"mutta sinulla ei ole joululomaa", sanoi tuttuni
Tämä hätäili joulun loppumisesta. Sanoin että lapsellani on joululomaa kun suunnittelemme kotiseudulla käymistä.
"Mutta kun sinulla ei ole joululomaa".
Niin, eli tulisin siis kerrostaloon päivystämään turhanpantiksi ja lapsi olisi yksistään joululomalla maalla??
Kommentit (79)
Höttöpää. Selitä asiasi paremmin ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän viestin ydin oli?
Lue se loppu viestistä. Tuttavani mielestä en voi siis olla muualla kun on lapsen joululoma.
Vierailija kirjoitti:
No onko sinulla joululomaa?
Ei mitään virallista kuten koululaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt ollenkaan..
No en määkään ymmärrä miksi mun pitäisi tulla matkalta heti pois jos ei ole pakko.
Pitäisikö sinun siis olla töissä, mutta et halua, koska lapsesikin pääsee kyläilemään?
Ap, selitä tuo asia niin että sen ymmärtää. Tuossa sun selostuksessa ei ole päätä, eikä häntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun tarvitsee olla töissä? Et sitten voi olla töistä pois ilman lupaa. Jos olet työtön tns, niin tokko sinun tarvitsee kotona olla. Koita avata tätä ajatusta nyt vähän paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun siis olla töissä, mutta et halua, koska lapsesikin pääsee kyläilemään?
Ei pidä vielä olla missään!
Ahaa. Olet siis töissä, mutta aiot hakea sairauslomaa ollakseni lapsen kanssa maalla. Olisit heti sen sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun tarvitsee olla töissä? Et sitten voi olla töistä pois ilman lupaa. Jos olet työtön tns, niin tokko sinun tarvitsee kotona olla. Koita avata tätä ajatusta nyt vähän paremmin!
En sanonut että olen töissä.
En ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Olet siis töissä, mutta aiot hakea sairauslomaa ollakseni lapsen kanssa maalla. Olisit heti sen sanonut.
Ei pidä paikkaansa. En puhunut työpaikasta enkä sairasloman hakemisesta.
No jos sinulla ei oke töitä välipäivinä, niin silloinhan olet lomalla. Kerro nyt edes oletko työtön/töissä/äitiyslomalla vai mitä? Miksi et ole lomalla, vaikka ei ole töitä tai muutakaan?
Jos olet opiskelija ja välipäivinä ri oke koulua, niin sitten itse määrität hoidatko opiskelujuttuja itsenäisesti, vai jätätkö hommat myöhemmälle.
Mmmitä?