Ylähuulen karvat
Onko kenelläkään muulla naisella häiritseviä karvoja ylähuulessa?! =/
Jos löytyy kohtalotovereita, mitä teet karvoille? Onko ne häirinnyt aina, vain iän myötä tms? Kokemuksia tarvitaan!!
Kommentit (32)
Kannattaa varmaan poistattaa häiritsevät " viikset" ammattilaisella.
Ja poistetuthan kasvavat vahvempina takaisin, ellei niitä poista pysyvästi.
Itsellä alkoi tumma karvaa kasvaa vähän alle 40 vuotiaana. Ne hormoonit, ne hormoonit eli kun vaihdevuodet lähestyy, tulee tämänkinlaisia vaivoja joillekin!
Ei ne ainakaan vahauksesta vahvistu. Päinvastoin. Höylääminen on sitten ihan eri asia.
maijon:
Ei ne ainakaan vahauksesta vahvistu. Päinvastoin. Höylääminen on sitten ihan eri asia.
Jos en poista karvoja, niin todella on viikset. Meillä tämä on kyllä vähän sukuvikakin. Poistan karvat itse kylmävahaliuskoilla ja välillä nypinkin. Vaha kirpaisee vain hetken ja lähtee paljon karvoja, pinseteillä sattuu paljon enemmän. Varsinkin nenän alta nyppiminen on yhtä helvettiä. Mielestäni ei kasva vahvempana takaisin, päinvastoin. Minulle tämä on jo selvästi itsetuntokysymys:(
Kutoselta kysyisin, millä sinulla poistettiin, kun tuo 4krt riitti? oliko valohoito? Mukava huomata, että en ole ihan ainoa nainen jolla viikset. T.Ap
Poistin karvat kuumavahalla ja pikkaisen kirpaisi mutta ei sen enempää kuin vaikka pinsetillä nyppäiset yhden kulmakarvan, ja tolla vahalla lähti karvoja paljon siis kaikki viiksikarvat. Ei mulla koskaan mitään kauheita viiksikarvoja ole ollut mutta ne mua itseäni on häirinneet ja jos totta puhutaan niin kyllä mulla on ollut huono itsetunto niiden takia mutta nyt kun niitä ei ole niin olo tuntuu jotenkin paljon varmemmalat. En tiedä sit että kuinka usein niitä pitää alkaa poistamaan mutta ystäväni joka mulle suositteli tota vahaa niin sanoi että hän poistaa 3-6 viikon välein ja karvan kasvu on todella paljon hidastunut, hän on siis jo aika monta vuotta poistanut ylähuulen karvoja. Kun ystäväni kanssa tuli puhetta ekan kerran asiasta niin en voinut edes uskoa että hänelläkin kasvaa viiksikarvat kun ei sitä todellakaan huomannut vaikka läheltä katsoikin. Ja silloin hän ei ollut yli kuukauteen poistanut niitä karvoja, eli todellakin se karvan kasvu hidastuu. Suosittelen kylläkin tota kuumavahaa, en nyt ainakaan vielä voi omasta kokemuksesta sitä suositella kun vasta ekan kerran olen niitä poistanut mutta kun katsoo ystävääni niin ei hänellä ainakaan näy viiksikarvoja.
Olen joskus poistattanut kosmetologilla kuumavahalla, mutta siitä jäi semmoinen Retu-kivinen-fiilis ylähuuleen pariksi päiväksi. EIkä tulos ollut sen siistimpi kuin itse tehtynä. Nypin pinseteillä ja vetelen höylälläkin.
Eipä se karva tiedä millä keinolla hänet irti kiskaistiin, vahalla vai pinseteillä. Samanlaisena kasvaa takaisin, ei vahvempana ainakaan mulla. Höyläämisestä on tietysti haittana se sänki.
tarkoitetulla kylmävahalla. Kerran kirpaisi, muttei pahasti ja tulos oli UPEA! Näytin ensimmäiset minuutit selvästi ikäiustäni nuoremmalta...kunnes vahattu alue alkoi punoittaa ja turvota. Tästä on kulunut nyt yli kolme tuntia ja tilanne vain pahenee...:-(
Auttaa punoitukseen ja ihoärsytykseen
Joskus nypin pois pisimät suupielestä, mutta ovat aika vaaleat eivätkä sillä lailla näy kuin tummemmat.