Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin eilen kasvattaneeni hirviön. Ei ole varmaan ikinä ollut näin epäonnistunut olo.

Vierailija
25.12.2015 |

Olen täysin poissa tolaltani. Valehtelematta varmaan ikinä ei ole sydämmeen näin paljon sattunut. Olen itkenyt yksin nyt kun lapset ovat isällään. Ei ole ketään kelle puhua :(

12-vuotias tyttäreni toivoi uutta puhelinta joululahjaksi. Aloitin jo tytön synttäreiltä säästämään (n. 7 kk) koska halusin ostaa kunnollisen ja hyvän. Synttäreille jo toivoi luuria, mutta silloin ei ollut vielä mahdollista. Säästin omista asioistani, koska halusin tarjota tyttärelle ihanan lahjan. Olen pienituloinen yksinhuoltaja, pärjätään koska osaan tinkiä ja ennakoida (esim. ei osallistuttu mihinkään jouluapua ryhmään, vaikka luultavasti oltaisiin kelvattu kandidaateiksi. Hetken kyllä houkutti, koska taloudelliset paineet ovat välillä tuntuneet ylitsepääsemättömiltä koska joudun myös hoitamaan sairasta vanhaa äitiäni) mutta luksusta meillä (minulla) ole lähes lainkaan. Elareita en saa.

Kuitenkin raha on minulle arka paikka. Olen aina pitänyt kunnia-asiana, että lapseni ovat puhtaita, hyvin ravittuja ja asianmukaisesti varustettuja (jopa joskus niillä merkkivaatteilla tms). Noh, eilen tytöt olivat minulla ja olin tunnelmoinut ja iloinnut lahjasta jo vaikka kuinka kauan etukäteen. Nautin ajatuksesta, että pääsen vihdoin lepäämään, syödään hyvin ja vaikka pelataan tai katsotaan yhdessä telkkaria. Ostin molemmille kolme kivaa, laadukasta lahjaa. Tai näin luulin tehneeni.

Jouluaatto meni oikein kivasti, esikoisen narinasta riippumatta. Kaikki tuntui olevan vähän huonosti, vähän oli tylsää, joojoo mä tuun iha kohta-oli mantra kun piti auttaa. Luuhasi koneella ja luuri oli liimattu kiinni. Oman huoneen siivoaminen oli taistelun takana, ei halunnut osallistua minun ja kuopuksen leipomisiin tms. Vihdoin ollaan saatu syötyä ja tuli odotettu hetki, kun päästiin avaamaan lahjoja. Minua hymyilyttää kun katson kun tyttö repii innoissaan lahjapaperia.

Niin. Naama venähti. Täysin. Tyttö vetää kotelon auki ja katsoo minua naama vihaisena. "Miksei voi ostaa sitä mitä pyydetään? Miks ei voi kerrankin ostaa kunnolla kun kerran luvataan?"
Ostin tytölle Samsung Galaxy S6 32GB. Puhelin oli todella harkittu ja myyjän(kin) kanssa vielä väännettiin niin hemmetisti.

Tuo oli kalliimpi kuin kuopuksen lahjat yhteensä, helposti. Tyttö suuttui entisestään nähdessään tyrmistykseni. Mun olisi pitänyt ostaa juuri se iphone, minkä hän oli toivonut. Se 850€ maksanut iphone. "Mikset voinut vaan ostaa sitä yhtä asiaa mitä oikeasti toivon kun näis on vaan pari sataa eroa?" Pari sataa. Pari sataa. Mun lapselle n.300 on vain pari hassua satasta, jotka olisi pitänyt säästää. Kiristää entisestään. Suutuin ja lähdin keittiöön. En halunnut pelottaa kuopusta, joka oli todella säikähtäneen oloinen. Esikoinen seuraa perässä, katsoo suoraan silmiin kun kaadan kannuun vettä ja sanoo ivallinen hymy huulillaan: "Mä sit pyydän isiltä. Se ainaki pitää lupauksensa ja välittää musta." Tuntui kun maailma olisi romahtanut. Napsahdin. Paiskasin kannun maahan ja purskahdin itkuun. Tyttö säikähti todella paljon. Ei ole varmaan ikinä nähnyt mun itkevän. Ainakaan näin. Ei pyytänyt anteeksi, meni huoneeseensa. Lähtivät aamulla, eikä ole suostunut puhumaan kanssani. Koitin pyytää anteeksi.

Isänsä jätti mut viisi vuotta sitten reippaasti nuoremman naisen takia. Ero oli karmea ja tuskainen, ponnistelin lasten takia pitääkseni niin mukavat ja hyvät välit kuin pystyin. Vihaan edelleen salaa uutta naista. Vihaan exääni. Näistä en tietenkään lapsille kerro. Olen onnistunut mielestäni todella hyvin puhumaan kauniisti jopa uudesta naisestaan. Exälläni on rahaa kuin roskaa. Hän on korkeasti koulutetusta perheestä (toisin kuin minä), hän on hyväpalkkaisessa duunissa (heh). Tämä uusi nainen on tohtorikoulutettu. Silti esim. elareista uhkasi, että tulee loputon taisto jos siihen lähden. Tapaamisajat jne. toimivat kitkattomasti. Olen pitänyt tuota hintana rauhasta. Mies on häikäilemättä lähtenyt kilpavarusteluun, missä isin luona käydään kivoilla riessuilla, huvipuistoissa, tehdään kaikkea kivaa, saadaan kaikkea kivaa. Totta kai perheen hylkääminen ja uuden naisen luo muutto ei tunnu missään kun sut hukutetaan huvituksiin toisaalla. Varmasti ostaa uuden luurin, vaikka olen hänellekkin kertonut useasti, että ostan. Tää on myös yksi tapa näpäyttää mua, vaikka suurin syy on tietty rakkaus tyttäreensä. Meidän yhteisolonkin aikana kävi kyllä selväksi, kuka on se sivistynyt ja kuka on köyhä rahvas, vaikka silloin käytti koko perheenseen yhtä anteliaasti kuin nykyään pelkkiin lapsiin.

Elämä tuntuu täysin mustalta. Olen onnistunut kasvattamaan hemmotellun, täysin empatiakyvyttömän velliperseen. En usko hänen edes rakastavan minua. En vaan jaksa enää. Hän edusti käytöksellään kaikkea, mitä en voi sietää. Kiittämättömyyttä, ahneutta, ilkeyttä. Tuo häikäilemätön manipulointi, ilmiselvää kuinka hän käyttä täysin surutta avioeroamme syynä lypsää lisää. Pilasin myös kuopuksen joulun kohtauksellani.

En vaan jaksa. En tiedä, jaksanko välttämättä lukea vastauksia. Halusin vaan kertoa edes johonkin. Olen täysin epäonnistunut. Itken. Pitäisi siivota eiliset, en jaksa. en jaksa, en jaksa, en jaksa. HYvää joulua vaan kaikille.

Kommentit (466)

Vierailija
161/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäsillä ei ole mitään käyttöä noille kalleimmille puhelimille. Ne on aikusten miesten leluja. Puhelimet ovat kuin tietokoneetkin. Ei teistä kukaan olisi ostamassa lapselleen 1500 euron läppäriä, koska sillä ei ole mitään käyttöä sille. Samat softat pyörii halvemmissakin koneissa. Samoin samat appsit pyörii niissä halvemmissakin puhelimissa. 

Aikuisten miesten? Kyllä ihan aikuiset naisetkin käyttää älypuhelimia, tietokoneita ja gasp! Jopa pelikonsoleita.

Vierailija
162/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae edes KELA:n elarit jos isä ei maksa, tosin ne ulosmitataan häneltä joka tapauksessa jos on rikas. Tuollainen uhrin osa ei auta asiaa yhtään. Pyysit elareita tai et, eivät exäsi sukuineen sinusta sen enempää pidä tai muuta käsitystään sinusta paremmaksi siksi että et pyydä LAPSILLE KUULUVAA ELATUSTA. LAPSILLASI on lain mukaan oikeus saada elatusta MOLEMMILTA VANHEMMILTAAN eli olet polkenut LASTEN oikeuksia sillä että olet ollut liian kiltti. 

Vierailija kirjoitti:

On todella itsekästä olla hakematta elareita jos niihin on oikeus ; nehän on tarkoitettu lapsia varten! 

Kuinka kukaan voi väittää että on itsekästä yrittää ylläpitää lapsen omien vanhempien välillä edes sivistyneitä välejä jonkun surkean, ikuisesti jatkuvan sodan sijaan?

Ap on jo kertonut että ex-mies tekisi asiat ihan kiusallaan todella vaikeiksi jos joutuisi maksamaan elatustukea.

Lapset eivät ilmiselvästikään "kärsi" rahanpuutteesta - kaikkea on tarjolla, ap pystyy heidät elättämään (vieläpä aika hulppeasti, jos 12-vuotias voi saada kuudensadan euron puhelimen, luulen etteivät omat puhelimeni kautta aikain yhteenlaskettuinakaan olisi noin kalliita) ja isänsä kuljettelee lomamatkoille jne.

Täällä taitaa nyt kirjoitella liikaa käden ojenteluun tottuneita tyyppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 14 ja kyl muaki ois ärsyttäny :D onneks mä saan parhaimmat puhelimet yms

164/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae edes KELA:n elarit jos isä ei maksa, tosin ne ulosmitataan häneltä joka tapauksessa jos on rikas. Tuollainen uhrin osa ei auta asiaa yhtään. Pyysit elareita tai et, eivät exäsi sukuineen sinusta sen enempää pidä tai muuta käsitystään sinusta paremmaksi siksi että et pyydä LAPSILLE KUULUVAA ELATUSTA. LAPSILLASI on lain mukaan oikeus saada elatusta MOLEMMILTA VANHEMMILTAAN eli olet polkenut LASTEN oikeuksia sillä että olet ollut liian kiltti. 

Vierailija kirjoitti:

On todella itsekästä olla hakematta elareita jos niihin on oikeus ; nehän on tarkoitettu lapsia varten! 

Kuinka kukaan voi väittää että on itsekästä yrittää ylläpitää lapsen omien vanhempien välillä edes sivistyneitä välejä jonkun surkean, ikuisesti jatkuvan sodan sijaan?

Ap on jo kertonut että ex-mies tekisi asiat ihan kiusallaan todella vaikeiksi jos joutuisi maksamaan elatustukea.

Lapset eivät ilmiselvästikään "kärsi" rahanpuutteesta - kaikkea on tarjolla, ap pystyy heidät elättämään (vieläpä aika hulppeasti, jos 12-vuotias voi saada kuudensadan euron puhelimen, luulen etteivät omat puhelimeni kautta aikain yhteenlaskettuinakaan olisi noin kalliita) ja isänsä kuljettelee lomamatkoille jne.

Täällä taitaa nyt kirjoitella liikaa käden ojenteluun tottuneita tyyppejä.

Ap:han ei vaikuta lainkaan stressaantuneelta rahatilanteestaan, eikö vain? Hän huolehtii lapsensa ja säästää vaikka puoli vuotta antaakseen mieluisan lahjan. Eikä yhtään tainnut sekään stressata? Ap on lastensa pääasiallinen huoltaja ja on kaikkien etu että ap:kin voi hyvin. Erityisesti kun nyt puhutaan ihan normaalista käytännöstä: kumpikin vanhempi osallistuu lapsista koituviin säännöllisiin kuluihin.

Vierailija
165/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmältään tässä taitaa olla kyse ap:n avioerosta johtuva katkeruus, viha ja pettymys, mikä sitten purkautuu siinä, että odottaa omien lasten ymmärtävän ja tavallaan asettuvan omalle "puolelle" ainakin henkisesti. 

Minusta tyttäresi toimi epäasiallisesta, mutta ei häntä voi sentään hirviöksi kutsua kertomasi perusteella. Noin olisin voinut itsekin toimia, ja minusta kuitenkin kasvoi kiltti ja empaattinen aikuinen. On kuitenkin muistettava, että tyttäresi on vasta 12v eikä häneltä voi odottaa, että hän automaattisesti olisi tyytyväinen kaikkeen. 

Sen sijaan 12-vuotiaalta voi odottaa jo ymmärrystä siitä, että sinulla ei ole rahaa. Oletko käynyt lastesi kanssa keskustelun siitä, miten paljon tienaat, millaisia pakollisia laskuja teillä on ja miten paljon rahaa jää tämän jälkeen? Itse olen myös vähävarainen ja olen pienestä asti lapsilleni tehnyt selväksi, että meillä on tällaiset menot ja tulot ja mihin meillä on varaa. Näin heillä on selkeä käsitys siitä, että yritän todella parhaani. Hyväksyn myös sen, että lapset ovat usein pettyneitä ja surullisia sen asian vuoksi, ettei rahaa ole samalla tavalla ostaa itselle mieluisia asioita kuin monessa muussa perheessä. Suren sitä itsekin. 

Ehkä tyttärelläsi vain meni nyt yli. Juttele, ja kerro hänelle, että olet oikeasti pahoillasi, ettet voinut ostaa sitä mallia, jonka hän olisi halunnut. Kerro, että tuloillasi se on täysi mahdottomuus ja että teit jo todella paljon töitä saadaksesi säästettyä rahat tähän. Kerro, että olet iloinen hänen puolestaan jos isällä on varaa/halua ostaa uusi puhelin, mutta että siinä tapauksessa toivot voivasi myydä vanhan ja käyttää rahat ruokaan. 

Itse ymmärrän tietyllä tapaa vaikean eron jälkeen, että haluat sinnitellä ilman elareita. Et kuitenkaan voi olettaa, että lapsesi olisivat teini-iässä mitenkään erityisen kiitollisia kaikesta siitä, mihin olet taipunut ja mitä olet uhrannut. Sen aika tulee usein vasta aikuisuudessa, jolloin ymmärtää elämästä jo huomattavasti enemmän. Tsemppiä! 

Vierailija
166/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä asiaa en ymmärrä! Miksi et halua elareita jos on noin tiukkaa? Ei siinä miehen märinä mitää auta. Ne nyt on vaan maksettava. Ja juu ymmärrän sinua. Älyttömän kurjaa kun mikään ei kelpaa mutta usko vaan, vielä se tyttö tajuaa kuka häntä oikeesti rakastaa.

Yhtä asiaa en ymmärrä! Miksi niitä elareita pitää vielä maksaa kaiken sen päälle mitä isä kustantaa kun kakarat ovat hänen luonaan??

Siksi, että tuolla käytöksellä ap antaa exälleen vallan kuinka hänen rahojaan käytetään. Nyt ex päättää mitä lapsille hänen rahoillaan ostetaan. Jos ap sais elarit, niin sais itse päättää mitä lapsilleen ostaa ja mitä ei.

Jättääköhän ap palkankorotuksenkin pyytämättää koska ei halua olla rahan perässä vinkuva kerjäläinen, vaan omillaan pärjäävä nainen? No, tyhmyydestä sakotetaan... Mitenköhän se ap:n mies on ne palkankorotuksensa saanut?

Vierailija
167/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 14 ja kyl muaki ois ärsyttäny :D onneks mä saan parhaimmat puhelimet yms

Mutta oletkin lapsi. Isompi huoli siinä, että tuleeko todellisuudentajusi lisääntymään samassa tahdissa kuin ikäsi myöhemmin, vai jäätkö lapseksi siltä osin...

Vierailija
168/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä asiaa en ymmärrä! Miksi et halua elareita jos on noin tiukkaa? Ei siinä miehen märinä mitää auta. Ne nyt on vaan maksettava. Ja juu ymmärrän sinua. Älyttömän kurjaa kun mikään ei kelpaa mutta usko vaan, vielä se tyttö tajuaa kuka häntä oikeesti rakastaa.

Yhtä asiaa en ymmärrä! Miksi niitä elareita pitää vielä maksaa kaiken sen päälle mitä isä kustantaa kun kakarat ovat hänen luonaan??

Siksi, että tuolla käytöksellä ap antaa exälleen vallan kuinka hänen rahojaan käytetään. Nyt ex päättää mitä lapsille hänen rahoillaan ostetaan. Jos ap sais elarit, niin sais itse päättää mitä lapsilleen ostaa ja mitä ei.

Jättääköhän ap palkankorotuksenkin pyytämättää koska ei halua olla rahan perässä vinkuva kerjäläinen, vaan omillaan pärjäävä nainen? No, tyhmyydestä sakotetaan... Mitenköhän se ap:n mies on ne palkankorotuksensa saanut?[/quote

No tietenkin päättää itse kukin mitä tienaamillaan rahoilla lapsilleen ostetaan............... -_-

Vierailija
169/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vähän uhkaa, että ryhdyn vaikeaksi, jos pyydät sinulle kuuluvat elarit.

ja voi jeesus, nainen antaa miehen uhkailemalla saada tahtonsa läpi. Ei ole todellista tällä vuosituhannella! 60-luvulla oli tosi cool olla itsenäinen nainen ja pärjätä omillaan, nyt vastaava käytös on jo noloa.

Vierailija
170/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättääköhän ap palkankorotuksenkin pyytämättää koska ei halua olla rahan perässä vinkuva kerjäläinen, vaan omillaan pärjäävä nainen? No, tyhmyydestä sakotetaan... Mitenköhän se ap:n mies on ne palkankorotuksensa saanut?[/quote

No tietenkin päättää itse kukin mitä tienaamillaan rahoilla lapsilleen ostetaan............... -_-

Oikeestiko sinusta on oikein, ettei mies maksa lasten elatuksesta MITÄÄN? Vähän ostelee lapsille haluamiaan lahjoja silloin kun haluaa? Taitaa olla ap taas linjoilla...

Vierailija
171/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko sinusta on oikein, ettei mies maksa lasten elatuksesta MITÄÄN? Vähän ostelee lapsille haluamiaan lahjoja silloin kun haluaa? Taitaa olla ap taas linjoilla...

HÄH??? Miten niin mitään?????? Johan se tuli selväksi että rahaa palaa...

Vierailija
172/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei maksa mitään lasten asumisesta, vaatteista, ruuasta, harrastuksista, kuljetuksista. Ostaa vaan iphonen tai muita lahjoja jos tai  kun haluaa. Ei todellakaan ole tasapuolinen ratkaisu tämä. Ja saa äidin näyttämään köyhältä, ja isän rikkaalta ja mukavalta, vaikka pääseekin kuin koira veräjästä peruselatuksen suhteen.

Vierailija
173/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas AP, älä hyvä ihminen uhriudu. Aikuisena, sinun täytyisi pystyä olemaan kylmän rauhallinen. Olisit sanonut neutraalin napakasti : Selvä, ei kelpaa. Otat puhelimen itsellesi ja liikkeeseen palauttamaan. Sitten sillä 300€ ihania juttuja itsellesi. Teinin tarinoita ei kannata ottaa tosissaan, tuollaisia ne jotkut vaan on, ei se ole mitään henkilökohtaista.

Olet mielestäni hieman epäkypsä ja järkeä ei taida löytyä, toimit tunteiden vallassa etkä osaa niitä hallita.

Tyttäresi käyttäytyy huonosti, älä alennu siihen vaan kanna itsesi arvokkaasti. Ensi vuonna sitten mietit tarkkaan, mitä ostat vai ostatko yhtään mitään.

Halaus minulta, kyllä kaikki järjestyy.

Huoh. Ap kertoi kuukausia säästäneensä, nähneensä vaivaa asian eteen, iloinneensa ja odottaneensa tyttärensä ilahtuvan tästä (naurettavan kalliista) puhelimesta. Kaikkien iloisen odotusten murskauduttua vielä tytön ekan reaktion jälkeen hän oli hillinnyt itsensä ja mennyt keittiöön rauhoittumaan, mutta tyttö oli seurannut sinne ilkkumaan. Sinä et nyt taida ymmärtää kuinka hyvin ap selvästi on hillinnyt itsensä kammottavassa tilanteessa. Tyttären käytös nimenomaan ja yksiselitteisesti oli henkilökohtainen, vakava loukkaus ap:ta vastaan.

Ap vaikuttaa kypsältä, fiksulta tyypiltä, jonka sietokyvyn raja on vihdoin tullut vastaan.

Jos ei edes nimettömänä saa purkaa pahaa oloaan keskustelupalstalla, ihmettelen kyllä suuresti missä saa?

Toivoisin kovasti että te (empatiakyvyttömät) menisitte johonkin toiseen ketjuun jollette osaa suhtautua toisen elämää kohdanneeseen aallonpohjaan edes rakentavasti.

Kun on itse nähnyt oman äitinsä ponnistelevan ihan äärirajoille asti elättääkseen sisarukseni ja minut isän kuoltua voin todella vilpittömästi kertoa tuntevani kovasti sympatiaa ap:ta kohtaan. Kyllä normaali teini pystyy ymmärtämään sen, että vanhemmillakin on tunteet, heillä on omat stressin aiheensa ja huonot päivänsä eikä turhaan tahallisesti kiusaa parhaansa yrittänyttä vanhempaansa. Ap:n lapsi ikävä kyllä kuulostaa todella kusipäiseltä, ei tuo ole enää normaalia ajattelemattomuutta.

Vierailija
174/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei maksa mitään lasten asumisesta, vaatteista, ruuasta, harrastuksista, kuljetuksista. Ostaa vaan iphonen tai muita lahjoja jos tai  kun haluaa. Ei todellakaan ole tasapuolinen ratkaisu tämä. Ja saa äidin näyttämään köyhältä, ja isän rikkaalta ja mukavalta, vaikka pääseekin kuin koira veräjästä peruselatuksen suhteen.

Ja mamma pitää rahat kun nää lahjat myydään vai tuotto menee isälle? Ja jos saisi elareita niin ne menisi sentilleen muksuihin. Ei tässä välttämättä kaksi asianosatonta pysty vänkäämään tasapuolisuudesta tai epätasapuolisuudesta kun ei kaikkia faktoja tiedä.

Vierailija
175/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mamma pitää rahat kun nää lahjat myydään vai tuotto menee isälle? Ja jos saisi elareita niin ne menisi sentilleen muksuihin. Ei tässä välttämättä kaksi asianosatonta pysty vänkäämään tasapuolisuudesta tai epätasapuolisuudesta kun ei kaikkia faktoja tiedä.

Miksi se äiti myis lastensa lahjoiksi saamia tavaroita?

No siitä olet oikeassa, että asianosaisina emme tiedä tarkalleen miten rahat jakautuvat.

176/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, ettei mies maksa elareita.

Kukaan vanhempi ei ole loppupeleissä voittanut yhtään mitään, ostamalla lapselleen vaikka toivelistan edestakaisin.

Vierailija
177/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se äiti myis lastensa lahjoiksi saamia tavaroita?

No siitä olet oikeassa, että asianosaisina emme tiedä tarkalleen miten rahat jakautuvat.

No vaikka siksi ettei phone enää vuoden päästä kelpaa ja isi ostaa uuden............??

Vierailija
178/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap, ikävä tilanne. Muista, että teinit ovat tuommoisia, niitä pitää vaan kasvattaa. Se, että tyttösi osui heikkoon kohtaasi, ei ole hänen tiedossaan, ei hän ymmärrä mitä eläminen maksaa. Nyt asiat kuntoon elareiden kanssa, tätä ei kuulu hyväksyä. Kaikki yksinhuoltajat saavat elarit, älä ala marttyyriksi!

Vierailija
179/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä miksi ap ei voinut samalla rahalla ostaa vaikka IPhone5:sta.

Vierailija
180/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni lapsena ärsytti aivan sairaasti juuri tuo, että sain melkein sen mitä toivoin, mutta en aivan. Vanhempani ostivat aina hiukan halvemman kapineen ja luulivat että ajaa saman asian. Olisin vaikka pyytänyt lapsen isää maksamaan osan tms. Itse olen nyt 35 v. ja rakastan tekniikkaa, ymmärrän hyvin teinisi ärsyyntymisen. Toisaalta ymmärrän hyvin sinuakin. Olette tässä asiassa täysin eri aaltopituudella. Teinille tuo väärä puhelin on kuitenkin kuin ei olisi puhelinta ollenkaan, noloa myöntää mutta minulle tilanne olisi edelleen sama. Rakastan iphoneani enkä ikinä vaihtaisi samsungiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän