Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökki, talon laajennus, ulkomaanmatkoja. Ymmärtääkö teistä kukaan, että minä,työtön, olen katkera.

Vierailija
23.12.2015 |

Työttömyys on tehnyt minusta kateellisen ja katkeran. Toiset saa vakituisen työpaikan ja on varaa ostella kesämökkejä ja kaikkea. Minun päiväni kuluvat työnhaussa, tuloksettomassa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista elämä on, kaikki ei mene tasan

Vierailija
22/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti työttömyydestä, aapee. On aika rakentaa minä-kuvasi uudelleen. Ei ihmisen arvoa mitata työllisyyden perusteella.

hyvä kommentti mut silti valtaosa ihmisistä ja yhteiskunta määrittelee ihmisen arvon työn kautta, suomalaisen yhteiskunnan ja elintason pitää romahtaa vielä paljon rajummin kuin nyt ennenkuin ihminen lakataan märittelemästä työn kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nyt ihmeessä jotakin, josta nautit, etten koko ajan ajattele työttömyyttäsi. Käy vaikka kirjastossa ja lue hyvä kirja, niin pääset hetkeksi ajatuksistasi.

Vierailija
24/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti työttömyydestä, aapee. On aika rakentaa minä-kuvasi uudelleen. Ei ihmisen arvoa mitata työllisyyden perusteella.

Kerro vielä, miten? Ap

Viitaten viesteihin #8 ja #9, et ole vielä kertonut ammattiasi.

Vierailija
25/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus on typerää.

T: Työtön, joka ei käy baareissa, juo alkoholia tai käytä tupakkaa, ja siksi onnistuu säästämään vuosittain muutamia satoja kesälomareissuun.

Vierailija
26/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin: kesämökkejä ei tosiaan ostele nykyään kuin todella harva alle 40 vuotias. Ne mökit on vanhempien sukupolvien hankkimia, kun tavallinen työmies rakensi sen pikku palkallaan. Ökymökit ovat monesti firmojen mökkejä, joita vuokrataan. Ei minullakaan ole oma vaan lapsuuden perheen kimppamökki ja olen keskituloinen. Toiseksi: ulkomaanmatkat eivät myöskään ole jokaiselle työssäkävijälle itsestäänselvyys. Matkoihin on säästetty ja ei niihin ole pienipalkkaisilla varaa. Koita nähdä valoa tunnelin päässä, yritä kouluttautua, jos pystyt. Tartu jokaiseen työpätkään, jos sattuu kohdalle.

Vierailija
27/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yrittää ajatella positiivisesti? Sinulla on jotain, mitä työssäkäyvillä ei, eli aikaa ja vapautta, ja minusta se on lopulta materiaalista elintasoa tärkeämpää. Mitä tekee kesämökillä, jos siellä ei ehdi käydä tai lyhyt aika, jonka ehtii mökillä viettämään, kuluu kunnossapitotöitä tehden? Sinulla on aikaa harrastaa, matkustella, tehdä vapaaehtoistyötä tai muuta, minkä koet mielekkääksi. Totta kai työttömän on suunniteltava työssäkäyvää tarkemmin budjetti, jonka voi käyttää matkailuun tai harrastamiseen, mutta jos ei ole esimerkiksi sairauksia tai muuta suuria menoja aiheuttavia tekijöitä, onnistuu se kyllä. En yritä sanoa, että työttömän elämä olisi parempaa, toivoisin vain, että miettisit asioita, jotka sinulle oikeastaan ovat paremmin.

Vierailija
28/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän toisin. Olin työttömänä onnellisempi kuin koskaan. Olen ollut IT-alalla ja kun jäin edellisen syksyn YT:issä työttömäksi, tiesin heti että tätä lepoa juuri kaipaankin. Työ imi minusta henkisesti kaikki mehut niin että en jaksanut sen lisäksi tehdä kuin pakolliset kotityöt. Työttömänä alkoi heti luovuus kukkia: aloin kokeilla askartelua, t ekstien kirjoittamista, luin paljon - yleensäkin mieli oli koko ajan virkeä ja vilkas eikä sellainen jumiutunut kuin töissä ollessa. Rahaa toki oli vähemmän mutta se ei haitannut yhtään, koska minua ei ole koskaan oikein kiinnostanut mitkään autot, mökit, omistusasunto tms. Kunhan joku lämmin paikka on asua ja ruokaa ja vaatteet, se riittää mulle. 

Mun työttömyys sitten kesti kuitenkin vain puoli vuotta. Sen jälkeen sain entisen miesystävän kautta työpaikan - hän oli perustanut kahden kaverinsa kanssa alan firman ja kysyi mukaan. Lähdin, koska tiesin että vaikka nauttisin itse enemmän työttömänä olosta, niin koen kuitenkin vääräksi sen että työkykyinen ihminen nostaisi yhteiskunnan tukia tilanteessa, jossa valtiolta on muutenkin rahat vähissä ja velkaa liikaa. Mutta jos olisi käynyt niin ettei töitä olisi löytynyt, ei minua työttömyys olisi mitenkään haitannut varmasti koskaan.

Vierailija
29/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opiskelemaan jotain? Tulee päiviin rytmiä, aivot saa tekemistä ja sulle tulee tunne että teet jotain hyödyllistä. Eikä jää niin paljon aikaa katkeroitua. Itse aloitin 6kk työttömyyden jälkeen opiskelemaan yhtä uutta kieltä ja parantamaan englanninkielen taitoa. En tiedä parantaako ne työllistymistäni mitenkään, mutta ei kielitaito koskaan haitaksi ole. Kirjastosta käyn lainaamassa oppimateriaalit niin ei nekään maksa mitään.

Vierailija
30/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö,en tunne yhtä ainoata työtöntä. Siis itseni lisäksi. Lähipiirissä tosiaan tehdään noita mainitsemiani asioita. Remontteja. Uudehkon talon laajennuksia. Uusia autoja. Talon rakentamista! Etelän lomia. Vakituisia työpaikkoja. En enää ilkeä edes näyttää naamaani ulkona,kun häpeän itseäni ja tilannettani niin paljon. Tiedän tietenkin, ettei tämä ole tervettä. Ap

Vierailija
31/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa. Ei läheskään kaikilla töissä käyvilläkään ole kesämökkejä, omakotitaloja eikä ulkomaan matkoja.

Muista että katkeruudella teet vain hallaa itsellesi. Maailma on täynnä asioita joihin ei ole varaa jos lähtee tuolle tielle. Olipa töissä tai ei. Koita muistaa mitä kaikkea sinulla on. Terveys, ystävät ym. jota ei voi rahalla ostaa.

Vierailija
32/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan katkeroidut. Siellä kulisseissa ei ehkä asukaan se onnellinen pikkuperhe. Moni kakku on vain päältä kaunis.

En ole muuten kenenkään kuullut kertovan olevansa unelmiensa työpaikassa tai iloitsevan hyvistä työoloista. Pääasiallisesti ollaan stressaantuneita ja uupuneita. Lisäksi joka työyhteisöstä löytyy ainakin se yksi työpaikkakiusaaja. Eli voit näitäkin varjopuolia miettiä.

Noh, kaipa sitä ottaisi sen tilipussin, vaikka kurjaa töissä olisikin. Nykyaikana vain tuo pussi on niin pieni, että joudutaan hakemaan asumis- ym. tukia, vaikka siellä töissäkin pakertaa. Onneksesi jaksat ainakin yrittää. Ja samassa veneessä sun kanssa matkaa "muutama" muukin työnhakija.

Mä lähdin hirviömäisestä työpaikasta 2vk sitten ja nyt olen vapaa, vapaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut totaalinen sekoaminen. Töihin menen heti kun sellaista löydän, mutta mitä helev. tässä ressaamaan. Polttaa itsensä vaan loppuun ja työkyvyttömäksi. Hyvät joulut ja onnea sinulle työnhakuun! :)

Tai sitten siellä "kulisseissa" asuu aivan täydellisen onnellinen pikku perhe.

Vierailija
33/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sulla on hyvä hetki oivaltaa elämästä jotain oleellista. Vaikutat melkoisen pinnalliselta. Jos olisit töissä kelaisit varmaan, että voi ton matka oli kalliimpi kun mun.

Vierailija
34/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo alun kommentit siitä, miten vahingoitat katkeruudella vain itseäsi, ovat ihan totta. Mielestäni sinun tulisi nähdä aia niin, että varsinainen ongelmasi ei ole työttömyys vaan nuo täysin kohtuuttomat, ilkeämieliset ajatukset, joita sinulla on työttömyydestä. Sanoisitko todella ystävällesi, että työttömyys tekee hänestä arvottoman ja että hänen elämässään ei ole mitään mieltä, ennen kuin hän saa taas töitä? Tuskin! Tuohan on tosi kamalasti sanottu. Miksi sitten kerrot tuollaisia törkeyksiä itsellesi?

Vierailija
35/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinäkin: kesämökkejä ei tosiaan ostele nykyään kuin todella harva alle 40 vuotias. Ne mökit on vanhempien sukupolvien hankkimia, kun tavallinen työmies rakensi sen pikku palkallaan. Ökymökit ovat monesti firmojen mökkejä, joita vuokrataan. Ei minullakaan ole oma vaan lapsuuden perheen kimppamökki ja olen keskituloinen. Toiseksi: ulkomaanmatkat eivät myöskään ole jokaiselle työssäkävijälle itsestäänselvyys. Matkoihin on säästetty ja ei niihin ole pienipalkkaisilla varaa. Koita nähdä valoa tunnelin päässä, yritä kouluttautua, jos pystyt. Tartu jokaiseen työpätkään, jos sattuu kohdalle.

Miksi Hesaan rakennetaan uusia asuntoja tuhansia joka vuosi jos vain "todella harvoilla" on varaa?

Vierailija
36/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä ei löydy Suomesta niin sinähän voit mennä ihan liiton rahoilla niitä etsimään 3kk ulkomaille. Käytä ehdottomasti tilaisuus hyväksesi, jos sinulla ei ole lapsia ja siihen mahdollisuus. Lähes kaikissa muissa euroopan maissa on eläminenkin halvempaa kuin Suomessa.

Vierailija
37/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos töitä ei löydy Suomesta niin sinähän voit mennä ihan liiton rahoilla niitä etsimään 3kk ulkomaille. Käytä ehdottomasti tilaisuus hyväksesi, jos sinulla ei ole lapsia ja siihen mahdollisuus. Lähes kaikissa muissa euroopan maissa on eläminenkin halvempaa kuin Suomessa.

Kerrotko tarkemmin tästä ? En ole kuullutkaan. Ap

Vierailija
38/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäs

Vierailija
39/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin tästä ? En ole kuullutkaan. Ap

ETA-työnhaku. Katso tietoa työkkärin sivuilta.

Vierailija
40/45 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on tehnyt minusta kateellisen ja katkeran. Toiset saa vakituisen työpaikan ja on varaa ostella kesämökkejä ja kaikkea. Minun päiväni kuluvat työnhaussa, tuloksettomassa.

Lol, ei suomalaisella palkalla osteta mitään muutakuin ylihintaista ruokaa ja palveluja, muuhun se ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme