Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Viettääkö kukaan Joulua yksin, vaikka olisit saanut kutsun viettämään johonkin? Ilman kinkkua tai mitään Jouluruokia, kuin päivä muiden joukossa. Tuijotatko yksinäisellä sydämmellä ikkunasta ja katsot, kun muut lähtevät autoilla viettämään Joulua sukulaistensa luokse ja mietit mitä vittua minulle tapahtui? :D

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Mä vietin joulut 18-22 ihan tarkoituksella yksin ja paistelin itsekseni kinkut yms. Joku vuosi vippasin kuusenkin jo mäkeen aattoiltana :) En kokenut kyllä oloani yksinäiseksi, joskus sitä näin perheellisenä jopa kaipaa noiden joulujen tunnelmaan kun sai tehdä mitä halusi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä! Toinen kerta näiden 25 vuoden aikana, kun en joulua vietä. Nautin rauhasta ja siitä, ettei tarvitse ahtaa itseään täyteen kaikkea ja olla uuteenvuoteen asti suklaakoomassa. Mä asun niin tiiviissä yhteisössä/kommuunissa, että parin viikon "eristäytyminen" on taivaallista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onpas ap ilkeä. Joo, vietän jouluni yksin. Kohta menen saunaan ja korkkaan kuoharin. Saatan itkeä vähän.

Miksi? Kysyin vain on onko muita samanlaisia hermiittejä :D. ap

Vierailija

Vietän yksin, ei ole ketään kuka olisi kutsunut tai ketä kutsua. Jouluruokia ei ole, paitsi aamulla keitin riisipuuron.

Mutta osaan viettää joulua ihan itseni kanssa, hautausmaalla kävin, menen kohta saunaan ja sen jälkeen jouluateria omalla kaavalla, alkukeitto, kalaa ja juustoja, pihvi lisukkeineen. Kynttilöissä palaa tuli ja radiosta tulee joululauluja.

Joten ei, en ihmettele mitä vittua minulle tapahtui.

Vierailija

samoin vietän yksin, kuin mitä tahansa vapaata eli ei ongelmaa. Juhlapyhissä vituttaa vaan se, että kaikki palvelut ei pelaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä! Toinen kerta näiden 25 vuoden aikana, kun en joulua vietä. Nautin rauhasta ja siitä, ettei tarvitse ahtaa itseään täyteen kaikkea ja olla uuteenvuoteen asti suklaakoomassa. Mä asun niin tiiviissä yhteisössä/kommuunissa, että parin viikon "eristäytyminen" on taivaallista.

Kerrotko tästä kommuunista? ap

Vierailija

Kuten kakkonen, niin minäkin vietän Joulun yksin ihan omasta halustani. Koti on koristeltu, jouluruoat valmiina, sopivasti makeaa ja suolaista. Lukemista ja elokuvia on varattu tarpeeksi ja nautin vain rauhallisesta, levollisesta tunnelmasta.

Voin tehdä mitä haluan ja milloin haluan, ei tarvitse välittää kenenkään muun haluamisista tai tunteista. En todellakaan Joululta halua sitä, että aattona ja seuraavina päivinä ravataan eri paikoissa ja esitetään iloista ettei kukaan sukulainen pahoita mieltänsä. Tämähän on tällakin palstalla kirvoittanut monia aloituksia. Jotkut ovat jouluihmisiä ja kaipaavat suurta sukujoulua, mutta itse kuulun siihen erakkoporukkaan joka nauttii omasta rauhasta eikä välitä tuon taivaallista muiden seurasta etenkään Jouluna.

Vierailija

Minä vietin joskus päälle parikymppisenä muutaman joulun yksin, kun en asunut enää kotona eikä ollut vielä perhettä. Joulu yksin on ihan ok silloin kun se on oma valinta. Olisinhan toki ollut tervetullut vanhempieni luokse, veljeni taisivat vielä silloin asua kotona. Mutta minusta oli kivempi olla yksin omassa rauhassa. Enkä kyllä mitään kinkkuja paistellut, mutta söin jotain hyvää muuta ruokaa. Joulukuusi minulla oli hieno, sitä muistelen vieläkin lämmöllä.

Huomasin tänään kaipaavani noita jouluja. Ei me perheenkään kanssa mitään hössötysjouluja vietetä, mutta ei sitä joulua voi oman maun mukaan viettää, kun on muitakin. Mies ja tyttö häärivät ruuanlaitossa ja minä yksin koneella haikailen sinkkujoulujeni perään :-) Olen syönyt tänään jo kaksi kertaa ohrapuuroa ja mietin, että jos olisin yksin, voisin syödä pelkkää puuroa koko joulun. Ja vähän belgialaisia, käsintehtyjä suklaakonvehteja.

Vierailija

Taalla kans yksi joka "viettaa joulua" "yksin". Jotenkin tana vuonna ei oo yhtaan joulunen fiilis, joten taitaa olla paiva muiden joukossa. Tanaan oon viela muutaman tunnin toissa ja sit illalla meen ehka johonkin ravintolaan syomaan ystavan kanssa, joka suuntaa vanhempiensa luokse vasta huomenna. Itse taidan viettaa joulupaivan rennosti kotona: syoda hyvin, juoda kuoharia, katsoa leffoja tai muuta telkkarista, lueskella ja kaikkea muuta sellasta mukavaa ja rauhallista. Tapaninpaivana sit varmaan naankin kavereita, jotka on palannu joulunvietosta. Ihan mukavaa. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taalla kans yksi joka "viettaa joulua" "yksin". Jotenkin tana vuonna ei oo yhtaan joulunen fiilis, joten taitaa olla paiva muiden joukossa. Tanaan oon viela muutaman tunnin toissa ja sit illalla meen ehka johonkin ravintolaan syomaan ystavan kanssa, joka suuntaa vanhempiensa luokse vasta huomenna. Itse taidan viettaa joulupaivan rennosti kotona: syoda hyvin, juoda kuoharia, katsoa leffoja tai muuta telkkarista, lueskella ja kaikkea muuta sellasta mukavaa ja rauhallista. Tapaninpaivana sit varmaan naankin kavereita, jotka on palannu joulunvietosta. Ihan mukavaa. :)

Taytyy viela lisata, etta oisin voinut lahtea sukulaisille/perheen/muutaman kaverin perheiden luokse joulun viettoon, mut matkaa on sen verran, etten jaksa/halua.

Vierailija

Minäkin vietän yksin joulua, en ole koristeita tai jouluruokia laittanut (en tykkää jouluruoista). Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta.

Vierailija

Vietän jouluni yksin, mikä on minulle luksusta alkkismiehen kanssa vietettyjen joulujen jälkeen. Erottiin viisi vuotta sitten, ja edelleen olen joka joulu kiitollinen siitä että saan olla yksin. Yksinäisempi olin silloin, kun mies istui koko joulun pöydän ääressä tyhjin silmin ja joi. Nyt ei myöskään tarvitse kuurata ja puunata, mitä mies aina vaati, mutta itse ei siihen osallistunut millään tavalla.

Vietän joulua omalla tavallani. Olen valmistanut omia herkkuruokiani, kuten lohta ja sienisalaattia. Minulla on iso pino kirjoja ja elokuvia ja uusi pc-pelikin on ladattu Steamista. Illalla otan pari lasia viiniä ja syön suklaata. Hyvää joulua kaikille yksineläville!

Vierailija

Yksin vietän jo kymmenettä kertaa joulua, mutta en lainkaan sellaisissa tunnelmissa kuin ap kuvittelee. En ole saanut kutsua kenenkään luo enkä sitä odottanutkaan. Itse olen jouluni rakennellut. Monena vuonna minulla oli jopa terassilla kauniisti koristettu kuusi, mutta tänne toisen kerroksen parvekkeelle en viitsi hilata puuta. Pari vuotta sitten minulla oli ruukkuun istutettu katajan sukuinen pikkupuu, jonka koristelin parvekkeelle. Nyt on vain lyhty roikkumassa ja siinä punainen kynttilä. Sisällä on parikin kynttelikköä ikkunoita koristamassa. Ja ihan jouluruokaa on kaapissa. Tämä aamuna paistoin uunissa ohraryynipuuron ja sitten palan possua. Lisäksi keitin sekahedelmäsopan. Kaikkia olen jo maistellutkin. Iltapäivällä kävin haudoille viemässä kynttilät ja sen jälkeen keitin hyvät torttu- ja piparikahvit. Illemmalla pitänee vielä maistella jouluruokia. Muuten aika kuluu lueskellessa ja telkkaria katsellen. Saunan lämmitin jo eilen. Jos säät sallivat, niin kävelylenkki päivisin tekisi hyvää!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tästä kommuunista? ap

Opiskelijakommuuni. Rivitalon pätkä, jossa mun lisäksi asuu 7 muuta.. Osa jäi sinne, osa meni kotiin, mä olen talonvahtina tutuille. 

Vierailija

Nyt jos koskaan olisi ollut ihanaa viettää joulu yksin. Mutta niin vain lähdin taas perheen luokse, vaikka stressaavan ja kiireisen syksyn jälkeen olisi olult ihan parasta syödä rauhassa kotona jouluruokaa, juoda pullo kuohuviiniä, poltella kynttilöitä, saunoa oman aikataulun mukaan jne jne.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat