Aamulehden kuva-arvoitus joulu 2015
Onko kellään tietoa/vinkkejä Aamulehden sananlasku kuva-arvoitukseen.Tarvisin apua kohtiin 1, 3, 6 33, 48-50 ja 54&55?
Kommentit (178)
43 on : ..... ( =viisaan vastakohta) on kuin jalkine joka näkyy kuvassa.
Onko 4. mauste muskotti? En tajua lokiikkaa, skotti mutta mista mu...
Onko kellään vihjettä 36? Viimeinen joka puuttuu...
38: 2n a(p)ina vähemmän ruma
Enpä ole moista sanontaa kuullut!
Pikaisia vinkkejä kaivataan sananlaskuarvoituksissa kuviin numerot 19 ja 21.9
Vierailija kirjoitti:
38. Kaksin aina kaunihimpi.
Mun mielstä 38. on ikuinen kakkonen. Peruste: apina - p, eli aina ja toiseksi tulleen nauha päällään.
Olisko 55. Kenties raskas kaasujalka?
Vinkit 50 kelpaa edelleen. Yhtään järkevää sanontaa ei ole ehdotettu täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkiä 50. Minullekaan ei kelvannut "pojasta polvi paranee" ym. Eilen sen keksin.
Gepetto on puuseppä, Pinokkio hänen tekemänsä puunukke. Kuvassa Pinokkio on kädet yhdessä kuin rukoillen tai...Myös huutomerkki kertoo jotain. Auttoiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkiä 50. Minullekaan ei kelvannut "pojasta polvi paranee" ym. Eilen sen keksin.
Gepetto on puuseppä, Pinokkio hänen tekemänsä puunukke. Kuvassa Pinokkio on kädet yhdessä kuin rukoillen tai...Myös huutomerkki kertoo jotain. Auttoiko?
Huutomerkkikö on käsky? Tee minusta elävä, Anon elävyyttä, annon armoa älä polta minua :)
oon edelleen ihan pihalla. Liittyykö tuo puu sanana tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielstä 38. on ikuinen kakkonen. Peruste: apina - p, eli aina ja toiseksi tulleen nauha päällään.
Minunkin mielestä se on 'ikuinen kakkonen'. Voitko alapeukuttaja antaa paremman perustelun sille, että se olisikin tuo 'kaksin aina kaunihimpi'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestä se on 'ikuinen kakkonen'. Voitko alapeukuttaja antaa paremman perustelun sille, että se olisikin tuo 'kaksin aina kaunihimpi'.
Siinähän on selkeästi vinkki sanaan aina eli (apina-p), miksi siinä muuten olisi tuo vinkki, jos sanaa aina ei tarvita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on selkeästi vinkki sanaan aina eli (apina-p), miksi siinä muuten olisi tuo vinkki, jos sanaa aina ei tarvita?
Mistä ihmeestä saat "ikuinen kakkonen"? Missään ei ole ikuisuuteen viittaavaa, mutta monta huomioimatta jättämääsi vinkkiä on.
2n = kaksin, apina-p = aina, toinen apina on kauneuskilpailija, toinen ruma, kaunis on myös vihjeineen pääosassa eli tulos on 2kaksin aina kaunihimpi"
Huutomerkkikö on käsky? Tee minusta elävä, Anon elävyyttä, annon armoa älä polta minua :)
oon edelleen ihan pihalla. Liittyykö tuo puu sanana tähän? [/quote]
Huutomerkki ei ole käskyn merkki, se kertoo huudosta tai huudahduksesta. Mieti! Kuka teki mitä ja mitä tehty nyt tekee.
50: piniccio ei anele, vaan kiittää...
N.22:ssa laulaja Tapani... ja kädessä karttu