"mutta sinulla ei ole joululomaa", sanoi tuttuni
Tämä hätäili joulun loppumisesta. Sanoin että lapsellani on joululomaa kun suunnittelemme kotiseudulla käymistä.
"Mutta kun sinulla ei ole joululomaa".
Niin, eli tulisin siis kerrostaloon päivystämään turhanpantiksi ja lapsi olisi yksistään joululomalla maalla??
Kommentit (79)
No ihan sama. Jos ei ole pakko olla missään, voit lomailla. Jos olet yhtä selkeä tuttusi kanssa keskustellessasi, ei kannata ehkä takertua hänenkään kommentteihinsa.
Mitähän ap on eilen syönyt ja juonut???
Provon täytyy olla, kun ap on kykenemätön avaamaan asiaa tämän enempää.
Miksi aloitat keskustelun, jos et edes halua kertoa, mistä haluaisit keskustella? Ehkä ystäväsikään ei tiennyt, mistä keskustelette?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitat keskustelun, jos et edes halua kertoa, mistä haluaisit keskustella? Ehkä ystäväsikään ei tiennyt, mistä keskustelette?
Se tietää mun tilanteen.
Ihmiselle joka menee 28.12. töihin tai opiskelemaan, voidaan sanoa noin ettei sulla ole lomaa.
Mutta tää on yksi sen ihmeellisiä ajatuksia, ei mun.
Mähän kerroin tässä sen mitä tuttuni sanoi.
Ei järjen hiventä.
Eri asia jos olisin vanki enkä palaisi lomalta.
Ammattivalittajan pikkusisko asialla.
No, aiotko ap lähteä sinne maalle lapsesi kanssa? Milloin palaatte sieltä ja milloin sinulla alkaa työt/opinnot? Puhuit aloituksessasi kerrostaloasunnosta, niin tarkoitatko, että asut lapsesi kanssa sellaisessa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt se korkki kiinni!
En käytä alkoholia.
Et tainnut tajuta sitä että tuttavan lauseessa ei ole järkeä ja sitä tässä ihmetellään.
Eli kun ei ole virallista joululomaa, en saisi liikkua metriäkään kauempana (hänen mielestään).
Vierailija kirjoitti:
No, aiotko ap lähteä sinne maalle lapsesi kanssa? Milloin palaatte sieltä ja milloin sinulla alkaa työt/opinnot? Puhuit aloituksessasi kerrostaloasunnosta, niin tarkoitatko, että asut lapsesi kanssa sellaisessa?
Aion lähteä. En oo sopinut työjuttuja tarkkaan, käyn katsomassa yhtä paikkaa.
Mutta ensi viikolla ei ainakaan ala mikään.
Onpas sekavaa tekstiä. Mitä sä olet ottanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ensi viikolla ei ainakaan ala mikään.
Ok, eli olet työtön työnhakija. Ja tuttusi mielestä työtön ei saisi lomailla oman paikkakunnan ulkopuolella?
Varmaan pääset kelaan töihin. Ne on ulosanniltaan ihan samantyyppisiä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ensi viikolla ei ainakaan ala mikään.Ok, eli olet työtön työnhakija. Ja tuttusi mielestä työtön ei saisi lomailla oman paikkakunnan ulkopuolella?
Sen mielestä ei varmaan käy lomailu kun mulla ei ole sitä joululomaa...
Koululaisilla on.
Eipä kukaan oo koskaan ovella vahtinu koska oon kotona!
Huh, onneksi muutkaan ei ymmärtäneet tuosta tekstistä mitään. Luulin jo, että kinkku on ollut pilalla ja tuhonnut viimeisetkin järkeni rippeet.
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneksi muutkaan ei ymmärtäneet tuosta tekstistä mitään. Luulin jo, että kinkku on ollut pilalla ja tuhonnut viimeisetkin järkeni rippeet.
Miksi toiset ymmärtää ja sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun siis olla töissä, mutta et halua, koska lapsesikin pääsee kyläilemään?
Ei pidä vielä olla missään!
Nimenomaan. Eikö se nyt tullut jo selväksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä hätäili joulun loppumisesta. Sanoin että lapsellani on joululomaa kun suunnittelemme kotiseudulla käymistä.
"Mutta kun sinulla ei ole joululomaa".
Niin, eli tulisin siis kerrostaloon päivystämään turhanpantiksi ja lapsi olisi yksistään joululomalla maalla??
Kirjoitin ap:n aloituksen uudestaan, olkaa hyvä:
"Mutta sinulla ei ole joululomaa", sanoi tuttuni. Olen työttömänä ja hakenut aktiivisesti uusia töitä. Nyt olen menossa haastatteluun erääseen paikkaan, mutta työ ei ala ainakaan vielä ensi viikolla. Saan siis lomailla rauhassa joulun välipäivät lapseni kanssa.
Kuitenkin tuttavani on ilmeisesti sitä mieltä, että minun tulisi jäädä päivystämään kerrostaloasuntooni mahdollisesti vapautuvaa työpaikkaa, samalla kun lapseni lomailee sukulaisten luona. Ihmettelen hänen kommenttiaan.
No eihän se virallista lomaa ole, jos ei ole töissä.
Mutta miksi olisin kerrostalossa päivystämässä ja lapsi olisi joululomalla muualla?