Kesämökki, talon laajennus, ulkomaanmatkoja. Ymmärtääkö teistä kukaan, että minä,työtön, olen katkera.
Työttömyys on tehnyt minusta kateellisen ja katkeran. Toiset saa vakituisen työpaikan ja on varaa ostella kesämökkejä ja kaikkea. Minun päiväni kuluvat työnhaussa, tuloksettomassa.
Kommentit (45)
Ystävän eläkkeelle jäänyt isä matkustelee paljon Etelä-Euroopassa. On aika hauska kuulla hänen tarinoitaan siitä, että miten halvalla siellä pystyy asumaan. Majapaikat hankkii retkeilymajoista joista maksaa 10-18 euroon yö. Toki ovat silloin sekahuoneita. Ruoat pääosin itse, ja se ruokahan on etelässä edullisempaa. Samoin liikenne, lääkkeet, museot...
Mietin vain, että jos olet lapseton niin voit lähteä työnhakuun tai "työnhakuun" etelään. Jos Sinulle olisi tärkeintä se kokeminen ja matkustelu eikä luksushotellit ja vastaavat, niin halvallakin/edullisestikin voisi kokea.
Jos vielä saisit asuntosi vuokralle työnhakusi ajalle, niin ei tulisi siitäkään kuluja.
Oletko käynyt missään työttömien yhdistyksessä? Silloin voisit tutustua toisiin samassa tilanteessa oleviin, jolloin huomaisit ettet ole ainoa?
Työttömänä ei välttämättä saa yksin asuntolainaa, mutta vuokrallakin voi asua mukavasti. Voi olla kiva auto ja käydä ulkomaanmatkoilla. Eikä kaikki huonekalutkaan tarvitse olla mitään lahjoituskamaa. Minä olen perheellinen opiskelija ja on pakko olla oma auto. Vuokralla tosin asutaan, mutten ole kateellinen tai katkera. Olen tarkka rahankäyttäjä, niin sain säästettyä lomamatkaakin varten joka tehtiin pari kuukautta sitten.
En usko, että työnhakusi johtaa tulokseen, jos ahdistuneena yksin lähettelet hakemuksia, joiden laadusta meillä ei ole mitään käsitystä. Hakeudu työvoimakoulutukseen niin saat asiantuntijalta apua hakuun. Työnhakukoulutukset löydät mol.fi -sivulta, pyydä tarvittaessa apua koulutusneuvojalta. Jos sopivaa koulutusta ei ole alkuvuodesta tarjolla niin hakeudu työkokeiluun alalle, jolle haluat työllistyä.
Ei kaikille helsinkiläislläkään ole varaa noihin kämppiin. Varallisuus keskittyy ja tuurilla joku tavis on saanut vanhan kämppänsä myynnistä voittoa ja sijoittaa sen uuteen kämpään. Ja miten tämä asia edes liittyy aloittajaan? Kateellinen voi olla milloin vain ja kenelle tahansa. Uusi auto työkaverilla ja pitkä ulkomaanmatka jne. Mitä lähempänä ihminen on itseä, sitä helpommin tuntee kateellisuutta. Se on normaalia tiettyyn rajan asti. Tuskin on ihmistä, joka ei joskus ole ollut kateellinen, vaikkei sitä myöntäisikään. Tuhoavaksi se muuttu, jos menettää toimintakykynsä ja alkaa sabotoida toista kateuden vuoksi.