Joulukuusi aiheuttaa oireita, onko mahdollista?
Tuntuu, että limaisuus on lisääntynyt ja meinaa aivastuttaa ja silmätkin tuntuvat erilaisilta. Astma mulla on, mutta yleensä en juuri oireile. No syksyisin aina limaisuus lisääntyy. Mitään kukkia ei meillä ole.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa kunnolla happea tilassa, jossa on aito kuusi. Joudun käymään ulkona välillä hengittämässä. Hengitystiet kipeytyvät, aivastuttaa ja tulee siitä kiukkuinen olo.
En ole raaskinut kertoa vanhemmille, heille aito kuusi ja sen hakeminen tärkeä perinne. Sisarusten kesken sitten sovittu, että minä en ole lapsista se joka jouluisin yöpyy olohuoneessa.
Kannattaa jättää se tupakan poltto vähemmälle
On mahdollista, siskollani oli sama ongelma, osti tekokuusen, oireet hävisivät.
Kohta tuota päässee kokeilemaan. 1.loka. o
Nenä vuotaa ja koko ajan hirvee aivastus. Mun puolesta sen kuusen vois jättää parvekkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut joulukuusi sisällä koristeltuna vasta kaksi päivää mutta en ole vielä huomannut oireita. Voi olla että huomenna niitä alkaa tulla🤧
Pidittekö pikkujoulut heinäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut joulukuusi sisällä koristeltuna vasta kaksi päivää mutta en ole vielä huomannut oireita. Voi olla että huomenna niitä alkaa tulla🤧
Pidittekö pikkujoulut heinäkuussa?
Nyt on lokakuu ja kaupoissa on jo ollut viikkoja joulukalenterit esillä
Mulla allergikkona ei ole ollut koskaan oikeeta kuusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla allergikkona ei ole ollut koskaan oikeeta kuusta.
Sama
Muovikuuseen vaihdettiin muutama vuosi sitten kun kahdelle perheessä tuli joka vuosi kurjat oireet metsäkuusesta. Viljeltyä ei olla ikinä ostettu, mutta sellainen on ollut kyläpaikoissa ja silloin ei ole tullut oireita. Toki vierailut on suht lyhyitä, ei esim. yön yli kestäneitä.
Meillä on ollut vuosia tekokuusi. Mieheni on alelrginen kuusille ja hänen henkensä menee ahtaalle. Lisäksi kuuseen koskemisesta aiheutuu nokkosihottamaa.
Joillekin tulee oireita sähköstä.
Tekokuusi on parempi ympäristön kannalta jos sitä käyttää pitkään. Esim mulla ollut sama kuusi käytössä jo 15v
Tammikuusta asti ollut viisi kuusta sisällä ,ruskeita ovat kaikki,ei ole tullut näppylöitä kellekkään
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tyypin, joka saa kuuseen koskemisesta käsiin ihan ihoreaktioita, rakkuloita, punoitusta ja kirvelyä. Eli kyllä, hengitystieoireetkin on mahdollisia.
Sama juttu. Joskus kun käsittelee kuusta tai mäntyä tulee sellaista kutiavaa ihottumaa käsiin. Vähän turvotustakin. Herkemmin kuusesta.
Mulla tulee punaisia kutisevia rakkuloita ihoon oikeasta kuusesta
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tulee oireita sähköstä.
Sähköyliherkkyys on meemi
Meillä on ollut jo monta vuotta tekokuusi juuri perheen allergioiden takia käytössä. Meillä https://kodinkone.com/paras-tekokuusi/ on tuollainen testivoittaja 210 cm kuusi