Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne lapset kun ne kiipeää siihen kassahihnan päähän

Vierailija
22.12.2015 |

Siihen mihin yleensä laitetaan se ostoskassi kun pakataan ostoksia. Niin miksi monet vanhemmat antavat lapsensa olla myös siinä toisen asiakkaan puolella? Ja sitten ei uskalleta komentaa niitä omia lapsia. Eilen olin ruokakaupassa ja isä oli kahden lapsensa kanssa pakkaamassa ostoksiaan. Toinen lapse, n.5 vuotias oli kiivennyt polvilleen minun puolen päätyyn. Kun maksamisen jälkeen olin menossa pakkaamaan ja huomasin tilanteen niin hetken katsoin isää kysyvästi, luulin hänen puuttuvan asiaan mutta kun ei tehnyt elettäkään niin kyykistyin lapsen lähelle ja sanoin ystävällisesti ja kuuluvasti että siirtyisitkö pois siitä että pääsen pakkaamaan. Lapai käänsi pään pois vihaisesti ja tarttui kovempaa kiinni reunasta. Isä sitten sanoi lapselle että voisitko tulla siitä vaikka pois. Lapsi kieltäytyi. No mitä isä sitten teki? -sanoi lapselle että no saat sitten vaikka olla siinä ja hymyili minulle hermostuneesti. Lapsi myös makasi tässä vaiheessa osittain ostoksieni päällä. Korotin sitten ääntäni hieman lisää ja sanoin tytölle että nyt alas siitä että pääsen pakkaamaan ja pois ostoksieni päältä. Tyttö ei vieläkään poistunut, käänsi vain päätään ma makasi edelleen ostoksieni päällä. :D Kihisin kiukusta ja meinasin alkaa raivoamaan mutta oma pieni lapseni oli paikalla enkä halua hänen näkevän tällaista. Sanoin sitten isälle että poistatko lapsesi tästä vai poistanko minä. Isä sitten nosti karjuvan lapsen pois päädystä samalla hyssytellen että annan sinulle karkkia kohta älä itke. Mikä ihmisiä vaivaa..ei edes naurattanut enää.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus myös huomannut tuon saman. Jonkun kakara meinasi kerran varastaa minun jo maksetut ostokset siitä kassan päästä. Noissa tapauksissa ei ilmeisesti ole lapselle opetettu sitäkään, että varastaminen on väärin.

Vierailija
22/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla siinä kaikki kuitenkin pääsee, kun antaa niiden tenavien kiivetä sinne hihnan toiseen päähän. Vaihtoehtona on sitten rääkyvä lapsi ja huutava vanhempi. Siitäkin joku olis heti raportoimassa tänne.

Tai sitten kolmas vaihtoehto. Vanhemmat opettavat lapsensa käyttäytymään kunnolla. Uskovat kun heille sanotaan jotain, eivät vastaa kiljumalla.

Minun puolesta lapset voivat olla siinä päädyssä ja jopa auttaa pakkaamisessa, mutta tuo AP:n kuvailema tilanne ei ole hyväksyttävä. Ja isän käytös on juuri sitä vellipersetouhua, jolla tehdään k...päisiä kakaroita.

Sinun mielestä ei siis ole mitään vaihtoehtoa toisen ostosten päällä makaavan lapsen ja huutokonsertin välillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilta kauppaan pääsy kielletty.

Kasvatukseen kyvyttömiltä ihmisiltä lisääntyminen kielletty.

Ongelmahan ei ole ne lapset, vaan surkeat vanhemmat, jotka eivät kykene tehtäviinsä.

Vierailija
24/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tönäissyt sen räkänokan helvettiin siitä. Selkään tommosia kersoja pitäis antaa ja niiden kusipäävanhempia.

Vierailija
25/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös niitä hyviä äitejä ja isiä, jotka pyytävät lapsiaan sirtymään ja huomaavat sen jo itse, ilman muiden sanomista.

Vierailija
26/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin tönäissyt sen räkänokan helvettiin siitä. Selkään tommosia kersoja pitäis antaa ja niiden kusipäävanhempia.

Sinulle annettu?

Vierailija
27/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on kierrätyskamaa. Joku kirjoittaa uudestaan vuosia vanhoja trolleja. Mutta vanhna konkari muistaa...

palstalla vuodesta 2004

Meinaatko että lapset eivät ole ärsyttäneet muita asiakkaita kaupoissa vuoden 2004 jälkeen?

En, vaan sitä että tämä nimenomainen kertomus on kirjoitettu tänne jo aiemmin kuluneina vuosina. Lisähöysteenä taitaa olla tuo, ettei kirjoittaja halua muka oman lapsensa näkevän tuollaista. Kertojan tyyli on tuttu, nyt vaan jää nuo kappalejot pois, kun ei niitä kännyllään tee.

Linkki todisteeksi tai turpa rullalle.

Vierailija
28/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä "monet" vanhemmat ole tuollaisia, en ole törmännyt tuollaiseen tilanteeseen koskaan, enkä tietenkään anna omien lastenkaan siinä roikkua. Minä olen sentään kaupassa käynyt tuhansia kertoja, lähes päivittäin 25 vuotta, ja sitä ennenkin äitini mukana 15 vuotta.

Vierailija
29/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä "monet" vanhemmat ole tuollaisia, en ole törmännyt tuollaiseen tilanteeseen koskaan, enkä tietenkään anna omien lastenkaan siinä roikkua. Minä olen sentään kaupassa käynyt tuhansia kertoja, lähes päivittäin 25 vuotta, ja sitä ennenkin äitini mukana 15 vuotta.

No juuri tuollaiseen tilanteeseen en ole itse törmännyt, mutta kyllä se on pelottavan yleistä, että lapset eivät osaa käyttäytyä ja vanhemmat eivät osaa komentaa.

Vierailija
30/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tuollaiseen tilanteeseen en ole itse törmännyt, mutta kyllä se on pelottavan yleistä, että lapset eivät osaa käyttäytyä ja vanhemmat eivät osaa komentaa.

Sekin on aika yleistä, että osataan kyllä komentaa, mutta ei enää kurittaa siinä vaiheessa, kun pelkkä komentaminen ei auta.

Vierailija
31/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapaustahan ei koskaan todellisuudessa tapahtunut, mutta kommentoidaan asiaa noin yleisellä tasolla. Se, että lapsia ei komenneta, johtuu siitä, että osa vanhemmista on aivan liian typeriä ja lapsellisia vanhemmiksi. Ei se ole heidän syynsä, että ovat typeriä ja lapsellisia. Niin se vain on.

Vierailija
32/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä käyt kaupassa? Mihin kellonaikaan? En minäkään tuollaiseen törmää, jos käyn myöhään lähi-Alepalla tai päivällä Herkussa, mutta Prismassa tai Cittarissa siinä alkuillasta tuo on melko yleistä. Lidlissä taas ei välttämättä ole niitä tasoja edes vedetty auki, jotta niillä voisi kiipeillä. Konteksti vaikuttaa tosiaan paljon siihen, miten paljon tällaista näkee.

Puhumattakaan nyt , että osa ihmisistä huomaa perseilevät lapset aina, ja jotkut eivät kiinnitä niihin mitään huomiota.

Vierailija
33/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kahdesti törmännyt tilanteeseen, jossa lapsi ei pyynnöstä huolimatta väistä ja päästä minua pakkaamaan ostoksiani.

Ensimmäisellä kerralla isä tuli hakemaan lapsen pois tieltä ja pahoitteli, toisella kerralla äiti vain jatkoi tyynesti omien ostoksiensa pakkaamista eikä huomioinut pyyntöäni siirtää lapsensa pois tieltä.

Vierailija
34/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla siinä kaikki kuitenkin pääsee, kun antaa niiden tenavien kiivetä sinne hihnan toiseen päähän. Vaihtoehtona on sitten rääkyvä lapsi ja huutava vanhempi. Siitäkin joku olis heti raportoimassa tänne.

Minä olen päässyt paaaaljon helpommalla ottamalla jo 1-vuotiaani ilman vaunuja kauppaan ja opettamalla kauppakäytöstä. Tokihan muutamia raivareita tuli, milloin siitä kun ei saanut pakata koriin kaikkea haluamaansa ja milloin siitä kun kärryt piti jättää pois. En minä koskaan hänelle tosin huutanut, selitin vaan kylmänviileästi tilanteen ja pyrin pysymään itse fiksuna.

No, lapsi on vasta 2 eli tilanne voi vielä muuttua, mutta nyt se on hyvä: lapsi kulkee kaupassa tosi nätisti, ei törmäile muihin, seuraa minua, ei ota kärryyn mitään mitä en pyydä, ei raivoa, vie kärryt nätisti paikalleen, ei kiipeile missään. Aina häntä kiitän ja kehun hyvästä käytöksestä ja näinollen teen elämästäni helpompaa; lapsi tyytyy kehuun ja on silminnähden ylpeä itsestään.

Toki hänellä on helppo temperamentti ja hän on helppo kasvatettava, mutta alusta saakka olen tietyissä asioissa ollut tiukka ja kestänyt jokaisen raivarin ja kummasti se lapsi tottelee tosi hyvin nykyisin ennen "vaikeissa" asioissa.

Vierailija
35/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän kerran, ja sitten työnnän lapsen pois tieltä.

Vierailija
36/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän kerran, ja sitten työnnän lapsen pois tieltä.

Jolloin sinut tuomitaan lievästä pahoinpitelystä, laittomasta vapaudenriistosta tms.

Vierailija
37/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt kaupassa tulla pakkaushihnan päässä hilluviin lapsiin. Yksi tai kaksi kertaa on ollut, että olen itse pyytänyt lasta siirtymään ennenkuin isä/äiti on huomannut tilanteen. Kiltisti ovat totelleet. 

Yksi tapaus on jäänyt mieleen. Yksi lapsi pyysi, että saako hän auttaa minua pakkaamisessa;) Ihana <3

Vierailija
38/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen lasten kanssa kauppaan, otan yleensä kaikki kolme mukaan, tai ainakin yhden teinin nuorimmaisen seuraksi. Kun tulee maksun aika, lähetän lapset kauas kassalinjan toiselle puolen. Jos kaupassa on niitä krääsälaitteita, anna pikkukolikoita niin pääsevät niitä laitteita näpelöimään. Jos ei ole krääsälaitteita, niin sitten menevät sinne loitommalle vaikka penkille istuskelemaan. Joskus joudun menemään nuorimmaisen kanssa kaksin kauppaan ja silloin hän joko istuu siellä autokärryn sisällä pakkaamisen ajan tai jos nousee kyydistä pois, niin sitten käsken sinne jonnekin penkille tai tuolille istumaan. Ei jää koskaan norkoilemaan siihen pakkaustasolle.

Vierailija
39/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan laittaisi mummot ja vaarit kuriin kaupoissa. Vaarit rutisee parkkipaikoilla ja mummut kassajonossa. Ja ihan normaalisti parkkeeraan ja olen jonossa, jos joku sitä miettii.

Ei mulle ainakaan ole kukaan seniori rutissut parkkeeraamisesta tai kassajonossa. Korkeintaan rupattelevat omia asioitaan, eivätkä tajua, että kassa ei ole mikään psykologi tai kaveri, jolle voi jäädä tuntikausiksi höpöttelemään ja tyhmää vitsiä vääntämään.

Toinen syy on se, että ovat huomanneet tapahtuneen esim. lyöntivirheen omaksi tappiokseen (miksiköhän ikinä ei koidu nämä erheet asiakkaan hyväksi?) ja alkavat suureen ääneen haukkua mokailijaa, kuten ehkä on aihettakin, mutta fiksustikin sen voi tehdä..

Sen sijaan melkein joka kauppareissulla on ongelmaa jonkun kurittomasta kakarasta. Ykkönen on juuri tuo ostosten päälle kiipeily ja toisen "reviirille" tulo. Tönitään tai työnnytään kärryjen tielle. Osa juoksee täysin holtittomasti pitkin kauppaa, ottaa hyllystä tavaraa, eikä palauta, jopa syövät paketista tai pussista.

Vanhemmat katselevat huomaako kukaan ja piilottavat rikki menneet paketit ym. vaivihkaa pois näkyvistä. Lapselle siis annetaan oikeus tehdä noin, kun ei asiaa korjata. Voi sentään, kun näitä erityisherkkiä kakaroita näyttäisi pyörivän laumoittain omahyväisten ja "oikeuksistaan tietoisten" vanhempien mukana! Joukosta erottuvat räikeinä ne lapset, joita on kasvatettu ja hyvät käytöstavat opetettu!!!!!

Olin muuten töissä aikoinaan perheessä, jossa oli adoptoidut lapset. Vaikka olen kodinhoitaja, huusi "isin tyttö", perheen afrikkalainen prinsessa minua siivoojaksi. Kun korjasin, huusi jatkoksi, että tavallinen siivooja sinä silti olet. Toinen kiva lausahdus häneltä: "No nyt olen syönyt, voit siivota mun jäljet"! Ja voi veljet, mitä muuta sain kokea! Loppuhuipennukseksi haistatti paskat (15-vuotiaana) johon äitinsä huusi minulle, ettenkö ymmärrä kuinka häiriintynyt tyttö on, kun kerroin etten aio moista sietää? Ou jee..

Häiriintyminen loppui aina hetkeksi siihen, kun shoppailtiin viimeistä muotia olevat kuteet tai vedettiin hiustenpidennykset päähän. Pientä poniratsastusta, sähköpyörät, skootterit ja silleen. Seuraavaksi sitten mopoauto ja mitäs vielä...ja pianotunteja jaksoi käydä vissiin pari kertaa....

Vierailija
40/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on aika yleistä, että osataan kyllä komentaa, mutta ei enää kurittaa siinä vaiheessa, kun pelkkä komentaminen ei auta.

Mitä sinä tarkoitat kurittamisella? Jos tarvitaan fyysisiä rangasituksia, niin siinä kohtaa ollaan mielestäni menty pieleen jo aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi