Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Orgaaninen kemia kiinnostaa, enkä osaa päättää mihin edellä mainituista hakisin ensisijaisesti. Mammat auttakaa :)

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Farmasialta suurin osa työllistyy apteekkeihin farmaseuteiksi (eli asiakaspalvelua pitää osata). Jos haet erityisesti tuota orgaanista kemiaa, sitä löytyy enemmän muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Työllistyykö biolääketieteiltä miten helposti, vai pitääkö ruveta tutkijaksi/tohtoriksi? Jostain luin, että Suomessa ei välttämättä töitä löydy. Pitääpä googlata.

Vierailija

Ruotsiin pääsee biolääketieteen asiantuntijoita Karolinska Institutetiin tms. paikkaan ja voi saada jopa Nobelin :-) jos hyvin käy. Suomen moukkahallitus vie rahat kaikelta tieteelliseltä tutkimukselta.

Vierailija

Jep, muihin maihin, kuten juuri Ruotsiin (KI) työllistyy biolääketieteistä hyvin, Suomessa heikommat mahdollisuudet. Ja nyt, kun rahoitusta karsitaan merkittävästi ja sinä valmistuisit vasta useamman vuoden päästä, on tilanne todennäköisesti vielä heikompi.

Vierailija

Ehdotan farmasiaa. Voisit ryhtyä proviisoriksi, jos aivot riittää siihen. Sisään on aika vaikea päästä ja opiskelu on aika vaativaa, mutta palkka tulee olemaan hyvä ja työ on arvostettua ja tosi tärkeää sekä myös monipuolista.

Farmasialla on tosin aika kyllästyttäviä opiskelijoita. Suurin osa mammanpoikia ja designerlaukkujen sieluttomia keräilijöitä, ei aivan sytytä minuuta.

Mutta siis jos jaksat opiskella niin suosittelen! Tunnen tosi fiksuja proviisoreja ja itseäkin se kiinnosti paljon, mutta väistyi muiden suunnitelmien tieltä (vauva, kotipaikkakunta kaukana). Ehkä vielä joskus? =)

Vierailija

Farmasiaa suosittelisin...Tyttäreni opiskelee proviisoriksi ja on ollut kovin tyytyväinen. Ylempänä joku sanoi ettei kavereita oikein löydy ja tätähän tyttärenikin on sanonut. Muuten viihtyy mutta helsingistä ei tunnu löytyvän oman laista kaveriporukkaa. Silti hieno opiskelupaikka ja olen äitinäkin todella ylpeä minun tyttärestä

Vierailija

En kyl sanosi farmasian alaa. Arvostettu ja hyvä ammattihan proviisori on niinkuin joku sanoikin mutta aika raskasta opiskelut kuulemma ja usein saa tartuntoja flunssista ja muuta kun on sairaiden kanssa tekemisissä..vähän sama kun lääkäreillä

Vierailija

Farmasiaa, jos haluat työllistyä helposti helppoon työhön. Molekyylibiologiaa, jos aihe on intohimo. Sitten vaan väikkärin kautta tutkijaksi. Pitää tosiaan suunnata ulkomaille ja kilpailu on kovaa, työaikoja ei tunneta ja duunille pitää omistaa koko elämä. 

Biolääketiedettä! Itse valmistun toukokuussa, opiskelen biolääketiedettä ja tarkemmin lisääntymistiedettä Britanniassa. Todella haastavaa ja mielenkiintoista ja luokkakavereillani on monenlaisia tulevaisuudensuunnitelmia mm. tutkimusta, opettamista, journalismia, laboratoriotyötä esim. keinohedelmöityksen parissa työskentelyä, maatalouden ja eläinsuojelun parissa työskentelyä... itse aion opiskella tämän jälkeen muutaman vuoden lakia, ja erikoistua lisääntymiseen liittyviin eettisiin kysymyksiin. Jos en opiskelisi tätä, opiskelisin farmakologiaa (ei same kuin farmasia!), eli lääkkeiden sunnittelua, josta kuulemma työllistyy hyvin. 

Vierailija

No minä teen parhaillaan biolääketieteessä väikkäriä. Olen onnekas, koska olen jo neljä vuotta saanut olla yliopiston palkoilla. Ei ole mikään helppo ala saada töitä. Sun pitää oikeasti olla parempi kuin muut 99 prosenttia ja tehdä helvetesti töitä työllistymisen eteen. Itse valitsisin tällä hetkelle luokanopettjakoulutuksen jos olisin vasta 18-19-vuoŧias.

Vierailija

Farmakologia oli se mitä hain! Apteekkityöskentely ei siis sinänsä kiinnosta. Enemmän labratyöskentelyä ja kemiaa :D  Yritin googlailla noiden opiskelukokonaisuuksien kurssien listausta (vai miksi niitä nimitetäänkään), mutta eipä löytynyt, tai sitten en osaa etsiä.

Biolääketiede kuulostaa kyllä just sellaiselta mikä innostaisi, mutta tuo työllistyminen kuulostaa...noh huonolta. Tosin nykyään näyttää tuo työllistyminen olevan vähän niin ja näin muillakin aloilla?

-ap

Vierailija

Tulin seuraamaan mielenkiintoisista (ja minulle saavuttamattomista) ammateista juttelua, ja pakko pällistellä ääneen, että miksi ihmeessä näitä alapeukutetaan? Siellä on joku kaltaiseni ruohonjuuritason duunari hiilenä, että kauheeta snobbailua ja kaupan kassa on tärkeämpi ammatti vai mitä? :D

Kemisti

Vierailija kirjoitti:
Farmakologia oli se mitä hain! Apteekkityöskentely ei siis sinänsä kiinnosta. Enemmän labratyöskentelyä ja kemiaa :D  Yritin googlailla noiden opiskelukokonaisuuksien kurssien listausta (vai miksi niitä nimitetäänkään), mutta eipä löytynyt, tai sitten en osaa etsiä.

Biolääketiede kuulostaa kyllä just sellaiselta mikä innostaisi, mutta tuo työllistyminen kuulostaa...noh huonolta. Tosin nykyään näyttää tuo työllistyminen olevan vähän niin ja näin muillakin aloilla?

-ap

Kyllä sä biolääketieteen parista varmasti töitä löydät (ja jopa hyvällä palkalla) jos vaan hoidat opiskelut ja verkostoitumiset kunnolla. Sellanen pikku juttu sitten, että tuohon kuuluu mm. rottakokeita eli jos kantti ei kestä tuota niin sitten jotain muuta.

Geneetikko

Jos orgaaninen kemia on oikeesti varmasti se ykkösjuttu; ja haluat kemianteollisuuteen/tutkijaksi, lue kemiaa ja maisteri orgaanisesta.

Jos tarkoitit enemmän, että biolemia kiinnostaa, hae jotain kautta sinne. Helsingissä esim. molekyylibiotieteiden pääainevaihtoehto. Tämä lienee paras reitti lääketieteen tutkijaksi.

Jos haluat valmistua ammattiin ja tehdä asiakaspalvelua, et tutkimusta; mieti lääkistä ja farmasiaa. Sieltä saa vain ehdottomasti heikommat kantimet tutkimustyöhön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulin seuraamaan mielenkiintoisista (ja minulle saavuttamattomista) ammateista juttelua, ja pakko pällistellä ääneen, että miksi ihmeessä näitä alapeukutetaan? Siellä on joku kaltaiseni ruohonjuuritason duunari hiilenä, että kauheeta snobbailua ja kaupan kassa on tärkeämpi ammatti vai mitä? :D

Sitä minäkin ihmettelin kun aamulla tähän tulin takaisin :D Ehkä jollain oli herneenpalko sieraimessa yöllisen kirjautumispakon takia, ja siksi alapeukuttanut :D

-ap

Vierailija

Minä suosittelisin molekyylibiologiaa, se on tulevaisuuden ala. Olen itse bioanalyytikko ja olen työssäni huomannut, että molekyylibiologian ja geeniteknologian tekniikat ovat korvaamassa ison osan vanhoista töistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos orgaaninen kemia on oikeesti varmasti se ykkösjuttu; ja haluat kemianteollisuuteen/tutkijaksi, lue kemiaa ja maisteri orgaanisesta.

Jos tarkoitit enemmän, että biolemia kiinnostaa, hae jotain kautta sinne. Helsingissä esim. molekyylibiotieteiden pääainevaihtoehto. Tämä lienee paras reitti lääketieteen tutkijaksi.

Jos haluat valmistua ammattiin ja tehdä asiakaspalvelua, et tutkimusta; mieti lääkistä ja farmasiaa. Sieltä saa vain ehdottomasti heikommat kantimet tutkimustyöhön.

Orgaaninen kemia+biologia olisi semmoinen ihanne. Pöhkösti aloitin ketjun. Tuollaista yhdistelmää tarkoitin :)

-ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat