Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksikohtauksia ei pian enää nähdä Game of Thronesissa

Vierailija
22.12.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1450752545436.html

Erityisherkät sosiaalisen oikeuden soturit saivat taas tahtonsa läpi. :/

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ruoka ja naisten rinnat? Miksi sarjassa ei sit panosteta ruokaan? Muistan vain sen kuinka lohistyttö (joka muuten pakkonaitettiin kans ja raiskattiin ja hupsista heijaa sit rakastui siihen raiskuriin) joutui syömään raa'an kokonaisen hevosen sydämen.

Eipä silti, tykkään sarjasta. Erityisesti siitä etteivät hahmot ole mustavalkoisia vaan jopa insestisisaruksista on alkanut pitää. Ai niin ja lohikset.

Kirjassa se niiden hääyö ei muuten ollut raiskaus!

Vierailija
22/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ruoka ja naisten rinnat? Miksi sarjassa ei sit panosteta ruokaan? Muistan vain sen kuinka lohistyttö (joka muuten pakkonaitettiin kans ja raiskattiin ja hupsista heijaa sit rakastui siihen raiskuriin) joutui syömään raa'an kokonaisen hevosen sydämen.

Eipä silti, tykkään sarjasta. Erityisesti siitä etteivät hahmot ole mustavalkoisia vaan jopa insestisisaruksista on alkanut pitää. Ai niin ja lohikset.

No vähän kyseenalaista, kyllä mä sen luin raiskauksena. Joo, periaatteessa Danylla oli vaihtoehto, nimittäin se että joko Drogo raiskaa sen väkivaltasemmin ja tappaa sen, tai Viserys tappaa sen. Periaatteessahan se sanoo "yes", mitä Drogo nyt ei välttämättä ees ymmärrä, olis e musta silti aika yököttävä kohtaus kirjassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä, kirjassa tosiaankin on ihan älyttömät ruokakuvailut, kerrottu tarkasti kuinka on mantelimaidossa keitettyä ja kaikki mahollinen. Kertoo ehkä jotain kirjailijasta. Ei kyllä yllätä, vähän sellaselta lihavalta pervoltahan se näyttää.

Vierailija
24/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että tuossa raiskauskohtauksessa ei oikeasti näytetty itse sitä raiskausta. Mun mielestä Game of Thronesissa on ollut lukuisia paljon pahempiakin kohtauksia.

-

Mitä tulee siihen, miksi Game of Thrones on niin suosittu sarja - voin ainoastaan vastata omalta kohdaltani. Kun katsoimme mieheni kanssa ekan jakson, en oikein lämminnyt sarjalle juuri siksi, että siinä oli niin paljon väkivaltaa ja mielestäni aika itsetarkoituksellisia seksikohtauksia. Katsoin kuitenkin sarjaa eteenpäin ja aloin pitää siitä. Siinä on hyvä ja mukaansatempaava tarina, juonenkäänteitä, jotka ovat kaukana kliseistä ja hahmoja, jotka eivät ole joko hyviä tai pahoja, vaan jotain siltä väliltä. Sarjassa hyvät aikomukset johtavat usein karmeisiin lopputuloksiin.

-

On totta, että sarjassa on "rohkeita" seksi- ja alastonkohtauksia (mielestäni niitä voisi kyllä miettiä uudelleen, koska ne ovat sarjassa sitä kliseisintä osuutta) ja väkivaltaa. Mutta ne ovat vain yksi ulottuvuus. Varmasti jotkut katsovat sarjaa niiden vuoksi, mutta Game of Thronesissa on paljon muutakin. Kirjoissa ei muuten mässäillä seksillä.

Pakko tarttua kyllä tähän. Ootko lukenut ihan eri kirjat kuin minä? Kirjoissahan on paljon enemmän seksi/raiskauskohtauksia kuin sarjassa, ja on tasan 2 asiaa jota Martin tuntuu kuvailevan yksityiskohtaisesti, ruoka ja naisten rinnat. Hitto mä oon ihan varma että luin varmaan puol sivua kestävän kuvailun jossain niistä kirjoissa jonkun naisen rinnoista, nännipihoja ja nännejä myöden.

Kyllä mä niistä tykkään, mutta oon myös valmis arvioimaan niitä erittäin kriittisestikin.

Martinin kirjoittamat seksikohtaukset kirjoissa ovat mielestäni kovin... noh, huonoja. Hyppäsin melkein aina niiden ohitse. Niin huonoja, no nehän olikin miehen näkökulmasta kirjoitettu :D. Luin kirjat englanniksi.

-13

Vierailija
25/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä jatkossa voida ruokaankaan keskittyä ollenkaan ettei syömishäiriöiset saisi traumoja ;)

Vierailija
26/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeasti pitää olla huonoja et hyppää yli :D

Vierailija
27/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän kyseenalaista, kyllä mä sen luin raiskauksena. Joo, periaatteessa Danylla oli vaihtoehto, nimittäin se että joko Drogo raiskaa sen väkivaltasemmin ja tappaa sen, tai Viserys tappaa sen. Periaatteessahan se sanoo "yes", mitä Drogo nyt ei välttämättä ees ymmärrä, olis e musta silti aika yököttävä kohtaus kirjassakin.

Mun mielestä se asetelma on sillä tavalla eri, että tuossa maailmassa oli oletusarvoista, että avioliitto tavallaan "pannaan käytäntöön" hääyönä. Joskus aiemmin avioliittoa ei ihan oikeastikaan ole katsottu käytäntöön pannuksi (consummate), jos yhdyntää ei ole tapahtunut. Mä kyllä sen kirjan tapahtumien kautta koin, että se hääyötouhuilu oli Danysta aika mukavaa. Kenellä on kirja hyllyssä?

Vierailija
28/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että tuossa raiskauskohtauksessa ei oikeasti näytetty itse sitä raiskausta. Mun mielestä Game of Thronesissa on ollut lukuisia paljon pahempiakin kohtauksia.

-

Mitä tulee siihen, miksi Game of Thrones on niin suosittu sarja - voin ainoastaan vastata omalta kohdaltani. Kun katsoimme mieheni kanssa ekan jakson, en oikein lämminnyt sarjalle juuri siksi, että siinä oli niin paljon väkivaltaa ja mielestäni aika itsetarkoituksellisia seksikohtauksia. Katsoin kuitenkin sarjaa eteenpäin ja aloin pitää siitä. Siinä on hyvä ja mukaansatempaava tarina, juonenkäänteitä, jotka ovat kaukana kliseistä ja hahmoja, jotka eivät ole joko hyviä tai pahoja, vaan jotain siltä väliltä. Sarjassa hyvät aikomukset johtavat usein karmeisiin lopputuloksiin.

-

On totta, että sarjassa on "rohkeita" seksi- ja alastonkohtauksia (mielestäni niitä voisi kyllä miettiä uudelleen, koska ne ovat sarjassa sitä kliseisintä osuutta) ja väkivaltaa. Mutta ne ovat vain yksi ulottuvuus. Varmasti jotkut katsovat sarjaa niiden vuoksi, mutta Game of Thronesissa on paljon muutakin. Kirjoissa ei muuten mässäillä seksillä.

Pakko tarttua kyllä tähän. Ootko lukenut ihan eri kirjat kuin minä? Kirjoissahan on paljon enemmän seksi/raiskauskohtauksia kuin sarjassa, ja on tasan 2 asiaa jota Martin tuntuu kuvailevan yksityiskohtaisesti, ruoka ja naisten rinnat. Hitto mä oon ihan varma että luin varmaan puol sivua kestävän kuvailun jossain niistä kirjoissa jonkun naisen rinnoista, nännipihoja ja nännejä myöden.

Kyllä mä niistä tykkään, mutta oon myös valmis arvioimaan niitä erittäin kriittisestikin.

Martinin kirjoittamat seksikohtaukset kirjoissa ovat mielestäni kovin... noh, huonoja. Hyppäsin melkein aina niiden ohitse. Niin huonoja, no nehän olikin miehen näkökulmasta kirjoitettu :D. Luin kirjat englanniksi.

-13

Joo, luin itekin englanniksi. Olihan ne aika järkyttävän huonosti kirjotettuja, en nyt yli hyppiny, mutta välillä ihmetytti että onko Martin ikinä seksiä harrastanu. Oikeesti, pahin oli varmaan Asha Greyjoyn raiskaus-roolipeli-kohtaus joka oli vaan suoraan sanottuna oksettava.

-Joitain viestejä aiemmin kirjoittanut, mies.

Vierailija
29/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis oikeasti pitää olla huonoja et hyppää yli :D

No parempia seksikohtauksia/novelleja löytyy mm suomi24:n sivuilta :D Oikeasti. Huomasi kyllä ettei Martin ole mikään seksinovellisti :D

Vierailija
30/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telegraphin uutisessa, johon tuossa Iltapaskan jutussa viitataan, ei puhuta seksikohtauksista, vaan raiskauskohtauksista.

http://www.telegraph.co.uk/culture/tvandradio/game-of-thrones/12061611/…

Vierailija
31/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä googlasin vähän, ja näyttää olevan aika monella eri näkemykset siitä, mitä kirjassa tapahtuu Drogon ja Danyn hääyönä. Lainaus foorumilta (ja tässä puhutaan kirjan tapahtumista):  "He doesn't rape her the first night either, the only word they both know is "no." He's touching her gently and being kind and then she says "yes."" Näin mäkin asian muistan. TOinen käyttäjä sanoo: "Nope, but he rapes her for many nights after that." En ole lainkaan samaa mieltä tuon kanssa.

29

Vierailija
32/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että itselleni viimeinen niitti sarjan katsomisessa on se, jos Jon Snowista henkiin herättämisen jälkeen tulee pahis. Tuossa on nuo kaksi hahmoa joiden takia itse olen katsonut näinkin pitkälle, Jon Snow ja Dany. Oma suhteeni sarjaan on vähän sellainen, että olen sietänyt sitä, koska olen halunnut nähdä miten noille käy, mutta en ole oikeastaan nauttinut sarjan katsomisesta. Jotain masokismia kai tuon seuraaminen on.

Vierailija
33/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä monet naiskatsojat ajattelevat, ettei alastomia naisia tai seksiä pitäisi näyttää niin paljon, mutta kyllä minä ainakin miehenä pidän siitä, että sarjassa on myös seksiä. Meille pitää olla silmänruokaa suosikkisarjassamme. Eikä ole mikään häpeä tunnustaa sitä, koska se on täysin luonnollista ja normaalia. Enkä puhu nyt mistään raiskauksista tms.

Jos seksuaalisuus ei olisi peruste myös naisille katsoa sarjaa, miksi näyttelijöiksi sitten valitaan pääsääntöisesti komeita miehiä? Totta kai seksuaalisuus on jokaisella katsojalla ainakin osasyynä katsoa sarjaa.

Vierailija
34/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä googlasin vähän, ja näyttää olevan aika monella eri näkemykset siitä, mitä kirjassa tapahtuu Drogon ja Danyn hääyönä. Lainaus foorumilta (ja tässä puhutaan kirjan tapahtumista):  "He doesn't rape her the first night either, the only word they both know is "no." He's touching her gently and being kind and then she says "yes."" Näin mäkin asian muistan. TOinen käyttäjä sanoo: "Nope, but he rapes her for many nights after that." En ole lainkaan samaa mieltä tuon kanssa.

29

Olen ehdottomasti sitä mieltä että se on aika tulkinnanvarainen kohtaus. Itse tosiaankin luin sen raiskauksena, mutta asiaan vaikuttanee varmasti myös se että koko Dany/Drogo-suhde vaan oli niin inhottava, kamoon, 13v tyttö, jonka sen veli myy jollekin 30 pedariäijälle seksiorjaks. Kyllähän Dany "rakastuu", mutta luin senkin vaan siten että Dany kärsii tosi pahasta Tukholma-syndroomasta. Riippuu varmaan ihmisestä että miten sen näkee.

Vierailija
35/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raa'at ja seksuaaliset kohtaukset kuuluvat sarjaan, ovat kuuluneet ensimmäisestä jaksosta lähtien. Sellaisille, jotka eivät näitä halua nähdä, löytyy lukuisia muita sarjoja seurattavaksi. Jos järkyttyy jostain ja ei halua sitä nähdä, voi tosiaankin sitten lopettaa sen katsomisen eikä alkaa vaatia muutosta itse sarjaan. Itse pidän sarjasta juuri tällaisena, raiskaukset jne. eivät todellakaan ole se pääasia, mutta on virkistävää, että ei kaunistella ja kamera käänny pois heti kun jotain tapahtuu. 

Vierailija
36/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29

Olen ehdottomasti sitä mieltä että se on aika tulkinnanvarainen kohtaus. Itse tosiaankin luin sen raiskauksena, mutta asiaan vaikuttanee varmasti myös se että koko Dany/Drogo-suhde vaan oli niin inhottava, kamoon, 13v tyttö, jonka sen veli myy jollekin 30 pedariäijälle seksiorjaks. Kyllähän Dany "rakastuu", mutta luin senkin vaan siten että Dany kärsii tosi pahasta Tukholma-syndroomasta. Riippuu varmaan ihmisestä että miten sen näkee.

Joo, mutta mun mielestä kirjan tapahtumia ei voi verrata suoraan meidän maailmaamme. Kyseessä on täysin kuvitteellinen todellisuus, jossa tuo 13 on ihan normaali ikä avioliiton solmimiseen. Ikääntyvätkö ihmiset tuossa maailmassa nopeammin? Ehkä. En tiedä. Monet Tulen ja jään laulun tapahtumat perustuvat oikeisiin historiallisiin tapahtumiin, mutta tarina ei ole kuitenkaan suora kuvaus keskiajasta, vaan se on keskiaikafantasiaa. Sen verran sitä voi kuitenkin suhteuttaa, että järjestetyt avioliitot ja jopa se, että puolisot ovat toisilleen ihan vieraita ennen avioliiton solmimista, ovat olleet aiemmin tapana ja monissa maailman kolkissa ovat tapana edelleen. Ja vaikka sellainen tuntuu länsimaisesta ihmisestä oudolta, niin tuollaisessa kulttuurissa kasvaneesta se on ihan normaalia ja tavallista. Esim. yhden kaverini (joka asuu Suomessa, mutta on siis kotoisin ihan muualta) sisko meni juuri vuosi sitten naimisiin, ja avioliitto oli järjestetty. Siinä tulevat puolisot kyllä tunsivat toisensa, mutta eivät he olleet varsinaisesti seurustelleet. Kaverin sisko piti järjestettyä avioliittoa hyvänä asiana, hänellä olisi ollut kyllä mahdollisuus valita puoliso itsekin.

Vierailija
37/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi on viimein kausi...

Vierailija
38/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raa'at ja seksuaaliset kohtaukset kuuluvat sarjaan, ovat kuuluneet ensimmäisestä jaksosta lähtien. Sellaisille, jotka eivät näitä halua nähdä, löytyy lukuisia muita sarjoja seurattavaksi. Jos järkyttyy jostain ja ei halua sitä nähdä, voi tosiaankin sitten lopettaa sen katsomisen eikä alkaa vaatia muutosta itse sarjaan. Itse pidän sarjasta juuri tällaisena, raiskaukset jne. eivät todellakaan ole se pääasia, mutta on virkistävää, että ei kaunistella ja kamera käänny pois heti kun jotain tapahtuu. 

Virkistävää nähdä raiskauksia? Ei kait siinä.

Vierailija
39/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi on viimein kausi...

Onko? Eikö tätä ole vielä kaksi kautta?

Vierailija
40/88 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telegraphin uutisessa, johon tuossa Iltapaskan jutussa viitataan, ei puhuta seksikohtauksista, vaan raiskauskohtauksista.

http://www.telegraph.co.uk/culture/tvandradio/game-of-thrones/12061611/…

Jep, ja iltapaskassa se on muuttunut seksikohtauksiksi.. kertoo jotain Suomesta :(