaslääkäri sanoi, että hoidan hampaitani esimerkillisesti, joten miksen uskoisi häntä. Hampaat vaan lohkeilevat.

Vierailija
24/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni LUULEE puhdistavansa hampaansa hyvin, siis harjaus ammuin illoin, sit välien puhdistus päivittäin.

Ikävä kyllä harjaustekniikka voi olla pielessä, plakki jää ienrajoihin-> ientulehdus joka heikentää hampaiden kiinnitystä (parodontiitti). Jos ientulehdus ikenien alla on päässyt syntymään, siinä ei enää normi pesut auta, pitää olla extra huolellinen ja käydä suuhygienistillä puhdistuttamassa nämä ientaskut säännöllisesti ammattilaisen ohjeen mukaan (käyntiväli)

Myös välien puhdistus on tarkkaa puuhaa, käykää ammattilaisella säännöllisesti ja toimikaa hänen ohjeiden mukaan, eikä "musta nyt tuntuu et mä hoidan hampaani hyvin"meiningillä.

Monesti mietin, miten monella on varaa käydä kampaajalla 1-2 kuukauden välein joka maksaa n. 150€ kerta, sitten säästetään suuhygienisti käynneistä joka maksaa n. 80-100€ suunnilleen täällä pks, ja useimmilla riittää 1-2x vuodessa niin että hampaat pysyy kunnossa. Ja hampaiden ja suun terveys vaikuttaa myös yleisterveyteen monella tavalla. Mielummin itse pitäisin ruman tukan kuin rumat hampaat joiden korjaus vasta kallista lystiä on. Ennaltaehkäisy...

T. Suuhygienisti

Minulle kyllä hammaslääkäri sanoi, että hoidan hampaitani esimerkillisesti, joten miksen uskoisi häntä. Hampaat vaan lohkeilevat.

Onko hammaslääkärisi ehdottanut sinulle purentakiskoa? Se saattaa hiukan auttaa tähän ongelmaan. Entä onko sylkesi koostumus ja määrä mitattu?

Vierailija
25/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidilläni on hammasongelmia jotain 15 reikää vuodessa. Hän on koko ikänsä hoitanut hampaansa.todella hyvin. Ongelmat alkoivat noon 70- vuotiaana. Syytä.ei ole.keksitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme