Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla
Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?
Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä
Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.
Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.
Kommentit (677)
ja vaikka lintukirpuista sanotaan, ettei ne tartu ihmiseen pitkäksi aikaa, niin kutisin koko talven läpi ja pitkään. :/ Mikä lie, mutta linna shampoolla ja rexonalla ei oireita nyt ainakaan enää pitkään aikaan.
Morgellonin tauti.
Jos ootte ottaneet koronarokotteita, niin nyt ne grafeenit ym vierasaineet pukkaa ihosta ulos. Elimistö puhdistaa itseään.
Hommaa Cilantroa. Puhdistaa raskasmetalleja kehosta.
voi siis johtua myös hiusten silikoniallergiasta. Kokeile Linna shampoota. Itselläni ei toiminut muut, esim. xz silikoniton. Toivottavasti löydät avun. :)
Oli mikä oli, itselläni tuli mustia muruja koko vartaloon yli vuoden ja kellään muulla perheessä ei ollut oireita. Pää kyllä kutisi myös niin en tiedä oliko sittenkin täitä. Muilla ei kuitenkaan ollut. Oireet loppui kun vaihdoin Linna shampooseen ja vartalo rexonalla..
Vierailija kirjoitti:
Nix auttoi myös minulla vain päiväksi pariksi.
Ja sama, mitä 367 kirjoitti. Myös ihossa, päänahassa, kulmakarvoissa, ripsissä, kasvoissa. Näyttävät karvoilta, kuidulta tms.
Tämä on sikaripunkki!
Toinen mustahippuvaiva korvapunkki(kissoilta ja koirilta).
Kyllä. Tämä on eläimestä tarttuva sikaripunkki, pieniä mustia muruja nousee ihosta ja iho myös hilseilee rajusti. Sen toukka-asteet ovat vaaleita tikkumaisia hiukkasia. Viihtyy korvakäytävissä, sieraimissa, silmissä, päänahassa ja peräaukossa. Kutisee ikävästi, ja iholle saattaa nousta myös pieniä karstapintaisia kutiavia rupia.
Asuu ihon sisäkerroksissa, ja aika usein käsivarsiin tulee ns. marmori-ihottuma, punaista ihonalaista läiskäkuviota. Nix-hoidot auttavat vain pariksi vuorokaudeksi, mutta sitten se alkaa uudelleen. Hoidon jälkeen ihosta nousee kuolleita punkkeja, ja sekin kutisee.
Hoidoksi tarvitaan ivermektiini-kuuri tabletteina viikon ajan ja hyvä siivous, lakanoiden ja vaatteiden vaihto päivittäin. Myös oireettomat perheenjäsenet pitää hoitaa. Ja lemmikit ehdottomasti. Meillä punkki tuli adoptiokissasta, joka oli aiemmin ulkoillut vapaana. Voidaan joutua luopumaan kissasta, jos hoidot eivät onnistu (kissalle ei voi käyttää samoja lääkkeitä kuin ihmisille).
Minulla on kutinaa (kihelmöinti) ja nuita mustia murusia nousee välillä ihosta. Sitten olen huomannut, että iholle on tullut näkyviin pieniä viiruja, niinkuin ohuita verisuonia. Voiko se olla tuota "marmorikuviota"?
Voisi tuota marmori-ihoa kuvata verkkomaiseksikin. Olennaista siinä on, että ihon pinta on ehyt, ja kuviointi on selvästi ihon alla. Näkyy raajoissa useimmiten.
Sikaripunkki tykkää rasvoista, syö ihon talia ja siksi voisi olla hyväksi jättää iho pesun jälkeen ilman mitään kosteusvoiteita ja jättää hoitoaine joksikin aikaa pois hiustenpesujen yhteydessä. Voi olla tietysti hankala olo, jos iho on sitten ihan kuiva ja hiukset takussa, mutta kannattaa kokeilla.
Itse olen huomannut, että ihoöljyt ovat parempi vaihtoehto kuin voidemaiset tuotteet. Olen kokeillut Ceridalia (apteekista) ja myös otsonoitua seesamiöljyä (luontaistuotekaupasta). Kumpikin vähentää punkkiärsytystä, mutta ovat kalliita.
Mietin myös ihan sitruunamehun / etikan käyttöä hiuspohjaan, ehkä aloevera-geeliä iholle. Luulisi kuivattavan punkkeja?
Vierailija kirjoitti:
Morgellonin tauti.
Jos ootte ottaneet koronarokotteita, niin nyt ne grafeenit ym vierasaineet pukkaa ihosta ulos. Elimistö puhdistaa itseään.
Hommaa Cilantroa. Puhdistaa raskasmetalleja kehosta.
Kuinka moni sitten oli ottanut koronarokotteen vuonna 2015, jolloin ketju aloitettiin?
Hei, onko perheesi saanut tuon ivermektiinilääkityksen tähän vaivaan? Osaatko nimetä juuri tuon kyseisen punkin tieteellisen nimen, mikä kyseessä? Nyt olen niin monella lääkärillä juossut, että haluan mennä seuraavaksi suoran vastauksen kanssa, jotta saan tämän vaivan pois!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tämä on eläimestä tarttuva sikaripunkki, pieniä mustia muruja nousee ihosta ja iho myös hilseilee rajusti. Sen toukka-asteet ovat vaaleita tikkumaisia hiukkasia. Viihtyy korvakäytävissä, sieraimissa, silmissä, päänahassa ja peräaukossa. Kutisee ikävästi, ja iholle saattaa nousta myös pieniä karstapintaisia kutiavia rupia.
Asuu ihon sisäkerroksissa, ja aika usein käsivarsiin tulee ns. marmori-ihottuma, punaista ihonalaista läiskäkuviota. Nix-hoidot auttavat vain pariksi vuorokaudeksi, mutta sitten se alkaa uudelleen. Hoidon jälkeen ihosta nousee kuolleita punkkeja, ja sekin kutisee.
Hoidoksi tarvitaan ivermektiini-kuuri tabletteina viikon ajan ja hyvä siivous, lakanoiden ja vaatteiden vaihto päivittäin. Myös oireettomat perheenjäsenet pitää hoitaa. Ja lemmikit ehdottomasti. Meillä punkki tuli adoptiokissasta, joka oli aiemmin ulkoillut vapaana. Voidaan joutua luopumaan kissasta, jos hoidot eivät onnistu (kissalle ei voi käyt
Kävitkö lääkärissä Helsingissä? Voitko kirjoittaa suoraan lääkärin nimen kuka määräsi tuon kuurin, että saa apua vaivaan!
Mulla kutisee nilkat ja ranteet ja alaselkä. Ja sitten vielä se kohta missä kaula yhdistyy vartaloon. Mutta mitään punkkikäytäviä ei näy.
Kertokaa jos saatte tähän sikaripunkkiin lääkityksen ja avun Helsingistä!
En enää uskalla mennä lääkäriin kun oireitani ei oteta todesta :( Menen seuraavaksi vain lääkärille joka uskoo tähän vaivaan!
En lukenut koko ketju, mutta mustat pisteet kuulostavat luteen kakalta.
Millä tavoin ko. Oireet ovat helpottaneet?
Voiko kolajuomat juomat vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketju, mutta mustat pisteet kuulostavat luteen kakalta.
Ne olisivat ihon pinnalla. Nämä pisteet mistä ketjussa puhutaan tulevat ihon alta ja lähtevät pyyhkäisemällä pois. Iho kihelmöi hetken ja sen näkee kun ihon siältä alkaa tulla niitä mustia hippuja.
Selvisi ihotauti puolilla mitään ?Onko vielä sama ongelma? Itsellä tuo mysteeri juuri vienyt 6v elämästäni epätietoisuudessa. Ens kuussa ihotauhilääkärille
Vierailija kirjoitti:
Selvisi ihotauti puolilla mitään ?Onko vielä sama ongelma? Itsellä tuo mysteeri juuri vienyt 6v elämästäni epätietoisuudessa. Ens kuussa ihotauhilääkärille
Aiotko kysyä, että onko kyseessä tuo sikaripunkki? Tule kertomaan vastaukset
Käy ihotautilääkärillä ja pyydä tutkimaan iho kunnolla.