Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä lapsettomat viettävät joulua?

Vierailija
22.12.2015 |

Mietin vaan, kun eikö joulu ole nimenomaan lasten juhla, miksi lapsettomat hössöttävät siitä? Jos halutaan juhlia perhejuhlia, niin miksi ei sitten hankita sitä perhettä, vaan hehkutetaan kun ollaan niin vapaaehtoisesti lapsettomia.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllapas olen hyva lapseton, kun tajuan olla viettamatta joulua! Kaikkein mieluiten vietan joulun ajan ei-kristityssa maassa. Talla kertaa Sri Lankassa.

Vierailija
42/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettävät joulua varmaan siksi, koska on joulu. Oliko muita kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan olen kyllä samaa mieltä. Jotenkin tosi väkinäiseltä näyttää aina velojen joulupuuhat. Ihan kuin siinä käsiteltäisiin jotakin kipeää asiaa... Hmmm?

Näyttääköhän meidänkin joulu sinusta väkinäiseltä? Miehen kanssa kahdestaan, saunotaan, availlaan lahjoja, juodaan viiniä, nautitaan yhdessä olosta, syödään jouluruokaa jne. Ei olla veloja, mutta vielä ei ole lasten aika. Odotan kauheasti lahjojen avaamista ja myöskin sitä, kun mies avaa omiaan. Ja odotan myös tulevaisuudessa sitä, kun saan joskus joulua tehdä myös lapsillemme. Varmaan aika samoin menee joulu, paitsi viinin lipittäminen jää pois.

Eikös tuossa se tullut myönnettyä.

Siis mikä? :'D Ai että haluamme lapsia tulevaisuudessa? Kirjoitin kyllä, ettemme ole veloja ja lasten aika ei ole vielä, sillä haluan ensin ammatin ja olla työelämässä ennen lapsia. Tällä hetkellä tämä joulun vietto on oikein hyvä ja odotan innolla joulua! Huomenna laatikkojen teko ja illalla kinkun paisto ja sitten voikin alkaa joulua varten rentoutumaan :) Hyvää joulua sinullekin!

Että joulu on teille tapa käsitellä lapsettomuutta. Se lapsettomuus on teidän tapauksessanne tilapäistä, mutta selvästi tiedostatte, että joulussanne on kyse harjoittelusta niitä varsinaisia perhejouluja varten.

Voiko ihminen tehdä mitään sellaista, mitä et tulkitsisi lapsettomuuden käsittelyksi?

Vierailija
44/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän ainakin Jeesuksen syntymäjuhlaa. Aika outoa jos ap ei tiedä miksi joulua ylipäätään vietetään...

Vierailija
45/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harmi, jos ap:n kaltaiset joutuvat vastentahtoisesti ja väkisin Joulua viettämään lasten takia. Mutta toivottavasti pahan olon purkaminen vauva-av:lla auttaa, eikä ap:n lapset joudu siitä kärsimään, varsinkaan Jouluna.

Vierailija
46/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan olen kyllä samaa mieltä. Jotenkin tosi väkinäiseltä näyttää aina velojen joulupuuhat. Ihan kuin siinä käsiteltäisiin jotakin kipeää asiaa... Hmmm?

Oletko varma, että ovat veloja? Tuntuu nimittäin oudolta, että lapsettomuus olisi kipeä asia sellaisille, jotka ovat sen itse päättäneet ja voisivat milloin tahansa hankkia lapsia.

Mistä oletus, että velat voisivat miloin tahansa hankkia lapsia? Monella voi olla sterilisaatio tehtynä, eikä adoptio-oikeuttakaan saa välttämättä, jos taustalla on mm. masennusta tai ahdistusta (jotka ovat veloilla muita yleisempiä).

Mikäs ongelma mahtaa olla sinulla taustalla, kun sinulla on pakkomielteenä toisten lapsettomuus? Oikein odotat, että steriloitu vela polvistuu itkien eteesi ja myöntää tehneensä virheen. Sittenkö olisit tyytyväinen ja voisit vihdoin alkaa elää omaa elämääsi myhäillen, että vihdoinkin kaikki ovat omaksuneet minun elämänarvoni.

Vierailija
47/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että ovat veloja? Tuntuu nimittäin oudolta, että lapsettomuus olisi kipeä asia sellaisille, jotka ovat sen itse päättäneet ja voisivat milloin tahansa hankkia lapsia.

Mistä oletus, että velat voisivat miloin tahansa hankkia lapsia? Monella voi olla sterilisaatio tehtynä, eikä adoptio-oikeuttakaan saa välttämättä, jos taustalla on mm. masennusta tai ahdistusta (jotka ovat veloilla muita yleisempiä).

Mikäs ongelma mahtaa olla sinulla taustalla, kun sinulla on pakkomielteenä toisten lapsettomuus? Oikein odotat, että steriloitu vela polvistuu itkien eteesi ja myöntää tehneensä virheen. Sittenkö olisit tyytyväinen ja voisit vihdoin alkaa elää omaa elämääsi myhäillen, että vihdoinkin kaikki ovat omaksuneet minun elämänarvoni.

Sori, en ollut tuo aikaisempi kommentoija. Kiinnitin vain huomiota tuohon oletukseesi. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton, ja minä en todellakaan voisi hankkia lapsia "milloin tahansa". Minulla on sterilisaatio tehtynä, tuskin kelpaisin adoptoijaksi, ja lisäksi minulla ei ole sellaista kumppania, jonka kanssa voisin lapsia hankkia. Minun kohdallani päätös on ollut lopullinen, ja niin se on monen muunkin vapaaehtoisesti lapsettoman kohdalla.

Vierailija
48/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän alatte kehittyä. Pääsitte nelossivulle paljon nopeammin kuin kolme vuotta sitten, jolloin ensimmäisen kerran tein sanasta sanaan saman aloituksen: http://www.vauva.fi/keskustelu/1740814/ketju/miksi_lapsettomat_pariskun… Nyt ollaan jo maailmanennätysvauhdissa. -ap

Vierailija
49/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea nikö ihminen olet!

Joulu on kaikkien juhla, höpsö! Kait teillä aikuisetkin ovat kilttejä olleet ja paketin saavat?

Vierailija
50/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllapas olen hyva lapseton, kun tajuan olla viettamatta joulua! Kaikkein mieluiten vietan joulun ajan ei-kristityssa maassa. Talla kertaa Sri Lankassa.

Johanna Tukiainen on kuulemma tulossa sinne Sri Lankaan myös. Puhumaan ja julistamaan Jeesuksesta ja lopun ajan merkeistä. Voi olla, että vasta pyhien jälkeen, mutta kuitenkin.

Vierailija
51/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että masentuneet on ajatelleet, etteivät jaksa hoitaa lasta, kun eivät meinaa selviytyä omastakaan elämästään ja siksi jättäneet lapset hankkimatta eikä niin, että ovat masentuneet, kun ei ole lapsia tuomassa elämään sisältöä, kuten ilmeisesti vihjaat.

Vierailija
52/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että masentuneet on ajatelleet, etteivät jaksa hoitaa lasta, kun eivät meinaa selviytyä omastakaan elämästään ja siksi jättäneet lapset hankkimatta eikä niin, että ovat masentuneet, kun ei ole lapsia tuomassa elämään sisältöä, kuten ilmeisesti vihjaat.

En vihjaa vaan tarkoitin juuri tuota ensin mainitsemaasi tulkintaa.

Vierailija
53/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kumma, jos ei joulua saa viettää muut kuin lapsiperheet!!  Mikä ihmeen ajatus tuo on??  Jokainen saa viettää ja hössöttää joulua juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa, ei se riipu perheen koosta tai muusta.  Haloo!

Vierailija
54/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehän alatte kehittyä. Pääsitte nelossivulle paljon nopeammin kuin kolme vuotta sitten, jolloin ensimmäisen kerran tein sanasta sanaan saman aloituksen: http://www.vauva.fi/keskustelu/1740814/ketju/miksi_lapsettomat_pariskun… Nyt ollaan jo maailmanennätysvauhdissa. -ap

Tää on sellainen aihe, josta voi keskustella riippumatta siitä onko ap:n tarkoitus provoilla vai ei.

Vierailija
55/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni parhaimmat Joulut olen viettänyt yksin, n. 22-28-vuotiaana. Alukkertoina molemmat vanhempani vielä elivät ja sisaruksiakin on, lapsuusjoulut olivat idyllisiä, silti halusin juhlia/hilejentyä Jouluna yksin. Tein itselleni jouluruokia, koristelin kuusen ja kodin muutenkin, saunoin pihan puusaunassa, joskus kävin kirkossa, söin juhla-aterian kiireettömästi kynttilänvalossa, kuunteli kaunista musiikkia, luin yömyöhään ja nukuin pitkään. Ihanaa oli. En hoitanut mitään haavoja tai harjoitellut tulevaa varten, enhän edes tiennyt olenko joskus äiti vai en, eikä kyllä kiinnostanutkaan se asia jouluun liittyen.

Suoraan sanottuna ihanampaa ja aidompaa kuin nyt oman perheen kanssa vaikka mukavaa ja perinteistä meillä onkin.

En koe että en olisi saanut viettää joulua lapsettomana.

Muutama vuosi sitten meille tuli tavaksi kutsua samassa talossa asuvat kaksi iäkkäämpää yksinäistä naista meille joulua viettämään, emme ajattele että se olisi outoa koska heillä ei ole omia lapsia. Meillekin tuo iloa että joulupöydässä ja iltaa viettämässä on muitakin ihmisiä kuin oma perheemme, niin rakas kuin se onkin.

Vierailija
56/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin lasten juhla kaikissa lapsiperheissä. Liian moni äiti itkee salaa ja yrittää esittää iloista ja liian moni lapsi pidättelee itkua ettei humalainen isi raivostu entistä enempää..

On kyllä hyvä, lämmin ja hellä tunnelma kaukana.

Vierailija
57/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoittelet samoja typeryyksiä nettiin joka vuosi? Eikö kannattaisi viettää aikaaa niiden lasten kanssa mieluumin?

Vierailija
58/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoittelet samoja typeryyksiä nettiin joka vuosi? Eikö kannattaisi viettää aikaaa niiden lasten kanssa mieluumin?

Ehkä tää on ap:n joulunvalmistelutraditiota. Joka sitten siirtyy sukupolvelta toiselle. Jotain mitä me lapsettomat emme voi käsittää (ja salaa kadehdimme).

Vierailija
59/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tää on ap:n joulunvalmistelutraditiota. Joka sitten siirtyy sukupolvelta toiselle. Jotain mitä me lapsettomat emme voi käsittää (ja salaa kadehdimme).

Kyseessä on provo. En todellisuudessa ole tuota mieltä. -ap

Vierailija
60/64 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on provo. En todellisuudessa ole tuota mieltä. -ap

Minä en kirjoittanut tuota ylläolevaa. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi