Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Mistä halvimmalla saa

Ulkomaisista nettikaupoista (myös EU-alueelta) samat tuotteet saa yleensä edullisemmin, koska ns. "suomilisä" puuttuu hinnoista. Toimituskulutkin ovat usein pienemmät ulkomailta tilattaessa, koska tunnetusti postipaketti Vantaalta Helsinkiin maksaa enemmän kuin Saksasta Helsinkiin.

Onko siis mitään järkeä ostaa suomalaisista kaupoista ja tukea kustannustehotonta yritystoimintaa?

Mitä mieltä av-ihmiset olette?

Kommentit (16)

Vierailija

Ainakaan ei ole mitään järkeä huomiohuorata otsikolleen klikkejä ties millä risuaidoilla ja dollarimerkeillä. Ilmoitan kaikki sellaiset trollialoitukset ylläpidolle ja usein he ymmärtävätkin poistaa ne.

Vierailija

Mulla on tällä hetkellä niin pienet tulot et jos jotain uutta tarvii niin pakko varmaan ostaa sieltä mistä edullisesti saa. En tosin jaksa loputtomiin netistä etsiä ja jos menee liian vaikeaksi niin ei. Tapettia oon kerran tilannu ulkomailta ku tuli edelleen paljon edullisemmaksi vaikka kuluja tuli 50e.
mutta jos porukka sovittaa ja tutustuu kaupassa, menee sitten kotiinsa ja tilaa netistä, niin kyllähän ne tavaratalot katoaa. Eihän ne pysty nettikaupalle hinnassa pärjäämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos haluaa pitää yllä suomalaista elintasoa ja sosiaaliturvaa, on paljonkin järkeä. Se on ikään kuin vero, jota maksamme. Toinen vaihtoehto on, että taannumme edelleen alemmalle tasolle eikä sekään paranna ostovoimaa pidemmän päälle.

€urokansalainen

Mä käyn suomalaisissa kaupoissa kokeilemassa tuotteita ja kyselemässä myyjiltä eli tutustun tuotteeseen siellä missä saa. Tilaan kuitenkin sieltä mistä halvimmalla saa eli jää suomilisät kauppiailta saamatta. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainakaan ei ole mitään järkeä huomiohuorata otsikolleen klikkejä ties millä risuaidoilla ja dollarimerkeillä. Ilmoitan kaikki sellaiset trollialoitukset ylläpidolle ja usein he ymmärtävätkin poistaa ne.

Olet aika naurettava.

Vierailija

Suomessa ei ole edes kaupat auki kun siellä käyn. Tänä jouluna en edes jaksa Suomessa käydä ja viime kerralla ostin lipeäkalaa jostain ABC-asemalta kun oikeat kaupat on kiinni.

Vierailija

Kun olin kotona, ostin vain kirppareilta. Tulot olivat niin pienet. Onneksi lapsen vaatehankinnat pystyi hyvin ennustamaan, ostin jopa varastoon jos hyvä tuli vastaan.

Nyt kun olen töissä , on minun velvollisuus auttaa muita suomalaisia.
En osta koskaan verkosta, koska haluan tukea kivijalkakauppoja. Myyn tarpeettomat pois, suosin postia.

Vältän made in China, suosin suomalaista. Luomuun ei ole varaa, ostan kun hintaero on pieni, esim maito, leipä, kananmuna, jauhot.

Ostamiseni on pientä, asumiskustannukset syövät leijonanosan palkkatulosta mutta oman osuuteni teen kyllä.

Vierailija

Kaikki tämä suomalaisen työvoiman ja elintason tukeminen on hevonpaskaa. Talouspuolella yksittäiset suomalaiset ovat vaurastuneet sitä enemmän mitä enemmän on taloudellista kanssakäymistä muun maailman kanssa, Suhteellisen pienen alueen talouselämä on ja jää pieneksi ilman talouden yhteyksiä muuhun maailmaan.

Suomalaisten kauppojen "tukeminen" ostamalla niistä vain siirtää rahaa vähäiselle välimiesportaalle. Jos olette kiinnostuneita tukemaan vaikkapa Keskon omistajia ja johtajia, niin ostakaa pois suomalaisista kaupoista. Ulkomailta ne suomalaiset kaupatkin tavaransa paljolti ostavat. Voitot vaan kasvattavat sikariporrasta. Älä luulekaan, että nuo voitot lisäävät suomalaisten elintasoa yms..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa pitää yllä suomalaista elintasoa ja sosiaaliturvaa, on paljonkin järkeä. Se on ikään kuin vero, jota maksamme. Toinen vaihtoehto on, että taannumme edelleen alemmalle tasolle eikä sekään paranna ostovoimaa pidemmän päälle.

Suomeen veroja maksamalla vain heikentää hyvinvointivaltiota. Mitä enemmän valtio saa rahaa sitä enemmän se haalii tänne afrikkalaisia. Ei veroja peruspalveluihin tarvittaisi kuin murto-osa nykyisistä. Tahtotilaa hyvinvointivaltion ylläpitoon ei vaan enää ole.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat