Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
301/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei missäpäin asut jonka vaiva leimattu psyykkiseksi? meitä on nyt monta tämän asian kanssa. entä missäpäin sinä asut, jonka työpaikalla rapsutellaan ja tulee mustia kiteitä? tiedän diagnoosin, mutta vaikuttaa siltä, että lääkärille tulisi marssia isolla joukolla ennenkuin uskotaan. mutta älkää murehtiko, niin taitamattomia lääkärit ovat Suomessa, että kohta tämä on levinnyt kaikille ja sitten meitä uskotaan.

tiedät diagnoosin? Kertoisitko tästä lisää. Itse en ole koskaan törmännyt vastaavaan ongelmaan mutta kiinnostaisi tutkia asiaa enemmän.

-lääkisopiskelija

Vierailija
302/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee valkoisia muruja. En lukenut koko ketjua, onko tietoa niistä.

Ei ole mutään elävää, pyydystin teippiin ja katsoin mikroskoopilla.

Ei mitään selkeetä muotoa ja vähän kuin suolakide kooltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoisistq muruista ei tietoa... mutta olen ikuisesti kiitollinen,että aloitit tämän ketjun ja kerroit asiasta, että pääsin jäljille. olen tosi pettynyt lääkäreihin, eivät kuuntele ja pompottavat seuraavalle. heiltä kun osaaminen loppuu, niin sanotaan, että vika on korvien välissä.

Vierailija
304/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppuja tai lutikoita. Musta on niiden pskaa.

Vierailija
305/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pari vuotta sitten ohjelman, jossa oli ihan samat oireet ja vaivat eikä syytä meinannut löytyä millään. Lopulta hoksattiin, että kyseessä on äärimmäisen harvinainen amalgaamipaikkoihin liittyvä vaiva. Hitsi kun en muista tarkemmin ja on niin harvinainen etten nopsalla googlailulla löytänyt. Vaiva oli kuitenkin todellinen vaikkakin outo. Jäi vain mieleen, kun mietin että onpas sitä kaikenlaista ja voi ihmisparkaa mitä joutui kokemaan. Joku Jenkkidokkari se oli ja tuli kaapelikanavilta. Yritä lähteä selvittämään tuota kautta ja ole sinnikäs, sillä kuten huomaat, tauti kuulostaa oudolta ja pskaa tulee niskaan. Toivon, että tästä olisi sulle apua. Tsemppiä! <3

Vierailija
306/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin pari vuotta sitten ohjelman, jossa oli ihan samat oireet ja vaivat eikä syytä meinannut löytyä millään. Lopulta hoksattiin, että kyseessä on äärimmäisen harvinainen amalgaamipaikkoihin liittyvä vaiva. Hitsi kun en muista tarkemmin ja on niin harvinainen etten nopsalla googlailulla löytänyt. Vaiva oli kuitenkin todellinen vaikkakin outo. Jäi vain mieleen, kun mietin että onpas sitä kaikenlaista ja voi ihmisparkaa mitä joutui kokemaan. Joku Jenkkidokkari se oli ja tuli kaapelikanavilta. Yritä lähteä selvittämään tuota kautta ja ole sinnikäs, sillä kuten huomaat, tauti kuulostaa oudolta ja pskaa tulee niskaan. Toivon, että tästä olisi sulle apua. Tsemppiä! <3

Tässä on jotain aiheeseen liittyvää

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5458000/

Aina ei kai tule niitä muruja ihosta, mutta sitäkin tapahtuu (sillä dokkarin potilaalla oli myös näin). Tuo kuulostaa vähän hullulta, mutta tapahtuu oikeasti. Hoitona on paikkojen poisto jne.

Vierailija
307/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ei ole kyseessä amalgaamipaikat, mutta kiitos kun yritit auttaa, kivoja ihmisiä ei ole maailmassa liikaa<3

Vierailija
308/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on jotain aiheeseen liittyvää

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5458000/

Aina ei kai tule niitä muruja ihosta, mutta sitäkin tapahtuu (sillä dokkarin potilaalla oli myös näin). Tuo kuulostaa vähän hullulta, mutta tapahtuu oikeasti. Hoitona on paikkojen poisto jne.

Niin ja saatan sotkea asioita vähän kun en muista tuota tarkkaan, mutta liittyy joka tapauksessa jotenkin amalgaamiin ja/tai muihin metalleihin eli kannattaa lähteä selvittämään tuota kautta.

Vierailija
309/677 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä ei ole kyseessä amalgaamipaikat, mutta kiitos kun yritit auttaa, kivoja ihmisiä ei ole maailmassa liikaa<3

Ai. No toivotaan, että sun vaiva selviäisi myös

:-(

Vierailija
310/677 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuisitko lääkäriopiskelija tietämään jonkun ennakkoluulottoman lääkärin; joka oikeasti kuuntelisi potilasta, eikä katsoisi vain aiempien kollegoiden arviota? tarvitsisimme oikeasti apua. olen valmis tapaamaan ihan livenäkin kyllä. vielä parempi, jos olisi ihotautilääkäri. olen ihan normijärjellä oleva ihminen.

Vierailija
311/677 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että raavit kutisevat kohdat niin kovaa että pienet veripisarat kuivuvat iholle

Vierailija
312/677 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi marssia samalle ihotautilääkäriä samaan aikaan meidän kaikkien...

Vierailija
313/677 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkaa kilttejä te jotka olette ihan siellä ketjun aloituspäässä ja kertokaa lääkäreiden nimiä jotka teitä auttoivat! apua tarvittaisiin nyt kovasti!

Vierailija
314/677 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asutte, kenellä on tämäntyyppisiä oireita?

Oletteko käyneet lääkäreillä? Tai saaneet vietyä jotain näytettä analysoitavaksi? Tosin ei taideta tunnistaa.

Vierailija
315/677 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morgellons

Vierailija
317/677 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todella ole morgellons. asun PKS

Vierailija
318/677 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun löydän apua lupaan auttaa teitä muitakin

Vierailija
319/677 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teistä joku halukas tekemään asialle pikaisesti jotain? minulla tämä ainakin laskee elämän laatua nyt kovasti. jos halutaan olla anonyymejä niin mulla ehkä olisi konsti miten saataisiin apua?

Vierailija
320/677 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaan morgellons minunkaan kohdallani; olen lukenut aiheesta. Erittäin kumma vaiva. Ja täysin tasapainoinen ja terve myös minä. Vaikea aihe näin kirjoittaa, kun leimataan niin herkästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi