Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
601/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin allergia, Esim -ruoka aineet, metallit, maalit ym ? Jokin stressitrauma ? Saisitko lähetteen Allergiasairaalaan (ilm helsingissä)  ?

Ei tätä tautia hoideta mitenkään. Todetaan vaan, että jaa, onpas kummallinen juttu. Korkeintaan saat kortisonivoidetta. Eikä sitä periaatteessa voikaan hoitaa millään, jos elimistöön kertyvä muovi, raskasmetallit ym aiheuttaa oireita, koska me vaan eletään tällaisessa maailmassa, jossa mikromuovia ym ei pääse pakoon. Jos "mustien pilkkujen" lisäksi ihosta puskee noita filamentteja ja/tai ihoon tulee leesioita ja sairauteen liittyy kovaa kipua ja väsymystä, kannattaa tutkituttaa borrelioosi. Sitä voidaan hoitaa antibiooteilla, vaikka toki nyky-Suomessa ei oikein anneta antibiootteja kellekään. Ennen kuin on siinä kunnossa että alkaa olla liian myöhäistä. 

Onko siis sinullakin sama vaiva?

Vierailija
602/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin allergia, Esim -ruoka aineet, metallit, maalit ym ? Jokin stressitrauma ? Saisitko lähetteen Allergiasairaalaan (ilm helsingissä)  ?

Ei tätä tautia hoideta mitenkään. Todetaan vaan, että jaa, onpas kummallinen juttu. Korkeintaan saat kortisonivoidetta. Eikä sitä periaatteessa voikaan hoitaa millään, jos elimistöön kertyvä muovi, raskasmetallit ym aiheuttaa oireita, koska me vaan eletään tällaisessa maailmassa, jossa mikromuovia ym ei pääse pakoon. Jos "mustien pilkkujen" lisäksi ihosta puskee noita filamentteja ja/tai ihoon tulee leesioita ja sairauteen liittyy kovaa kipua ja väsymystä, kannattaa tutkituttaa borrelioosi. Sitä voidaan hoitaa antibiooteilla, vaikka toki nyky-Suomessa ei oikein anneta antibiootteja kellekään. Ennen kuin on siinä kunnossa että alkaa olla liian myöhäistä. 

O

On ja minulla on todettu "parantumaton"/uusiutuva borrelioosi. Näkyy aina ihan labrakokeissakin, kun tauti aktivoituu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla tuota linkkiä avata, mutta olen paljon lukenut morgellonin taudista, koska olen yrittänyt löytää vastausta mustien pisteiden arvoitukseen. Voi hyvinkin olla tuotakin. Lääkäreille en tosin tuosta uskalla mainita ettei leimata hulluksi. Tosin ilmeisesti antibiootit auttavat morgellonin tautiin ja olen lukenut, että lymen tauti on jotenkin siihen yhteyksissä. Itselläni ainakin on ollut muutamia punkkeja ihossa mökkeilyn jälkeen niin eihän sitä tiedä jos vaikka tietämättään sairastaa lymen tautia. 

Oikeasti, kannattaa lukaista. Sehän on jo puoliksi tunnustettu, että Lymen tauti on biologisesti muunneltu bioase. Juttu syvenee. Tossa kerrottiin siis tutkimuksesta, jossa oli huomattu että tietyissä ruoka-aineissa on niitä kappaleita, ja ne tosiaan kertyvät elimistöön puskien ihon alta ulos. Samoissa ruoka-aineissa oli punkkien osasia, joista löydettiin borrelioosia. Kuk

Melko varmasti joko Morgellon tai sen yhtä pelätty  muoto, Ekebomin oireyhtymä.

Vierailija
604/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa HIV-virukselta

Oireet sopii

Tavallisimpia myöhäisen HIV-tartunnan oireita (ennen taudin muuttumista aidsiksi) ovat:

hengitystieoireet (esim. hengenahdistus tai yskä)

kuume

kutina

kylmät väreet

ihomuutokset

muistihäiriöt

laihtuminen

päänsärky

ripuli

suurentuneet imusolmukkeet (yhtäjaksoisesti yli kolme kuukautta)

voimattomuus

väsymys

yöhikoilu tai voimakas hikoilu.

Vierailija
605/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis aiheuttaako tämä parantumaton borreoloosi niitä mustia pisteitä ja muuta oireilua?

Vierailija
606/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa HIV-virukselta

Oireet sopii

Tavallisimpia myöhäisen HIV-tartunnan oireita (ennen taudin muuttumista aidsiksi) ovat:

kuume

kutina

kylmät väreet

ihomuutokset

muistihäiriöt

laihtuminen

päänsärky

ripuli

voimattomuus

väsymys

🙄 no ei kyllä ole. 

Vierailija
607/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile viljatonta ruokavaliota.

Vierailija
608/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis aiheuttaako tämä parantumaton borreoloosi niitä mustia pisteitä ja muuta oireilua?

Jotenkin ne liittyvät toisiinsa. Netistä löytyy paljon tietoa ja tutkimuksia ja Facebookissa vertaistukiryhmiä. Mutta jos on vaan mustia pisteitä ja kutinaa, niin sillä tuskin saat diagnoosia tai lääkkeitä. Kun Lymen tauti iskee kunnolla, niin käytännössä koet hirveintä kipua mitä voit kuvitella, joillakin ihan 24/7, ja olosi on oikeasti sellainen kuin olisit tekemässä kuolemaa. Siinä jää kutinat kakkoseksi oirekirjossa. 

Vierailija
609/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa HIV-virukselta

Oireet sopii

kuume

kutina

kylmät väreet

ihomuutokset

muistihäiriöt

laihtuminen

päänsärky

ripuli

voimattomuus

väsymys

Mene jonne muualle pelleilemään. 

Vierailija
610/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap. saanut jo oikean lääkityksen?

Vierailija
611/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kutajaa kans koko vartalosta. Sellasia punasia näppylöitä ja jos liikaa raapii niin alkaa veri valumaan ja sitä tulee paljon. Joittenki päälle on tullut valkosta mömmöä, pahan näkösii. Onneks naamassa ei ku yks vasta.

Vierailija
612/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi todennäköisesti jostain tuntemattomasta syyhykannasta kärsivä. Joko tässä on ihan älyttömän pitkä itämisaika tai sitten tämä ei tartu niin helposti muihin. Oireet kestäneet varmaan 5 kuukautta, mutta kehenkään lähipiirissäni olevaan tämä ei ole tarttununut. Hoitoja tehty useita.

Mitä oireita sinulla on?

Lähestulkoon samanlaiset oireet kuin keskustelun aloittajalla aikoinaan ollut. Tämä ei ole kuitenkaan vaikuttanut nukkumiseeni ollenkaan, nukun täysin normaalisti. Taudin outoudesta kertoo se, että tämä ei ole tosiaan tarttunut kehenkään lähipiirissäni olevaan, olen elänyt suht normaalia elämää. Kotonani on oltu yötä sohvalla, olen itse ollut yökylässä yms ja luulisi että semmoisesta esim. Syyhy voisi tarttua. Mutta kun kenelläkään ei ole mitään oireita ketkä on kotonani ollut useita kertoja. Ilmeisesti myöskään pienellä lapsellani ei ole mitään. Hän ei vielä osaa puhua mutta varmasti ilmaisisi itkulla. On niin perustyytyväinen ja nukkuu hyvin joka yö. Ei minkäänlaisia käytäviä kämmenissä tai muualla, mitkä on yleensä tyypilisiä syyhyssä. 

Vierailija
613/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV ?

Voiko olla?

Vierailija
614/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIV ?

Voiko olla?

Ei tosiaan ole. HIV-testi testattu reilu vuosi sitten kun olin raskaana. Eikä sen jälkeen ole ollut mitään mahdollisuutta saada mistään tartuntaa eli ei seksiä ollenkaan enkä käytä huumeita.

Vierailija
615/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö tältä?

https://www.tandfonline.com/cms/asset/edf64c14-7788-40f1-8136-127824a83…

Tai

HIV

Vierailija
616/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö tältä?

https://www.tandfonline.com/cms/asset/edf64c14-7788-40f1-8136-127824a83…

Tai

HIV

Videola muitakin iho oireita kuten niitä mustia pisteitä

Vierailija
617/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HIV ?

Voiko olla?

Ei tosiaan ole. HIV-testi testattu reilu vuosi sitten kun olin raskaana. Eikä sen jälkeen ole ollut mitään mahdollisuutta saada mistään tartuntaa eli ei seksiä ollenkaan enkä käytä huumeita.

Ei ollenkaan seksiä? Edes suuseksiä? Vuoteen?

Vierailija
618/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on molemmilla veriset ikenet HIV voi tarttua suudellessa

Vierailija
619/677 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV virus

Vierailija
620/677 |