Vierailija

Tämä on joo sanonta vaan, eikä mulle ole noin sanottu toki koskaan... Mutta mitä tehdä kun huomaa ettei sitä elämää oikeastaan edes ole? Mulla on vaijeaa masennustaustaa ja nuoruus meni potiessa ja tervehtyessä, nyt huomasin että mulla ei ole oikeastaan ystäbiä tai kavereita, ei harrasteita, eikä oikein muutakaan ja se elämä pitäis alottaa mutta kun en tiedä mistä. Jotenkkn lohduton ja lopullinen olo asian kanssa, tätä pohtimistako tää tulee loppuelämäkin oleen, monen monta kymmentä vuotta herranjestas!

Kommentit (7)

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:
Oletko työelämässä tai koulussa tms. ?

Olen tehnyt jotain pientä pätkää siivoohana joskus. Tällä hetkellä ei ole mitään ja mietinkin mihin sitä lähtisi, ei ole mitään haaveammattia enkä tiedä mihin pystyisin kouluttautumaan. Epävarmuus on aina toki läsnä, sekä se tieto etten täysin koskaan parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minusta elämän hankkiminen viittaa eniten sosiaaliseen elämään. Minulla on masennustausta ja vaikka sain koulutuksen, työpaikan sekä harrastuksia hankittua monen vuoden masennus ja yksinäisyys näivettivät kaverisuhteet ja sosiaaliset taidot enkä tiedä mistä ja miten ihmissuhteita saisi elämäänsä. Että tosiaan jos jollain on vinkkejä...

Mies 29v + 1v-

Voisitko harkita jotain sellaista koulutusta missä pääsisit kannustamaan muita ihmisiä; esim.nuoria? Voi kuulostaa väärältä, mutta oman taustasi takia se voisi olla motivoivaa jos mikään käsityöjuttu tai muu erikoisala ei suuremmin kiinnosta.

Harrastusten suhteen on hyvä asettaa joitakin pieniä tavoitteita; miettiä mitä ehkä osaisi tehdä ja sitoutua johonkin juttuun tietyksi aikaa, hankkia omasta suorituksesta todistus ja siitä seuraavaan haasteeseen. Tämä vaatii toki jonkun verran rahaa.

Itse sain esim.aikoinaan itseluottamusta siitä kun kävin erilaisilla kielikurssilla ja lopulta rupesin harrastamaan monta muutakin asiaa lyhytaikaisesti. Nyt minulla on lähitulevaisuuden tavoitteena saada käytyä 50 erilaista virallista kurssia eri aiheista; ruuanlaitto, tanssi, muu liikunta, laulu jne.

Työväenopistot ja kansalaisopistot antavat hyvät eväät tuollaiseen tavoitteelliseen harrastamiseen ilman liian kovia aikatauluja ja rehkimistä.

Vierailija

Ei niitä ystäviä tarvitse. Mulla oli enne ystäviä sitten huomasin et ne on paikalla vaan sillo ku menee hyvin tai on jotain annettavaa, mut jos niiltä pyysit 1 euroa tai 1 tupakkaa vastaus oli ''ei oo''.
Ei elämässä tarvitse kuin oman naisen tai miehen riippuen mitä sukupuolta edustat. Hanki elämä? Mitä se on, työntekoa rahan perässä? Baareissa rahoja juodessa ja kustessa pönttöön? Sen päättää jokainen itse.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat