Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Epävarma

Heippa! Elikkäs joo, olen 16 vuotias ja epävarma että olenko raskaana vai en. Harrastin suojaamatonta seksiä 2 päivänä peräkkäin, ensiksi eka päivä ennen menkkoja ja toinen mmenkkapäivänä kun menkat eivät alkaneetkaan. Ehkäisyä ei ollut vaan käytettiin "ehkäisynä" sellaista tekniikkaa että mies ei laue sisälleni. Kuukautisteni piti alkaa jo eilen, ja en ihmettele ettei alannut koska mulla on aina kalenterin mukaan joko myöhässä tai ajoissa. Mutta nyt on poikkeus ja syytä pelätä. Eilen tunsin pahoinvointia, alavatsa oli kipeä, mulla on kyllä menkkakivut ja aika vahvat ja mun alavatsa on kipeä jo ennen ku menkat alkaa, mutta ei näin "vahvasti", oli myös sellainen pieni tunne että haluan oksentaa mut sit en oksentanut. Tänään odotin menkkoja mutta niitä ei tullut. Kertokaa, olenko tulossa äidiksi? En ole raskaustestiä vielä tehnyt, mutta aijon tehdä sen viikon päästä. En pelkää raskaaksi tulemista näin nuorena, oikeastaan olen suunnitellut että olisin nuori äiti, mutta vasta 18-19 vuotiaana., vaikka tässä tilanteessa saisin lapsen jo 17 vuotiaana. En pelkä synnyttämistä, en mitään lapsen saamiseen liittyvään, olen mielestäni valmis äidiksi vaikka nuori ja "tyhmä" vielä olenkin. Mutta pelkään yhtä asiaa; vanhempiani. Äitini ehti täyttää just 16 vuotta ja tuli pian raskaaksi, joten hänen on turha jankuttaa siitä että mä tulin raskaaksi noin nuorena, kun itse sai minut minun ikäisenä. Mutta silti, äitini pettyy että tein saman virheen ku se, ja minkä mä tässä menetän, on mun vahvat halut ja suunnitelmat jatko opiskeluissa. Jos olen raskaana, en tee aborttia, niin lapsi pilaa suunnitelmani. Voihan mennä myöhemminkin oposkelemaan mutta haluan nyt. Miten kerron tästä vanhemmille? Isää tuskin hirveesti haittaisi mutta äiti ja isäpuoli olisi shokissa. Onko joku teistä ollut teiniäiti? Miten kerroitte vanhemmille? Miten te vanhemmat suhtauduitte siihen, että lapsenne tuli raskaaksi nuorena? Tarvitsen kovasti teidän apua!

Kommentit (2)

rouva 26

Todella epätodennäköistä, mutta mahdollista, jos ovulaatio on myöhästynyt. Kokemuksesta tiedän, että stressi voi siirtää kuukautisia monella päivällä. Menkkakivut enteilevät kyllä menkkoja. Huono olo raskauden takia ei noin nopeasti ilmaannu. Munasolulla kestää monta päivää kiinnityä, jonka jälkeen raskausoireet pikkuhiljaa vasta alkavat.
T:pitkään yrittänyt ja nyt synnärillä joulun

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat